Komunikaty PR

Zainspiruj się! Zobacz live streaming z TEDxFulbrightWarsaw

2019-01-29  |  12:00
Biuro prasowe

Program Fulbrighta od 1959 roku pomaga w budowaniu współpracy pomiędzy polskimi i amerykańskimi naukowcami, rozszerzaniu przez nich umiejętności, aby następnie mogli się nimi dzielić w swoich środowiskach. Propagowanie wiedzy to również wyróżnik spotkań z cyklu TEDx. Planowana na 29 stycznia konferencja TEDxFulbrightWarsaw w Centrum Nauki Kopernik oficjalnie rozpocznie obchody 60-lecia Programu Fulbrighta w Polsce. Termin wydarzenia nie jest przypadkowy, ponieważ równo 100 lat wcześniej oficjalnie nawiązano polsko-amerykańskie stosunki dyplomatyczne.

Zainspiruj się!

TEDxFulbrightWarsaw organizowane jest pod hasłem „Be Bold. Never Regular”. Mówcy wybrani wśród absolwentów Programu Fulbrighta pokażą, że ciekawość świata może przybrać bardzo różne formy. Wspólnym mianownikiem jest jednak odwaga do wychodzenia przed szereg, tak niezbędna do zmieniania świata. Uczestnicy wydarzenia będą mogli usłyszeć wiele interesujących prelekcji oraz występów muzycznych, a także wziąć udział w specjalnych warsztatach, m.in.

  • Małgorzata Bonikowska - „Politics of the future: possible consequences of the Revolution 4.0”​
  • Kacper Gradoń - „We live in the era of (anti)social media and phones that are smarter than us”​
  • Paweł Frelik - „Play it again, Sam’: Why We Should Take Video Games Seriously”​
  • Leszek Kaczmarek - „Understanding mind in the brain”​
  • Hanna Mamzer - „How psychology can contribute to human-animal welfare?”​
  • Marcin Waligóra - „What your pediatrician doesn’t tell you?”​
  • Monika Kaczmarek - „Preserving health of future generations through change in dietary habits”​
  • Cezary Wójcik - „How to change your country: build from problems, create possibilities”
  • Krystyna Malińska - „What is missing in academia?”
  • Dzhuliyan Vasilev - „Discovering diversity, it’s closer than you think”

 

Przez cały czas trwania wydarzenia będzie dostępny live streaming: https://fulbright.edu.pl/60/live/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Kto buduje szklany sufit kobiet? Biuro prasowe
2019-03-14 | 14:00

Kto buduje szklany sufit kobiet?

Kto buduje szklany sufit kobiet? Czym jest niewidzialna bariera i czy można o niej mówić w kontekście rozwoju zawodowego kobiet?   Rozwój kariery zawodowej kobiet
Kariera JAK ZNALEŹĆ PRACĘ MARZEŃ?
2019-03-07 | 16:00

JAK ZNALEŹĆ PRACĘ MARZEŃ?

Idealna praca to marzenie wielu osób. Pojęcie „idealny” jest jednak mocno względne i przede wszystkim subiektywne. Choć w większości przypadków to zarobki stanowią
Kariera CHCESZ SPĘDZAĆ MIŁO CZAS W PRACY?
2019-02-26 | 11:30

CHCESZ SPĘDZAĆ MIŁO CZAS W PRACY?

W obecnych czasach młodzi ludzie wkraczający na rynek pracy i podejmujący pierwszą pracę, nie wiedzą, czego dokładnie mogą się spodziewać po zatrudnieniu. Mają wysokie wymagania, a

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.