Komunikaty PR

Dokąd zmierza rekrutacja w branży IT

2018-02-13  |  15:50

Sytuacja na rynku pracy w branży IT stawia przed rekruterami nowe cele i wyzwania. Wdrażanie nowych narzędzi to podstawa do tworzenia przemyślanych i skutecznych strategii pozyskiwania wyspecjalizowanych pracowników. Jak będzie wyglądała przyszłość rekrutacji w branży IT? Odpowiedź leży w trendach, których znajomość to klucz do sukcesu dla działów HR.

Nowe formy rekrutacji

Systemy do analizy CV, testy wiedzy i kompetencji, a także automatyczna komunikacja z kandydatem – to przyszłość rekrutacji nie tylko w branży IT. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu, ograniczenie kosztów, obiektywną ocenę i uproszczenie całego procesu aplikacji.

Kandydaci oczekują szybkiej reakcji i decyzji, a zwlekanie z odpowiedzią może skutkować utratą zainteresowania ofertą danego pracodawcy. Ważna jest nie tylko sprawna komunikacja z osobą aplikującą, ale przede wszystkim rezygnacja z kilkuetapowych procesów. Dlatego rekruterzy coraz częściej sięgają po rozwiązania automatyzujące ich pracę, takie jak systemy informatyczne czy aplikacje. Z jednej strony pozwalają zredukować ilość powtarzalnej pracy wykonywanej przez specjalistę HR, z drugiej skracają czas i sam proces, co stanowi dużą wartość dla kandydata. Na znaczeniu zyskuje także rekrutacja online, poprzez aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe. Coraz częściej praktykowanym sposobem oceny osoby aplikującej są także rozmowy video.

Automatyzacja może dotyczyć weryfikacji dokumentów – w tej sytuacji, w oparciu o słowa kluczowe, system selekcjonuje aplikacje i przedstawia je rekruterowi. Umiejętności kandydata mogą być także sprawdzane za pomocą testów wiedzy. To narzędzie stosowane jest bardzo często w firmach specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania do weryfikacji tzw. kompetencji twardych. Z perspektywy kandydata najistotniejsza jest jednak automatyzacja komunikacji w postaci powiadomień informujących m.in. o statusie rekrutacji czy najbliższych etapach.

Targetowana kampania

Ze względu na sytuację na rynku pracy, rekruterzy zmuszeni są do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z potencjalnym kandydatem. Na znaczeniu zyskują zatem media społecznościowe (Facebook) i sieci kontaktów zawodowych, takie jak LinkedIn. Ich rola w sourcingu w kolejnych latach będzie się umacniać.

Dziś kampania rekrutacyjna coraz bardziej przypomina działania marketingowe. Ogłoszenia o pracę targetowane na kandydata, kampanie employer brandingowe, działania reklamowe w mediach społecznościowych – w branży IT stają się podstawą dla podnoszenia efektywności działów rekrutacji. Kandydat, zanim wyśle CV, sprawdza  informacje i opinie o potencjalnym pracodawcy średnio w kilkunastu źródłach, dlatego niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych. Tego typu rozwiązania to najważniejsza metoda wyszukiwania kandydatów o niszowych kwalifikacjach – mówi Beata Ocetkiewicz, ekspert Altimi Software House.

Sourcing wykorzystujący narzędzia marketingowe pozwala na bieżąco śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować wyniki, co stanowi dodatkową wartość dla firmy. Nowe narzędzia pozwalają określić m.in. zasięg ogłoszenia, współczynnik aplikacji, czyli zależność pomiędzy zasięgiem a liczbą pozyskanych CV, a także koszt kampanii.

Employee referral

Systemy poleceń to obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób budowania sieci kontaktów. Branża IT jest tego dobrym przykładem.

Jak przekonać programistę do zmiany miejsca zatrudnienia i poszukiwania nowych wyzwań zawodowych? Skuteczną formą motywacji są rekomendacje znajomego, który z kolei nagradzany jest przez firmę bonusami czy dodatkowym wynagrodzeniem sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Osoba polecająca jest świadoma kompetencji, umiejętności czy znajomości języków programistycznych posiadanych przez kandydata. Jest także w stanie ocenić, jak rekomendowany znajomy odnajdzie się w środowisku danej firmy – zna bowiem jego cechy charakteru, zdolności adaptacyjne – mówi ekspert Altimi.

Systemy poleceń pracowniczych zyskują na znaczeniu. Pozwalają bowiem firmom w osiąganiu wymiernych korzyści, takich jak niższe koszty rekrutacji, krótszy czas poszukiwania kandydata czy wspieranie działań employer brandingowych.

