Komunikaty PR

Dokąd zmierza rekrutacja w branży IT

2018-02-13  |  15:50
Biuro prasowe
Do pobrania TrendyHRIT ( 0 MB )

Sytuacja na rynku pracy w branży IT stawia przed rekruterami nowe cele i wyzwania. Wdrażanie nowych narzędzi to podstawa do tworzenia przemyślanych i skutecznych strategii pozyskiwania wyspecjalizowanych pracowników. Jak będzie wyglądała przyszłość rekrutacji w branży IT? Odpowiedź leży w trendach, których znajomość to klucz do sukcesu dla działów HR.

Nowe formy rekrutacji

Systemy do analizy CV, testy wiedzy i kompetencji, a także automatyczna komunikacja z kandydatem – to przyszłość rekrutacji nie tylko w branży IT. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu, ograniczenie kosztów, obiektywną ocenę i uproszczenie całego procesu aplikacji.

Kandydaci oczekują szybkiej reakcji i decyzji, a zwlekanie z odpowiedzią może skutkować utratą zainteresowania ofertą danego pracodawcy. Ważna jest nie tylko sprawna komunikacja z osobą aplikującą, ale przede wszystkim rezygnacja z kilkuetapowych procesów. Dlatego rekruterzy coraz częściej sięgają po rozwiązania automatyzujące ich pracę, takie jak systemy informatyczne czy aplikacje. Z jednej strony pozwalają zredukować ilość powtarzalnej pracy wykonywanej przez specjalistę HR, z drugiej skracają czas i sam proces, co stanowi dużą wartość dla kandydata. Na znaczeniu zyskuje także rekrutacja online, poprzez aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe. Coraz częściej praktykowanym sposobem oceny osoby aplikującej są także rozmowy video.

Automatyzacja może dotyczyć weryfikacji dokumentów – w tej sytuacji, w oparciu o słowa kluczowe, system selekcjonuje aplikacje i przedstawia je rekruterowi. Umiejętności kandydata mogą być także sprawdzane za pomocą testów wiedzy. To narzędzie stosowane jest bardzo często w firmach specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania do weryfikacji tzw. kompetencji twardych. Z perspektywy kandydata najistotniejsza jest jednak automatyzacja komunikacji w postaci powiadomień informujących m.in. o statusie rekrutacji czy najbliższych etapach.

Targetowana kampania

Ze względu na sytuację na rynku pracy, rekruterzy zmuszeni są do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z potencjalnym kandydatem. Na znaczeniu zyskują zatem media społecznościowe (Facebook) i sieci kontaktów zawodowych, takie jak LinkedIn. Ich rola w sourcingu w kolejnych latach będzie się umacniać.

Dziś kampania rekrutacyjna coraz bardziej przypomina działania marketingowe. Ogłoszenia o pracę targetowane na kandydata, kampanie employer brandingowe, działania reklamowe w mediach społecznościowych – w branży IT stają się podstawą dla podnoszenia efektywności działów rekrutacji. Kandydat, zanim wyśle CV, sprawdza  informacje i opinie o potencjalnym pracodawcy średnio w kilkunastu źródłach, dlatego niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych. Tego typu rozwiązania to najważniejsza metoda wyszukiwania kandydatów o niszowych kwalifikacjach – mówi Beata Ocetkiewicz, ekspert Altimi Software House.

Sourcing wykorzystujący narzędzia marketingowe pozwala na bieżąco śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować wyniki, co stanowi dodatkową wartość dla firmy. Nowe narzędzia pozwalają określić m.in. zasięg ogłoszenia, współczynnik aplikacji, czyli zależność pomiędzy zasięgiem a liczbą pozyskanych CV, a także koszt kampanii.

Employee referral

Systemy poleceń to obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób budowania sieci kontaktów. Branża IT jest tego dobrym przykładem.

Jak przekonać programistę do zmiany miejsca zatrudnienia i poszukiwania nowych wyzwań zawodowych? Skuteczną formą motywacji są rekomendacje znajomego, który z kolei nagradzany jest przez firmę bonusami czy dodatkowym wynagrodzeniem sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Osoba polecająca jest świadoma kompetencji, umiejętności czy znajomości języków programistycznych posiadanych przez kandydata. Jest także w stanie ocenić, jak rekomendowany znajomy odnajdzie się w środowisku danej firmy – zna bowiem jego cechy charakteru, zdolności adaptacyjne – mówi ekspert Altimi.

Systemy poleceń pracowniczych zyskują na znaczeniu. Pozwalają bowiem firmom w osiąganiu wymiernych korzyści, takich jak niższe koszty rekrutacji, krótszy czas poszukiwania kandydata czy wspieranie działań employer brandingowych.

