Komunikaty PR

Jak urządzić biuro, by było funkcjonalne i komfortowe

2017-04-21  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Gabinet ( 0.08 MB )

Ergonomia – to podstawa

Biuro służy przede wszystkim do realizacji obowiązków służbowych i jest przestrzenią, w której spędzamy większą część dnia. Urządzając jego wnętrze, w pierwszej kolejności pomyślmy o własnym komforcie. Dopasujmy biuro do potrzeb pracowników oraz do rodzaju wykonywanej przez nich pracy. Ergonomia czerpie z takich nauk jak psychologia, socjologia czy fizjologia pracy, a więc wieloaspektowo podchodzi do analizy środowiska pracy. To, co dzisiaj jest priorytetem w kształtowaniu większości przestrzeni biurowych, to łatwa adaptacja do zmiennych potrzeb.

 

Przestrzeń biur(k)owa

Jednym z najważniejszych elementów dobrze wyposażonej przestrzeni pracowniczej jest biurko. Aby zyskało ono miano ergonomicznego, powinno posiadać jasny i matowy blat o minimalnej szerokości 120 cm i głębokości wynoszącej od 60 do 80 cm. Istotna jest także możliwość regulacji wysokości blatu, aby zapewnić wygodę osobie zarówno o wzroście 160 cm, jak i 190 cm. Takie wymiary zapewnią jego użytkownikowi swobodę ruchów i pozwolą na łatwe rozmieszczenie niezbędnych sprzętów takich jak monitor, klawiatura oraz akcesoria biurowe.

 

W budowie biurka istotne są również szuflady i szafki, dzięki którym pracownik może uzyskać dodatkową przestrzeń roboczą, w tym szybki dostęp do dokumentów i najważniejszych narzędzi pracy. Duże znaczenie w tym przypadku mają wykorzystane uchwyty meblowe – odpowiednio dopasowane do rodzaju i przeznaczenia mebla zwiększą komfort pracy oraz uatrakcyjnią wygląd biurka. Szczególnie
w tej przestrzeni, gdzie liczy się detal. - Każdy, nawet najprostszy mebel, nabierze szczególnego wyrazu, jeśli przyozdobimy go unikalnymi uchwytami. Ciężkie i ciemne wzbudzą respekt i powagę, barwne będą budzić skojarzenia z kreatywną, dynamiczną pracą, natomiast klasyczne i eleganckie podkreślą profesjonalny charakter naszego biznesu – zapewnia Zbigniew Drzewiński, ekspert z firmy GAMET S.A, polskiego producenta dekoracyjnych artykułów meblowych.

 

Styl odpowiedni do biznesu

Rodzaj biznesu, który prowadzimy powinien znaleźć odzwierciedlenie w sposobie aranżacji naszego biura oraz prezentacji elementów związanych z identyfikacją wizualną firmy. Jeśli pomieszczenie jest eleganckie, a działalność wymaga zachowania powagi, najlepiej sprawdzi się umieszczony na ścianie klasyczny szyld. Natomiast w nowoczesnej i dynamicznej firmie, która ma być kojarzona z młodym i odważnym zespołem warto pomyśleć nad zatrudnieniem artysty lub ilustratora, który zaproponuje niestandardowe rozwiązanie, np. logo na ścianie w formie muralu.

 

W podobny sposób należy dobrać odpowiedni styl aranżacyjny. W kancelarii prawnej lub biurze rachunkowym odpowiedni będzie klasyczny minimalizm, a w agencji kreatywnej lub w studio reklamowym doskonale sprawdzi się nowoczesny styl loftowy. Klienci, którzy odwiedzają to miejsce, muszą czuć, że wystrój wnętrza jest spójny z rodzajem działalności, gdyż to buduje wizerunek wiarygodnego partnera do współpracy.

 

Neutralnie, ale nie nudno

Ogromne znaczenie w sposobie aranżacji przestrzeni biurowej ma specyfika firmy. Obecnie najpopularniejszym typem jest wnętrze typu open space – naukowcy dowodzą, że jest to przestrzeń poprawiająca komunikację w zespole, generująca pozytywne postawy społeczne, usprawniająca przepływ dokumentów i podnosząca efektywność pracy. Otwarty układ biura sprawdzi się więc w firmach o ujednoliconej strukturze, gdzie wszyscy pracownicy realizują podobne projekty. Te przedsiębiorstwa, w których struktura wymaga pracy w mniejszych zespołach, a zakres ich obowiązków jest różnorodny, powinny pomyśleć o oddzielnych pomieszczeniach.