Rynek pracy w branży IT należy do pracownika i wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez dłuższy czas. To wyzwanie dla rekruterów, którzy dla podnoszenia efektywności prowadzonych działań, powinni uwzględniać nowe kierunki w tworzeniu skutecznych kampanii rekrutacyjnych.

Przykładowy system poleceń pracowniczych dostępny na https://altimi.com/polec-programiste/

Altimi Software House to wrocławski producent oprogramowania o ugruntowanej pozycji na polskim rynku IT. Sukces firmy to blisko 230 zrealizowanych projektów dla międzynarodowych liderów wielu branż, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej, logistycznej, rozrywkowej, marketingowej, automotive, digital i wielu innych. Firma zatrudnia obecnie około 200 wykwalifikowanych specjalistów. Od 14 lat oferuje kompleksowe usługi w zakresie: tworzenia oprogramowania, aplikacji webowych i mobilnych, testów, systemów wbudowanych (embedded) czy outsourcingu.

www.altimi.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-02-22 | 17:00

Złota seria nagród dla Xerox: producent doceniony przez BLI

Wyróżnione urządzenia to: Xerox AltaLink C8045, C8055, C8070 i Xerox VersaLink B7025, B7035, C7020 i C7025. Przedstawiciele BLI podkreślają wspólną dla wszystkich urządzeń prostotę użytkowania. Wszystkie urządzenia
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-02-22 | 16:50

Promocja gotówkowa Xerox

Promocja Trade-In Xerox to szansa na szybkie pozbycie się starego urządzenia drukującego, zakup nowego i uzyskanie zwrotu w wysokości nawet do 670 zł. Oferta czeka na klientów Partnerów Xerox, którzy zdecydują się na
IT i technologie CK MEDIATOR zmienia siedzibę i wprowadza nowy system reklamacji
2018-02-22 | 15:30

CK MEDIATOR zmienia siedzibę i wprowadza nowy system reklamacji

      CK MEDIATOR, importer i dystrybutor elektroniki użytkowej, wraz z początkiem roku wprowadził kilka zmian w swojej strukturze

Gwiazdy

Julia Wróblewska: Trudno jest być nastoletnią gwiazdą. Jestem jak każdy inny człowiek

Zdaniem aktorki choć trudno jest być nastoletnią gwiazdą, to można sobie z tym poradzić. Jej zdaniem w zachowaniu zdrowego podejścia do popularności pomaga oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. W mediach społecznościowych nigdy nie pokazuje swoich przyjaciół i rodziny, nie chce ich bowiem narażać na atak hejterów. 

Gwiazdy

Marcin Tyszka: Małgorzata Kożuchowska ma w sobie dużą dozę sensualności, którą z wiekiem odkrywa

Małgosia to świetna babka  twierdzi fotograf. W gwieździe serialu „Druga szansa” podziwia cięte poczucie humoru i umiejętność cieszenia się życiem, a także niezwykłą kobiecość i zmysłowość. Właśnie tę sensualną stronę aktorki Marcin Tyszka chciał pokazać w nowym reżyserowanym przez siebie spocie reklamowym z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej.

Internet

Innowacje wkraczają do turystyki. Pozwolą na wirtualnie odwiedziny miejsc przed podróżą, a nawet pomogą uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot

Innowacje coraz częściej ułatwiają i urozmaicają podróże. Walizka z portem USB naładuje telefon w podróży, inteligentne słuchawki przetłumaczą niemal wszystkie języki świata, a aplikacja z rozszerzoną rzeczywistością pokaże, jak wyglądała dana lokalizacja nawet 750 lat temu. Przed podróżą przy pomocy technologii wirtualnej rzeczywistości można wirtualnie zwiedzić niemal każdy zakątek świata. Po podróży natomiast interaktywna mapa zwizualizuje informacje o wszystkich wyjazdach w jednym miejscu. Pomoże też uzyskać odszkodowanie za opóźnione loty lub kłopoty w podróży.

Moda

Joanna Horodyńska: inspiracja jest tylko lekkim dotknięciem, a nie braniem całości

Stylistka unika przeglądania magazynów modowych i blogów o tej tematyce. Twierdzi, że nie chce ulec nadmiernej inspiracji i zaczerpnąć zbyt wiele z pokazywanych tam stylizacji. Zdaniem gospodyni programu „Gwiazdy na dywaniku” kobiety często mylą pojęcie inspiracji z kopiowaniem czyjegoś stylu.