Komunikaty PR

Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą

2018-05-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Mućko
CONTRUST

ul. Grójecka 194/169
02-390 Warszawa
p.mucko|contrust.pl| |p.mucko|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl
Do pobrania docx ( 0.21 MB )

Dla większości Polaków jazda samochodem to nie tylko podróż z punktu A do B. To także sposób na pokazanie swojego charakteru i wyrażenie emocji za kierownicą. Wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Shell, pokazują jakimi typami zwierząt jesteśmy w polskiej drogowej dżungli.

 

Emocje nierozerwalnie towarzyszą nam podczas jazdy samochodem. Dlatego Shell, producent olejów silnikowych do samochodów osobowych Shell Helix, w ramach globalnej kampanii #DriveOn postanowił zbadać jak zachowują się i czego doświadczają kierowcy.

 

Wielka szóstka drogowej dżungli

Zgodnie z wynikami badania Shell ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” statystyczny kierowca w Polsce ma 40 lat, jest mężczyzną (7 na 10 respondentów), z wykształceniem średnim i wyższym, ma jedno dziecko oraz jeden samochód. Na podstawie wyników badania wyłoniono sześć najczęściej spotykanych typów kierowców, którzy różnią się upodobania, poziomem empatii, temperamentem, nawykami i stylem jazdy. Otrzymane typy doskonale oddają charakter i zachowania zwierząt z afrykańskiej dżungli[1].

 

„To badanie podejmuje ważny temat emocji jakie towarzyszą prowadzeniu auta – czy, jak i z kim lubimy podróżować? Co nam daje jazda samochodem i co w samej jeździe sprawia nam przyjemność. Odwołanie się do świata zwierząt doskonale oddaje złożoność ludzkich emocji i charakterów. Metafora dżungli i funkcjonujących w jej przestrzeni zwierząt sprawia, że łatwiej jest nam zrozumieć nasze drogowe zachowania, co w efekcie może doprowadzić do tego, że będziemy bardziej kompetentnymi kierowcami” – powiedział dr Tomasz Sobierajski z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Bo rzeczywiście na polskich drogach królują lwy – ten typ reprezentuje niemal jedna czwarta kierowców. To bardzo dobra informacja, gdyż to najbardziej kompetentny typ kierowcy – doświadczony, skoncentrowany, skrupulatnie planuje trasę i w pełni kontroluje sytuację na drodze.

 

Drugą pod względem liczebności grupę stanowią słonie – 17,9% polskich kierowców. Za kółkiem rozważne i odpowiedzialne, ale przede wszystkim niezwykle opiekuńcze i troskliwe. Cenią komfortową i spokojną jazdę w towarzystwie bliskich.

 

Żyrafy stanowią 17,3% ankietowanych osób - są przyjazne i wesołe. Do tej grupy należą amatorzy długich wycieczek w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Żyrafy prowadzą pewnie, błyskawicznie reagują w sytuacjach zagrożenia.

 

Z kolei najbardziej asertywne są tygrysy, które stanowią 15,1% badanych. Uważają, że to właśnie im powinni podporządkować się inni mieszkańcy dżungli. Kochają luksus, kręte drogi i jazdę w trudnych warunkach.

 

W odróżnieniu od beztroskiego lemura (14,6%), który jest mistrzem czerpania radości z jazdy – auto daje mu poczucie radości i wolności. Lubi wycieczki donikąd, najchętniej przy otwartych oknach i głośnej muzyce.

 

Najmniej liczna, choć najbardziej drapieżna grupa, bo 11,3% respondentów, to gepardy – czyli najszybszy gatunek występujący na drodze. Typ wojownika i ryzykanta, który jeździ dynamicznie do granic możliwości – swoich, samochodu oraz panujących warunków.

 

Olejowe preferencje Polaków[2]

Polscy kierowcy stawiają na oleje syntetyczne – ponad 2/3 respondentów wybiera oleje syntetyczne i półsyntetyczne – odpowiednio 35 i 31%. Co więcej, ponad połowa Polaków osobiście wybiera olej do swojego samochodu, ale po zasięgnięciu opinii u specjalisty – mechanika czy doradcy serwisowego. O radę pyta co trzeci Polak. A 83%, najchętniej w niezależnym lokalnym warsztacie, którego właścicielem jest osoba prywatna – tak odpowiedziała aż połowa ankietowanych. Co ciekawe niemal połowa (46%) badanych samodzielnie uzupełnia olej silnikowy jeśli zachodzi taka potrzeba.

