Komunikaty PR

Dokąd zmierza rekrutacja w branży IT

2018-02-13  |  15:50
Biuro prasowe
Do pobrania TrendyHRIT ( 0 MB )

Sytuacja na rynku pracy w branży IT stawia przed rekruterami nowe cele i wyzwania. Wdrażanie nowych narzędzi to podstawa do tworzenia przemyślanych i skutecznych strategii pozyskiwania wyspecjalizowanych pracowników. Jak będzie wyglądała przyszłość rekrutacji w branży IT? Odpowiedź leży w trendach, których znajomość to klucz do sukcesu dla działów HR.

Nowe formy rekrutacji

Systemy do analizy CV, testy wiedzy i kompetencji, a także automatyczna komunikacja z kandydatem – to przyszłość rekrutacji nie tylko w branży IT. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu, ograniczenie kosztów, obiektywną ocenę i uproszczenie całego procesu aplikacji.

Kandydaci oczekują szybkiej reakcji i decyzji, a zwlekanie z odpowiedzią może skutkować utratą zainteresowania ofertą danego pracodawcy. Ważna jest nie tylko sprawna komunikacja z osobą aplikującą, ale przede wszystkim rezygnacja z kilkuetapowych procesów. Dlatego rekruterzy coraz częściej sięgają po rozwiązania automatyzujące ich pracę, takie jak systemy informatyczne czy aplikacje. Z jednej strony pozwalają zredukować ilość powtarzalnej pracy wykonywanej przez specjalistę HR, z drugiej skracają czas i sam proces, co stanowi dużą wartość dla kandydata. Na znaczeniu zyskuje także rekrutacja online, poprzez aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe. Coraz częściej praktykowanym sposobem oceny osoby aplikującej są także rozmowy video.

Automatyzacja może dotyczyć weryfikacji dokumentów – w tej sytuacji, w oparciu o słowa kluczowe, system selekcjonuje aplikacje i przedstawia je rekruterowi. Umiejętności kandydata mogą być także sprawdzane za pomocą testów wiedzy. To narzędzie stosowane jest bardzo często w firmach specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania do weryfikacji tzw. kompetencji twardych. Z perspektywy kandydata najistotniejsza jest jednak automatyzacja komunikacji w postaci powiadomień informujących m.in. o statusie rekrutacji czy najbliższych etapach.

Targetowana kampania

Ze względu na sytuację na rynku pracy, rekruterzy zmuszeni są do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z potencjalnym kandydatem. Na znaczeniu zyskują zatem media społecznościowe (Facebook) i sieci kontaktów zawodowych, takie jak LinkedIn. Ich rola w sourcingu w kolejnych latach będzie się umacniać.

Dziś kampania rekrutacyjna coraz bardziej przypomina działania marketingowe. Ogłoszenia o pracę targetowane na kandydata, kampanie employer brandingowe, działania reklamowe w mediach społecznościowych – w branży IT stają się podstawą dla podnoszenia efektywności działów rekrutacji. Kandydat, zanim wyśle CV, sprawdza  informacje i opinie o potencjalnym pracodawcy średnio w kilkunastu źródłach, dlatego niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych. Tego typu rozwiązania to najważniejsza metoda wyszukiwania kandydatów o niszowych kwalifikacjach – mówi Beata Ocetkiewicz, ekspert Altimi Software House.

Sourcing wykorzystujący narzędzia marketingowe pozwala na bieżąco śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować wyniki, co stanowi dodatkową wartość dla firmy. Nowe narzędzia pozwalają określić m.in. zasięg ogłoszenia, współczynnik aplikacji, czyli zależność pomiędzy zasięgiem a liczbą pozyskanych CV, a także koszt kampanii.

Employee referral

Systemy poleceń to obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób budowania sieci kontaktów. Branża IT jest tego dobrym przykładem.

Jak przekonać programistę do zmiany miejsca zatrudnienia i poszukiwania nowych wyzwań zawodowych? Skuteczną formą motywacji są rekomendacje znajomego, który z kolei nagradzany jest przez firmę bonusami czy dodatkowym wynagrodzeniem sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Osoba polecająca jest świadoma kompetencji, umiejętności czy znajomości języków programistycznych posiadanych przez kandydata. Jest także w stanie ocenić, jak rekomendowany znajomy odnajdzie się w środowisku danej firmy – zna bowiem jego cechy charakteru, zdolności adaptacyjne – mówi ekspert Altimi.

Systemy poleceń pracowniczych zyskują na znaczeniu. Pozwalają bowiem firmom w osiąganiu wymiernych korzyści, takich jak niższe koszty rekrutacji, krótszy czas poszukiwania kandydata czy wspieranie działań employer brandingowych.