 

Wydawać by się mogło, że w przestrzeni biurowej kolorystyka nie ma żadnego znaczenia. Jednakże naukowcy od lat pochylają się nad zagadnieniem wpływu kolorów na psychikę człowieka i twierdzą, że to, jakimi kolorami się otaczamy, wpływa na nasze samopoczucie i ocenę danej przestrzeni.
- Zdecydowane kolory warto zastosować w różnego rodzaju akcesoriach i interesujących dekoracjach, natomiast ściany i meble najlepiej, by pozostały neutralne. Biel i szarość to uniwersalne rozwiązanie jeśli chodzi o kolor ścian – te barwy w wyraźny sposób pozwalają się wyciszyć i skoncentrować. Beże i błękity sprawdzą się w biurze analitycznym, wymagającym skupienia i trudnych rozmów. Natomiast tam, gdzie liczy się kreatywność, warto postawić na żywe kolory, tj. cytryna czy pomarańcz oraz ich połączenie z zielonym – dodaje ekspert firmy GAMET S.A.

 

Magiczna moc roślin

Nic tak nie relaksuje i uspokaja, jak żywa zieleń roślin. Kwiaty w doniczkach to gwarancja czystego powietrza, spokojniejszej atmosfery oraz wydajniejszej pracy. Rośliny mają ogromny wpływ na pracowników firmy, jak i klientów odwiedzających biura. Dają poczucie bezpieczeństwa i na chwilę pozwalają zapomnieć o zgiełku miasta. Pomagają budować zaufanie i pozytywną opinię o przedsiębiorstwie. Skutek może być jednak zupełnie odwrotny, jeśli rośliny będą zaniedbane, wysuszone lub pożółkłe. Warto zatem, wybrać takie gatunki, które nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Łatwe w utrzymaniu, a zarazem niezwykle estetyczne są np. skrzydłokwiat, figowiec benjamiński oraz zamiokulkas zamiolistny. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Serdecznie zapraszamy do salonów pokazowych firmy Peka Biuro prasowe
2017-04-27 | 20:40

Serdecznie zapraszamy do salonów pokazowych firmy Peka

Planujesz nową kuchnię i szukasz najlepszych pomysłów na organizację jej przestrzeni? A może robisz remont i zastanawiasz się jakie meble i rozwiązania pod zabudowę wybrać, aby
Dom Jak usunąć pokrycie z azbestu?
2017-04-27 | 18:00

Jak usunąć pokrycie z azbestu?

Dawniej uznawany za doskonały materiał budowlany – odporny na niskie i wysokie temperatury, tak trwały, że nie zniszczy go ogień ani substancje żrące, ponadto lekki i tani. Azbestem,
Dom Nie marnuj jedzenia. Jak organizować zapasy?
2017-04-27 | 13:00

Nie marnuj jedzenia. Jak organizować zapasy?

Zawsze dobrze mieć w domu więcej tego, czego używamy najczęściej. Pozwoli nam to na przygotowanie szybkiego posiłku wtedy, gdy nie mamy czasu wybrać się na zakupy.   Po pierwsze

Kalendarium

Gwiazdy

Żywienie

Anna Kalata: wciąż liczę kalorie, ale czasem pozwalam sobie na pączka

Siedem lat po spektakularnej metamorfozie była polityk wciąż może się pochwalić idealną sylwetką. Twierdzi, że nadal zachowuje zdrową dietę, pozwala sobie jednak na wysokokaloryczne przekąski. W utrzymaniu motywacji pomaga jej medytacja i joga oddechu.

Konsument

O zmianie pracy myśli rekordowo mało Polaków. Nowej posady poszukują głównie przez znajomych i internet

Niecałe 18 proc. Polaków zastanawia się nad zmianą miejsca pracy – wynika z badania Work Service. To rekordowo niski odsetek, co świadczy o tym, że rośnie satysfakcja pracowników. Jeśli już szukamy zatrudnienia, to najczęściej poprzez osobiste kontakty, rodzinę, bliższych lub dalszych znajomych. Rośnie też popularność internetu – blisko 60 proc. kandydatów cyklicznie przegląda oferty na portalach pracy. Coraz mniej osób korzysta za to z pomocy urzędów pracy. Taką formę poszukiwania zatrudnienia wybiera średnio co piąty Polak.

Muzyka

Jacek Kawalec mierzy się z dorobkiem muzycznym Joe Cockera: chcę, żeby ludzie kojarzyli mnie nie tylko z tego, co robiłem w telewizji, lecz także na estradzie

Aktor przyznaje, że poprzez projekt ,,Niezapomniany Joe Cocker – Śpiewa Jacek Kawalec” chce oddać hołd wielkiemu mistrzowi ballady, a jednocześnie zaprezentować swoją wersję ponadczasowych przebojów. Jacek Kawalec podchodzi do tego zadania z pokorą i wielkim zaangażowaniem. Nie tylko potrafi odzwierciedlić niuanse brzmieniowe Joe Cockera, lecz także rozumie całą złożoność emocjonalną tej muzyki i znakomicie przekazuje ją podczas występów. Dzięki temu multimedialne show z muzyką na żywo staje się dla odbiorców wielowymiarowym doznaniem artystycznym.