Komunikaty PR

Powstaje pierwszy hotel sfinansowany przez internautów

2016-04-18  |  14:00
Kontakt

Robert Nogacki
Kancelaria Prawna Skarbiec

Maciejki 13
02-181 Warszawa
sekretariat|kancelaria-skarbiec.pl| |sekretariat|kancelaria-skarbiec.pl
22 586 40 00
www.kancelaria-skarbiec.pl

Powstaje pierwszy hotel na świecie w ramach crowdfundingu. Kristin Lindenberg i Marcus Orbé uruchomili projekt Amberlair. Powstanie hotel butikowy, zaprojektowany i sfinansowany od podstaw przez internautów. Z pewnością nie będzie jednak najdziwniejszym pomysłem sfinansowanym do tej pory w ramach crowdfundingu.

 

Internauci nie tylko sfinansują projekt butikowego hotelu w ramach crowdfundingu (masowego wspierania finansowego projektów biznesowych). Zdecydują o niemal każdym aspekcie biznesowym projektu uruchomionego przez Lindenberg i Orbé. Na razie - w głosowaniu przeprowadzonym, oczywiście, poprzez Internet - została wybrana nazwa hotelu (Amberlair) oraz jego lokalizacja (Włochy wygrały z Hiszpanią i RPA). Internetowa społeczność będzie mogła zdecydować jeszcze m.in. o jego wystroju czy rodzaju kuchni serwowanej w hotelowej restauracji.

 

Projekt ruszył na początku tego roku. – Na razie jesteśmy na etapie poszukiwania obiektów w różnych lokalizacjach. Pod koniec 2016 roku powinniśmy już wiedzieć gdzie hotel powstanie. W I połowie roku 2017 zamierzamy zebrać fundusze na jego uruchomienie, nie tylko poprzez crowdfunding. Liczymy na to, że obiekt zacznie funkcjonować do końca 2018 roku – powiedział w wywiadzie dla magazynu „Forbes” Marcus Orbé.

 

Orbé szacuje, że za noc w Amberlair klienci będą musieli zapłacić od 250 do 500 USD. – To nie będzie wygórowana cena w porównaniu do innych tego typu obiektów. Jaka ostatecznie będzie zależy głównie od lokalizacji, jaką ostatecznie wybierzemy – tłumaczy Marcus Orbé. I dodaje, że udziałowcy projektu będą klientami VIP hotelu mogącymi liczyć na bardzo duże zniżki.

 

Jaka ma być przewaga biznesowa Amberlair nad innymi hotelami butikowymi? – Chcemy postawić na najwyższą jakość obsługi i domową atmosferę – twierdzi Orbé.

 

Kristin Lindenberg i Marcus Orbé są parą nie tylko na polu biznesowym, ale również w życiu prywatnym. Orbé wcześniej był związany z przemysłem lotniczym (Lufthansa, Airbus). Lindenberg z kolei z branżą turystyczną (pracowała m.in. dla TUI Group i L’tur Tourism). Przez ostatnie dwa lata podróżowali po hotelach butikowych całego świata i baczną uwagę zwracali na funkcjonowanie tego rodzaju biznesu. Na liście ich ulubionych znajdują się m.in. Singita Serengeti House (Tanzania), El Fenn (Marakesz, Maroko), Ett Hem (Sztokholm, Szwecja) czy Jagdgut Wachtelhof (Hinterthal, Austria).

 

Orbé ma nadzieję, że na jednym hotelu Amberlair się nie skończy. – Marzymy o stworzeniu sieci hoteli. Wstępnie myślimy o kolejnych lokalizacjach. W grę wchodzą: Niemcy, Islandia, USA. Ale to daleka przyszłość. Na razie skupiamy się na uruchomieniu Amberlair na Półwyspie Apenińskim – zdradza pomysłodawca hotelu.

 

Hotel Amberlair, o ile powstanie, nie będzie z pewnością najdziwniejszym projektem w historii crowdfundingu. Internauci ochoczo sfinansowali już, bowiem wiele dziwactw, które – co ciekawe – niekoniecznie kończyły się biznesową klapą. Jednym z pozytywnych przykładów jest poduszka typu ostryga (The Ostrich Pillow) zaprojektowana przez Studio Banana Things. W 2012 roku Internauci przeznaczyli na jej produkcję 195 tys. USD (choć pomysłodawcy chcieli tylko 70 tys. USD).

 

Sukcesem zakończył się również projekt Griz Coat autorstwa firmy Buffoonery Factory. Chodzi o futrzany płaszcz w kształcie misia. W 2012 roku firma Buffoonery Factory zebrała od Internautów 29 tys. USD na uruchomienie produkcji. Płaszcze stały się tak popularne, że produkowana jest już wersja polarna (biała).

Mydło z tłuszczów zwięrzęcych również nie należy chyba do normalnych produktów… W 2011 roku na pomysł jego produkcji wpadła Alli Dryer. Chciała pozyskać 1,5 tys. USD, dostała 1,9 tys. USD.

Podobnie jest z zestawem patelni i garnków, które przypominają broń białą. Pierwsza seria została sfinansowana pod koniec 2012 roku. Pomysłodawca, James Brown, zebrał przez Internet 46,3 tys. USD. Jego firma wytwarzająca tego typu zestawy kuchenne działa do dziś w Filadelfii (USA).

 

Wielki suckes odnieśli również twórcy BugASalt – strzelby na owady i insekty ładowanej zwykłą kuchenną solą. W 2012 roku zebrali 577 tys. USD, sprzedając na pniu niemal 25 tys. sztuk tej oryginalnej broni.

Za pośrednictwem portali crowdfundingowych udało się również sfinansować m.in. budowę pomnika Robocopa w Detroit czy urządzenie mierzące świeżość... oddechu.

 

Autor:

Portal Skarbiec.biz S.A. największy, niezależny serwis o prawie, finansach i gospodarce.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Free to Play: Facebook ma obowiązek opublikować wewnętrzne dokumenty Biuro prasowe
2019-02-06 | 09:00

Free to Play: Facebook ma obowiązek opublikować wewnętrzne dokumenty

Facebook ma obowiązek opublikować wewnętrzne dokumenty przedstawiające praktyki biznesowe firmy względem darmowych gier „Free to Play”. Niektóre treści okazały jednak
Finanse Na święta wydajemy więcej, ale mądrzej
2018-12-21 | 11:00

Na święta wydajemy więcej, ale mądrzej

Przeznaczamy na święta coraz więcej pieniędzy – w 2016 roku było to średnio 864 zł, w 2017 roku 882 zł, a szacuje się, że w 2018 będzie to 1585.[1] Polska jest na szczycie
Finanse Biuro z piaskiem pod stopami
2018-11-28 | 01:00

Biuro z piaskiem pod stopami

Przemyślane podejście do kreowania marki jest ściśle związane ze spójną komunikacją. Jednym z jej elementów jest przestrzeń biurowa, wpływająca na samopoczucie

Gwiazdy

Monika Zamachowska: Lekarz ma nie tylko wykonać zabieg. Powinien być również opiekunem pacjenta

Dziennikarka przestrzega przed oszustami udającymi lekarzy medycyny estetycznej. W pracy zawodowej wielokrotnie spotykała się z ofiarami takich nieuczciwych osób, które opowiadając o swoich doświadczeniach, chciały uchronić inne kobiety. Sama korzysta z usług sprawdzonej lekarki, u której zawsze czuje się bezpiecznie.

Gwiazdy

Kamil Pawelski: Największą trudnością w „TTBZ” jest wejście w daną osobę. Nie jestem zawodowym aktorem, więc to dla mnie spore wyzwanie

Bloger nie ukrywa, że udział w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” wiąże się z silnymi emocjami, dużym stresem i ogromnym wysiłkiem. Wartością dodaną jest jednak możliwość doskonalenia warsztatu wokalno-aktorskiego i obycia ze sceną. Bloger najbardziej obawia się damskiego repertuaru i zmierzenia się z osobowością danej gwiazdy. Zapewnia też, że niezależnie od tego, jak potoczą się jego losy w TTBZ, nadal będzie doskonalił swój wokal.

Konsument

Połowa polskich dzieci jest zagrożona zaburzeniami odżywiania. Odchudza się już co czwarty mały Polak

Od ośmiu lat stale rośnie liczba odchudzających się dzieci. Obecnie diety, które mają zredukować wagę, stosuje co czwarte polskie dziecko, ponad 20 proc. myśli natomiast o ich wprowadzeniu. W większości przypadków jadłospisy ułożone są nieprawidłowo i codzienne posiłki nie dostarczają dzieciom niezbędnych do prawidłowego rozwoju składników odżywczych. Może to skutkować zahamowaniem wzrostu, zaburzeniami koncentracji, osteoporozą, odwodnieniem, a nawet depresją – podkreślają eksperci Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

 

Teatr

Lesław Żurek, Edyta Olszówka i Michał Piela w spektaklu „Jojo”. Sztuka opowiada o naszych relacjach, jak oddalamy się od siebie i jakie są tego konsekwencje

Odtwórcy głównych ról w spektaklu „Jojo” podkreślają, że sztuka co prawda okraszona jest dużą dawką humoru, ale opowiada o poważnych problemach, jakie mogą się zdarzyć w każdym małżeństwie. Uwikłani w miłosny trójkąt żyją złudzeniami, a w gruncie rzeczy doszczętnie rujnują swoje związki.