 

„Z badania jasno wynika, że Polacy za kierownicą przybierają różne postacie. Najczęściej są odpowiedzialni jak lwy, ale można także w trasie spotkać szybkiego i zwinnego geparda. W kampanii #DriveOn chcemy zachęcać i inspirować kierowców do czerpania radości z prowadzenia, bez martwienia się o silnik samochodu – tym zajmie się olej Shell Helix!” – powiedziała Justyna Goraj, Menedżer Komunikacji Marek Olejowych Shell.

 

 

O badaniu

Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).

 

 


[1] „Drogowa Dżungla, czyli Polak za kierownicą” – badanie Kantar TNS na zlecenie Shell, 2018

[2] „Drogowa Dżungla, czyli Polak za kierownicą” – badanie Kantar TNS na zlecenie Shell, 2018

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Używany samochód - 4 sposoby, jak kupić go taniej Biuro prasowe
2018-05-22 | 01:00

Używany samochód - 4 sposoby, jak kupić go taniej

Jeszcze kilka lat temu klienci zainteresowani kupnem używanych samochodów poszukiwali ich na giełdach lub w komisach. Dzisiaj większość klientów szuka samochodów w
Motoryzacja Poznaj 7 sposobów na to, aby oszczędzić pieniądze i chronić środowisko
2018-05-21 | 16:30

Poznaj 7 sposobów na to, aby oszczędzić pieniądze i chronić środowisko

Chcesz szybko i sprawnie dojechać do pracy, a jednocześnie zależy ci na bezpiecznym i ekologicznym użytkowaniu samochodu? A może chciałabyś się dowiedzieć, jak zaoszczędzić
Motoryzacja 25 lat Lexusa GS
2018-05-21 | 15:00

25 lat Lexusa GS

Na początku zaskoczył włoskim designem od Giugiaro. Później – jakością, bogatym wyposażeniem, stylem i dynamiką. Lexus GS przełamał nieufność, z jaką dawniej traktowano

Żywienie

Magda Gessler otworzyła restaurację w Gdyni. Inspirowała się rybnymi knajpkami z Portugalii

Nowa restauracja Magdy Gessler ma wypełnić lukę w nadmorskim rynku gastronomicznym. W przeciwieństwie do większości tamtejszych lokali serwować będzie wyłącznie świeże ryby, pochodzące zarówno z polskich, jak i hiszpańskich portów. Restauracja jest spełnieniem dawnego marzenia właścicielki o ponownym zaistnieniu na gastronomicznej mapie Trójmiasta.

 

Gwiazdy

Ola Nowak: Moje wyjazdy zawsze łączę z pracą. W czerwcu jadę do Los Angeles

Influencerka zdradza, że czekają ją bardzo pracowite wakacje. Priorytetem jest wyjazd do Los Angeles i to w nim pokłada największe nadzieje zawodowe. Nie powinno jej też jednak zabraknąć czasu na relaks. Jej wyjazdy są zawsze połączeniem pracy z odpoczynkiem.

Medycyna

Nadchodzi rewolucja w wykrywaniu bakterii i wirusów. Opracowywany w Polsce system ma zapewnić najszybszą na świecie analizę materiału biologicznego

Do 2020 roku mają się zakończyć prace nad systemem PCR/ONE, który ma zapewnić najszybsze na świecie wykrywanie bakterii i wirusów. System będzie w stanie przeprowadzić automatyczną analizę materiału genetycznego pozyskanego z patogenów bakterii i wirusów. Ma on być nakierowany zwłaszcza na wykrywanie gronkowca złocistego, wywołującego między innymi zapalenie płuc, mięśnia sercowego, opon mózgowych i żył.

Moda

Tomasz Jacyków: Wszyscy projektanci chcą tworzyć kolekcje dla bogatych kobiet. Często robią wtedy siermięgę i jest niedobrze

Stylista podkreśla, że już od kilku ładnych lat panuje w Polsce moda na modę. Pracownie młodych projektantów wyrastają jak grzyby po deszczu, a w branży robi się coraz ciaśniej. Młodzi projektanci robią wszystko, żeby przyciągnąć jak najwięcej klientów, jednak sam talent i miłość do mody nie wystarczą. By zostać zauważonym i docenionym zazwyczaj trzeba wiele pracy, pokory i cierpliwości. Zdaniem Tomasza projektanci przede wszystkim muszą patrzeć na zapotrzebowanie ulicy, a nie tylko zamożnych elit.