Komunikaty PR

Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone

2018-11-09  |  13:30
Biuro prasowe

Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone – wynika z raportu opracowanego na zlecenie FRoSTY. W najnowszym badaniu, marka prześwietliła preferencje zakupowe Polaków dotyczące ryb mrożonych.

Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza, i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu, konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.

Cieszą nas wyniki, które uzyskaliśmy w badaniu. To znak, że nasze starania o jak najwyższą jakość produktów, są zauważane i doceniane przez konsumentów – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. Równocześnie ważnym sygnałem jest dla nas zmniejszające się znaczenie ceny, która dziś, choć wciąż na podium, traci swoje dawne znaczenie.

FRoSTA zapytała konsumentów również o planowanie zakupów. Choć 54% badanych deklaruje, że zakup mrożonych ryb planuje jeszcze przed wejściem do sklepu, 65% konsumentów zdarza się jednak zmienić decyzję już na miejscu. Wśród przyczyn takiego działania najczęściej wskazywany jest brak produktu, który klient chciał kupić, a także promocja na podobne artykuły innej marki. Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie, 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych. 

Badani zostali poproszeni również o opinie na temat mrożonych ryb. Wśród najczęstszych wskazań znalazły się twierdzenia takie jak: „Przygotowuję dania z ryb, bo są zdrowe i należy je jeść” (82%), „Ryby mają więcej wartości odżywczych niż mięso” (71%), „Kupuję ryby mrożone, bo są łatwiej dostępne niż świeże” (68%).

Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie FRoSTY, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Kalejdoskop smaków - przegląd wielkanocnych stołów w różnych regionach Polski Biuro prasowe
2019-04-20 | 17:30

Kalejdoskop smaków - przegląd wielkanocnych stołów w różnych regionach Polski

Za chwilę Wielkanoc! Pomimo, że Święto obchodzone jest w całej Polsce, każdy region posiada własną historię, tradycję, a nawet smaki świątecznych potraw. Wiedzieliście, że
Żywienie Trwa „WielkaMOC dawania” w Galerii Krakowskiej
2019-04-18 | 10:11

Trwa „WielkaMOC dawania” w Galerii Krakowskiej

10 000 torebek herbaty, po 4 000 woreczków ryżu i kaszy, 45 kilogramów kawy oraz 200 w pełni podlegających recyklingowi puszek konserw – to dotychczasowy efekt akcji
Żywienie Moc spotkań przy wspólnym stole!
2019-04-18 | 08:45

Moc spotkań przy wspólnym stole!

W roli gospodarzy wystąpi niepowtarzalny duet, znany kucharz, Pascal Brodnicki oraz znawca naszego narodowego trunku, Maciej Starosolski. Obaj eksperci opowiedzą o magii stołu, podzielą się

Żywienie

Katarzyna Bosacka: Nie należy zbyt długo grillować mięsa. Powstają w nim substancje rakotwórcze

Dziennikarka przekonuje, że nieumiejętne grillowanie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia. W swoich programach niejednokrotnie udowadniała już, że wdychanie dymu i spalin z grilla zwiększa ryzyko powstania chorób nowotworowych. Dodatkowo naukowcy alarmują, że 200 gramów kiełbasy przyrządzonej na tradycyjnym grillu węglowym dostarcza nam 100 razy więcej szkodliwego benzo(a)pirenu niż 20 wypalonych papierosów. Tego typu urządzenia szkodzą zarówno na etapie rozpalania, jak i przyrządzania żywności.

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Maja Hyży: jestem bardzo rodzinna. Tak jestem wychowana i nie wyobrażam sobie spędzać świąt bez mojej rodziny

Wokalistka podkreśla, że jest bardzo przywiązana do tradycji i z przyjemnością kultywuje świąteczne zwyczaje. Wielkanoc kojarzy jej się z czasem spędzonym z rodziną, z koszyczkiem przystrojonym bukszpanem i okolicznościowymi dekoracjami. Wokalistka zdradza, że chętnie maluje wtedy z dziećmi pisanki, piecze swój popisowy sernik i przygotowuje jajka faszerowane w skorupce.

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Moda

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu.