Komunikaty PR

Sposób na podglądanie konkurencji z myślą o potrzebach klientów

2014-02-17  |  14:51
Biuro prasowe

Czy możliwe jest podglądanie działań marketingowych konkurencji? Oczywiście. I to jak najbardziej legalnie. Nie potrzeba do tego ukrytych programów, szpiegowskiej działalności i wyrafinowanych pomysłów. Wystarczy zapoznać się z nowymi aplikacjami na rynku.

Działania marketingowe mają duże przełożenie na wyniki firmy. Wiążą się z wykorzystaniem licznych technik i narzędzi marketingowych, m.in. takich jak ulotki promocyjne, wydawanie newsletterów dla klientów, kampanie SMS-owe, itp. Niejednokrotnie szefowie działów marketingu i sprzedaży zastanawiają się, w jaki sposób konkurencja osiągnęła zamierzony sukces, używając tych samych narzędzi, co oni, gdy tymczasem ich plan się nie powiódł. Gdzie tkwi ich źródło sukcesu? Warto zatem przyjrzeć się bliżej działaniom konkurencji i starać się znaleźć punkt zaczepienia. Jest to już możliwe, dzięki zastosowaniu odpowiedniej aplikacji. Porównanie w ten sposób ofert może sprawić, że zostaną one idealnie dostosowane do potrzeb obecnych i przyszłych klientów firmy.
 

Ogrom wiedzy w jednej aplikacji

Obecnie w Polsce dostęp do tego typu aplikacji, która umożliwia przegląd działań marketingowych konkurencji, posiada branża ubezpieczeniowa i bankowa. W najbliższym czasie zostanie również udostępniona telekomunikacji, energetyce, usługom leasingowym, sklepom internetowym i tradycyjnym oraz szkołom języków obcych. Kilka polskich firm już doceniło zalety aplikacji, natomiast inne właśnie testują nowe rozwiązania.

Aplikacja Direct Marketing, bo to właśnie o niej mowa, polega na monitoringu komunikacji marketingowej. Pozwala ona na obserwację działań konkurencji w obszarze marketingu bezpośredniego kierowanego do swoich obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki niej firmy mogą uzyskać wiedzę, w jaki sposób konkurencja buduje lojalność wśród swoich klientów i jakie narzędzia wykorzystuje celem pozyskiwania nowych odbiorców swoich usług, porównać jej metody działania za pomocą analizy ofert oraz podejmowanych form i sposobów komunikacji.

Aplikacja umożliwia również uzyskanie m.in. informacji dot. promowanych produktów, profilu konsumentów, kanałów dystrybucji informacji, a także wyglądu graficznego ofert. Dostępne są również komentarze panelistów odnośnie zebranych danych, które umożliwiają ocenę poziomu zainteresowania ofertami przez klientów. Wykorzystując usługę, firmy mogą podjąć właściwe decyzje o zmianie lub dobraniu odpowiednich działań odnośnie promocji własnego produktu. Poprzez interfejs raportowanie gwarantuje m.in. podgląd plików graficznych (skany, zrzuty ekranu, zdjęcia), możliwość zdefiniowania i stworzenie zestawień analitycznych oraz filtrowanie zwartości w trybie graficznym i analitycznym. Obecnie tego typu rozwiązania znajdują na świecie wielu zwolenników. To zupełnie normalne, że firmy przyglądają się poczynaniom konkurencji po to, aby nie zostać za nimi w tyle. Dzięki tego typu aplikacjom firmy często mają też okazję zapoznać się z nowymi narzędziami, które wykorzystała konkurencyjna firma. I nie chodzi tu o skopiowanie ich działań, co o stworzenie własnych, lepszych  sposobów na osiągnięcie sukcesu i stworzenie oferty dopasowanej do klientów.

O wszelkie dane, które zawiera aplikacja Direct Marketing, dbają paneliści. Jest ich obecnie 50, natomiast docelowo planowanych jest 500. Dostarczają oni na bieżąco wszelkie informacje obejmujące dane m.in. z e-mailingu, serwisów www, newsletterów, materiałów promocyjnych przesyłanych drogą elektroniczną oraz pocztą tradycyjną, akcji specjalnych i lojalnościowych, ofert promocyjnych i propozycji nowych produktów. Prowadzą oni również badania poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny oraz wizyty w placówkach danej firmy. Ich komentarze dotyczą zrozumiałości i czytelności informacji, jej kompletności, aktualności oraz zainteresowania ofertą. Taka ocena sytuacji dodatkowo wspomaga analizę danych i podjęcie właściwej decyzji przez firmę.

Przydatna analiza

Stosowanie tego typu aplikacji stało się bardzo popularne wśród firm za granicą, zwłaszcza w Niemczech i  Francji. Korzyści są obustronne zarówno dla firm, jak i ich klientów.  Szczegółowa analiza danych umożliwia zbadanie preferencji konsumentów i pozwala  dostosować ofertę do ich potrzeb we właściwy sposób. To z kolei ma przełożenie na wyniki sprzedaży danej firmy. 

Coraz bardziej zauważalna jest konieczność targetowania klientów w związku z przepływem dużej liczby komunikatów do nich adresowanych. Jego brak może spowodować zniechęcenie klienta do ofert firmy i traktowanie ich jako niepotrzebny spam. Dlatego te aplikacje pomagają wyodrębnić najważniejsze aspekty komunikacji marketingowej i realne zapotrzebowanie konsumentów. Jednocześnie usprawniają wszelkie działania marketingowe oraz sposób dotarcia do klientów. Niejednokrotnie są też źródłem wiedzy o nowo powstałych narzędziach marketingowych lub inspiracją do nowych pomysłów.

Autorem publikacji jest Beata Pałczyńska-Łukawska z agencji badawczej ABR SESTA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2021-09-23 | 10:00

Lexmark wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego poprzez regenerację urządzeń

Gospodarka obiegu zamkniętego wspiera rozwój biznesu przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystywaniu zasobów i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Firma Lexmark będąc członkiem Europejskiej Rady Regeneracji od lat
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2021-09-20 | 14:15

O czym warto pamiętać wybierając komputer dla ucznia?

W dzisiejszych czasach komputery w szkole są już niemal niezbędne. Uczniowie korzystają z nich zarówno podczas lekcji, jak i w domu – do odrabiania zadań, pisania wypracowań, tworzenia prezentacji czy po prostu wyszukiwania
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2021-09-20 | 12:00

Smart pomoże zadbać o dzieci

Inteligentne rozwiązania można spotkać w coraz większej liczbie domów. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku w Europie sprzedano prawie 23 miliony urządzeń z kategorii smart home. Oznacza to wzrost o prawie 26% w

Więcej ważnych informacji

Kampania „Masz Wybór”

Gwiazdy

Gwiazdy

Olga Borys i Magda Bereda: jesteśmy ekologiczne i chodzimy kilka razy w tym samym na imprezę. Warto dawać ubraniom drugie życie

Artystki w pierwszej kolejności zachęcają do tego, by zrobić gruntowny przegląd swojej szafy. Wtedy może się okazać, że mamy w niej unikatowe i ponadczasowe ubrania sprzed lat, które dziś ponownie będą zachwycać. Z kolei niepotrzebne już nam rzeczy warto oddać komuś innemu, sprzedać lub wymienić. Olga Borys i Magda Bereda polecają też zakupy w second handach. Za niewielkie pieniądze można tam bowiem upolować ubrania znanych i dobrych marek, a nawet zupełnie nowe towary z metkami. Obie panie mają nadzieję, że trend na bycie eko nie wyjdzie z mody, a  konsumenci będą coraz chętniej za nim podążać.

Energetyka

Wody geotermalne napędzają rozwój jednej z łódzkich gmin. Przyciągają tu turystów i inwestorów

Gmina Poddębice, leżąca 40 km na północny zachód od Łodzi, ma bardzo szerokie plany w zakresie wykorzystania źródeł geotermalnych. Już dziś wyprodukowane dzięki geotermii ciepło dociera do 70 proc. mieszkańców, a w przyszłości ma być ono produkowane w kogeneracji z energią elektryczną. Miasto rozwija także ofertę rekreacyjną, inwestując w rewitalizację Term Poddębickich i sektor balneologii. To pociąga za sobą zainteresowanie inwestorów rynku nieruchomości, którzy chcą w Poddębicach stawiać pensjonaty i hotele. Poddębickie źródło i nowe miejsca pracy związane z medycyną balneologiczną mają być antidotum na jeszcze jedną bolączkę samorządu – brak wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego.

Farmacja

Polki chore na raka piersi nie uczestniczą w swoim procesie leczenia. Często nie mają informacji o dostępnych możliwościach terapii

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem wśród Polek. U prawie połowy kobiet, które co roku słyszą tę diagnozę, występuje hormonozależny, HER2-ujemny rak piersi. Od dwóch lat jest dla nich dostępne refundowane leczenie, uznawane za skuteczniejsze, mniej toksyczne i zapewniające lepszą jakość życia. Mimo to w Polsce większość pacjentek nadal jest leczonych klasyczną chemioterapią, nie mając nawet świadomości, że istnieje możliwość zastosowania innej terapii. Dlatego właśnie rusza kampania Masz Wybór, która ma zmotywować kobiety chore na raka piersi do aktywnego uczestniczenia w swoim procesie leczenia.

Edukacja

Muzeum Auschwitz-Birkenau chce zwiększyć wirtualny zasięg. Inwestycje w infrastrukturę umożliwią zwiedzanie na odległość z każdego miejsca na świecie

Cały teren Muzeum Auschwitz-Birkenau zostanie objęty nowoczesną infrastrukturą światłowodową i mobilną, zapewniającą szybki internet. Zyska także łączność bezprzewodową. Dzięki inwestycjom realizowanym wspólnie z Orange Polska już wkrótce każda osoba na świecie będzie mogła uczestniczyć w wirtualnym zwiedzaniu Miejsca Pamięci. Ponadto materiały archiwalne, które są w dyspozycji muzeum, np. nagrania relacji świadków, będą dostępne dzięki aplikacji mobilnej. Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau to najczęściej odwiedzane muzeum tego typu na świecie. Przed wybuchem pandemii tereny byłego obozu koncentracyjnego odwiedzało ponad 2 mln osób rocznie, a w 2020 roku z powodu pandemii było ich pięć razy mniej.