Rynek pracy w branży IT należy do pracownika i wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez dłuższy czas. To wyzwanie dla rekruterów, którzy dla podnoszenia efektywności prowadzonych działań, powinni uwzględniać nowe kierunki w tworzeniu skutecznych kampanii rekrutacyjnych.

Przykładowy system poleceń pracowniczych dostępny na https://altimi.com/polec-programiste/

Altimi Software House to wrocławski producent oprogramowania o ugruntowanej pozycji na polskim rynku IT. Sukces firmy to blisko 230 zrealizowanych projektów dla międzynarodowych liderów wielu branż, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej, logistycznej, rozrywkowej, marketingowej, automotive, digital i wielu innych. Firma zatrudnia obecnie około 200 wykwalifikowanych specjalistów. Od 14 lat oferuje kompleksowe usługi w zakresie: tworzenia oprogramowania, aplikacji webowych i mobilnych, testów, systemów wbudowanych (embedded) czy outsourcingu.

www.altimi.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Z myślą o bezpieczeństwie danych – firma BrainSHARE IT gotowa na RODO Biuro prasowe
2018-05-22 | 15:00

Z myślą o bezpieczeństwie danych – firma BrainSHARE IT gotowa na RODO

Wprowadzenie odpowiednich procedur bezpieczeństwa i przeszkolenie pracowników – tak wyglądały intensywne przygotowania firmy BrainSHARE IT do wejścia w życie unijnego
IT i technologie China Unicom i Huawei podpisali umowę w sprawie warstwowania sieci 5G
2018-05-22 | 11:45

China Unicom i Huawei podpisali umowę w sprawie warstwowania sieci 5G

China Unicom i Huawei podpisali umowę dotyczącą warstwowania sieci 5G (network slicing). Partnerzy planują wspólnie prowadzić badania w tym zakresie, a także prezentować sposoby
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-05-21 | 17:00

Cinema City łączy kino z gamingiem w kampanii wykorzystującej największe hity

Cinema City wraz z domem sprzedaży reklamy kinowej New Age Media i agencją Gameset uruchomiły innowacyjną akcję promocyjną łączącą świat pasjonatów gier z kinem. Wydarzenie będące ważnym elementem kampanii promującej

Żywienie

Magda Gessler otworzyła restaurację w Gdyni. Inspirowała się rybnymi knajpkami z Portugalii

Nowa restauracja Magdy Gessler ma wypełnić lukę w nadmorskim rynku gastronomicznym. W przeciwieństwie do większości tamtejszych lokali serwować będzie wyłącznie świeże ryby, pochodzące zarówno z polskich, jak i hiszpańskich portów. Restauracja jest spełnieniem dawnego marzenia właścicielki o ponownym zaistnieniu na gastronomicznej mapie Trójmiasta.

 

Gwiazdy

Ola Nowak: Moje wyjazdy zawsze łączę z pracą. W czerwcu jadę do Los Angeles

Influencerka zdradza, że czekają ją bardzo pracowite wakacje. Priorytetem jest wyjazd do Los Angeles i to w nim pokłada największe nadzieje zawodowe. Nie powinno jej też jednak zabraknąć czasu na relaks. Jej wyjazdy są zawsze połączeniem pracy z odpoczynkiem.

Medycyna

Nadchodzi rewolucja w wykrywaniu bakterii i wirusów. Opracowywany w Polsce system ma zapewnić najszybszą na świecie analizę materiału biologicznego

Do 2020 roku mają się zakończyć prace nad systemem PCR/ONE, który ma zapewnić najszybsze na świecie wykrywanie bakterii i wirusów. System będzie w stanie przeprowadzić automatyczną analizę materiału genetycznego pozyskanego z patogenów bakterii i wirusów. Ma on być nakierowany zwłaszcza na wykrywanie gronkowca złocistego, wywołującego między innymi zapalenie płuc, mięśnia sercowego, opon mózgowych i żył.

Moda

Tomasz Jacyków: Wszyscy projektanci chcą tworzyć kolekcje dla bogatych kobiet. Często robią wtedy siermięgę i jest niedobrze

Stylista podkreśla, że już od kilku ładnych lat panuje w Polsce moda na modę. Pracownie młodych projektantów wyrastają jak grzyby po deszczu, a w branży robi się coraz ciaśniej. Młodzi projektanci robią wszystko, żeby przyciągnąć jak najwięcej klientów, jednak sam talent i miłość do mody nie wystarczą. By zostać zauważonym i docenionym zazwyczaj trzeba wiele pracy, pokory i cierpliwości. Zdaniem Tomasza projektanci przede wszystkim muszą patrzeć na zapotrzebowanie ulicy, a nie tylko zamożnych elit.