Rynek pracy w branży IT należy do pracownika i wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez dłuższy czas. To wyzwanie dla rekruterów, którzy dla podnoszenia efektywności prowadzonych działań, powinni uwzględniać nowe kierunki w tworzeniu skutecznych kampanii rekrutacyjnych.

Przykładowy system poleceń pracowniczych dostępny na https://altimi.com/polec-programiste/

Altimi Software House to wrocławski producent oprogramowania o ugruntowanej pozycji na polskim rynku IT. Sukces firmy to blisko 230 zrealizowanych projektów dla międzynarodowych liderów wielu branż, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej, logistycznej, rozrywkowej, marketingowej, automotive, digital i wielu innych. Firma zatrudnia obecnie około 200 wykwalifikowanych specjalistów. Od 14 lat oferuje kompleksowe usługi w zakresie: tworzenia oprogramowania, aplikacji webowych i mobilnych, testów, systemów wbudowanych (embedded) czy outsourcingu.

www.altimi.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie NEC MultiSync® V z rozdzielczością UHD Biuro prasowe
2018-08-14 | 01:00

NEC MultiSync® V z rozdzielczością UHD

NEC V754Q, V864Q, V984Q zaprojektowano w celu wyświetlania jak najbardziej naturalnego i realistycznego obrazu. Najnowsze modele z serii V dostępne są w trzech rozmiarach: 75 "i
IT i technologie Oferta komercyjna od AUX z 7 letnią gwarancją
2018-08-13 | 08:15

Oferta komercyjna od AUX z 7 letnią gwarancją

Dlaczego warto wybrać urządzenia marki AUX? Charakteryzują się przede wszystkim jakością oraz nowoczesnym designem. Wygodną opcją jest sterowanie przez WiFi, które umożliwia
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-08-10 | 10:00

Cherrypick Games testuje Project Fames

Cherrypick Games – notowany na NewConnect, warszawski producent gier mobilnych –  rozpoczął soft-launch nowej gry z gatunku idle clicker – Project Fame. Gra zostanie wydana na kilku wybranych rynkach, w celu zbadania

Gwiazdy

Paulina Krupińska: Jestem głęboko osadzona w rzeczywistości. Ślub nie był dla mnie wielkim wydarzeniem

Modelka uważa swój ślub za naturalne rozwinięcie ponadczteroletniego związku. Jako osoba pragmatyczna i twardo stąpająca po ziemi nie łączyła tego wydarzenia z nadmiernymi emocjami. Podróż poślubną również planuje na spokojnie – twierdzi, że na razie wyjedzie na krótkie wakacje z całą rodziną, na wyprawę tylko z mężem musi jednak jeszcze trochę poczekać. 

 

Gwiazdy

Władysław Kozakiewicz doznał kontuzji kolana podczas kręcenia nowego reality show Polsatu. Konieczna może być operacja

Nie zamartwiam się, nie patrzę do tyłu – mówi mistrz olimpijski. Po latach kariery sportowej pozostała mu wola walki oraz mądrość życiowa niepozwalające mu na przejmowanie się rzeczami, na które nie ma wpływu. Lekkoatleta nie załamuje się więc spadającą formą fizyczną czy kontuzją kolana, której doznał podczas kręcenia nowego reality show stacji Polsat. 

 
 

Handel

Dermokosmetyki i kosmeceutyki to najszybciej rozwijający się segment rynku kosmetycznego. Przyczynia się do tego m.in. rosnąca liczba alergików

Rośnie popularność kosmeceutyków, czyli produktów z pogranicza kosmetologii i farmakologii. Obecnie cała kategoria dermokosmetyków jest  najszybciej rozwijającym się segmentem rynku kosmetycznego z rocznym wzrostem na poziomie 6 proc. Popyt na innowacyjne kosmeceutyki rośnie, bo przybywa alergików, a ta grupa produktów stanowi istotny element profilaktyki alergii kontaktowych oraz związanych z nimi schorzeń, m.in. zapalenia skóry. Choroba ta – według danych ZUS – stanowi przyczynę nawet 200 tys. zwolnień lekarskich rocznie.

 

Muzyka

Majka Jeżowska organizuje warsztaty muzyczne dla dzieci. Ich efektem będzie musical wystawiony na scenie

Wokalistka założyła akademię, której celem jest wspieranie rodziców i nauczycieli w twórczym wychowywaniu dzieci. Gwiazda oferuje kursy online, a od jesieni zamierza wypuścić płyty DVD z kompletem lekcji. W połowie sierpnia inauguruje także wakacyjny obóz dla dzieci z warsztatami tanecznymi, muzycznymi i teatralnymi. Uczestnicy będą pracować nad musicalem, który zostanie wystawiony na scenie w Poroninie.