Komunikaty PR

Postęp technologiczny Toyoty Prius przekłada się na redukcję śladu węglowego

2018-06-14  |  13:00
Biuro prasowe

Kiedy Toyota wprowadziła na rynek pierwszego Priusa, była to rewolucja – zarówno na gruncie technologicznym, jak i w kwestii sposobu myślenia o samochodach i kierunkach rozwoju motoryzacji. Od tamtej pory Toyota nie spoczęła na laurach, lecz nieustannie rozwijała i doskonaliła swoją technologię hybrydową, czego owocami są zbudowany w architekturze TNGA Prius czwartej generacji oraz druga generacja Priusa Plug-in Hybrid. Jak podaje Automotive Science Group w swoim najnowszym raporcie, różnica w emisji CO2 w całym cyklu życia samochodu między Priusem I a nowym Priusem Plug-in Hybrid wynosi aż 39%.

 

Prius Plug-in Hybrid liderem ekologii

Organizacja Automotive Science Group opublikowała doroczny raport Automotive Performance Index. Toyota Prius Prime (Plug-in Hybrid) zajęła w nim pierwsze miejsce w najważniejszej kategorii All-Around Performance Score. Łączy ona wyniki zdobyte w dwóch szczegółowych kategoriach – Environmental Performance oraz Economic Performance. W rankingu wyłaniane są samochody, które najlepiej służą właścicielom, społeczności oraz środowisku.

W tegorocznym raporcie Automotive Science Group uwzględniła 1664 modele. Toyota Prius Prime wygrała w kategoriach Best All-Around Performance Car Of 2018 oraz Best Environmental Performance Car Of 2018. Najlepiej pod względem kosztów utrzymania (Best Economic Performance Car Of 2018) wypadło Mitsubishi Mirage. ASG podało także krótką listę 5 najlepszych małych samochodów (Best 5 All-Around Performance). Są to Toyota Yaris, Toyota Prius C, Ford Focus Electric, Mitsubishi Mirage i Chevrolet Spark. W gronie 5 najlepszych dużych samochodów znalazł się oczywiście Prius Prime, a wraz z nim Hyundai IONIQ (hybryda oraz plug-in), Toyota Prius Eco, Nissan Leaf i Chevrolet Bolt.

Toyota Prius – początek radykalnych zmian

Prius pierwszej generacji wprowadził motoryzację w epokę hybryd. Kiedy japońska hybryda po raz pierwszy zadebiutowała na amerykańskim rynku w 2000 roku, mogła się pochwalić wynikiem spalania 41 MPG (przejechanych mil na galon paliwa) według pomiarów rządowej agencji EPA (Environmental Protection Agency). 18 lat po swojej premierze w USA Prius czwartej generacji w wersji Two Eco osiągnął wynik 56 MPG – aż o 36,6% (15 MPG) lepszy od modelu z 2000 roku.

O ekologiczności samochodu decyduje cały cykl życia

Aby lepiej zrozumieć, jak postęp technologiczny Priusa wpłynął na emisję CO2, Automotive Science Group przeprowadziła porównanie średniej emisji dwutlenku węgla samochodów w całym cyklu ich życia, a następnie przeliczyła je na jedną milę. Chodzi o dwutlenek węgla wyprodukowany i wypuszczony do atmosfery przy produkcji materiałów i części, montażu samochodu, jego transporcie do klienta, użytkowaniu wraz ze spalanym paliwem, częściami zamiennymi i płynami oraz utylizacji. Badacze przyjęli standardowy przebieg nowego samochodu na poziomie 227 200 mil.

ASG obliczył, że Prius Eco z 2018 roku odpowiada za emisję 226 gramów CO2 w przeliczeniu na każdą milę przejechaną w swoim cyklu życia. To o 23% mniej niż w przypadku Priusa z 2000 roku.

Napęd plug-in hybrid Toyoty to mniejsza emisja CO2

Jeszcze lepiej wypada Prius Prime (Plug-in Hybrid), wraz z którym Toyota robi krok w stronę epoki aut elektrycznych. Według EPA jest to najbardziej wydajny samochód spalinowy na amerykańskim rynku z wynikiem zużycia paliwa i energii aż 133 MPG-e (mil przejechanych na paliwie i energii elektrycznej, która odpowiada galonom benzyny) i możliwością przejechania 25 mil na naładowanym do pełna akumulatorze trakcyjnym. Według wyliczeń Automotive Science Group, Prius Prime odpowiada za 181 gramów emisji CO2 w całym cyklu życia w przeliczeniu na przejechaną milę. To oznacza, że jego ślad węglowy jest aż o 39% lepszy niż Priusa pierwszej generacji.

Poprawa ekonomiczności jazdy czy redukcja wpływu na środowisko wcale nie jest regułą w branży motoryzacyjnej. Dla porównania, jeden z najpopularniejszych samochodów w Ameryce Północnej – Ford Taurus – w 2000 roku mógł przejechać 20 mil na jednym galonie paliwa, zaś w 2018 roku jego wynik to 21 MPG. Według badań ASG emisja CO2 w całym cyklu życia limuzyny Forda zmniejszyła się w ciągu 18 lat zaledwie o 4% i wynosi obecnie 556 gramów na milę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czym różni się wyścigowy Lexus RC od auta drogowego? Biuro prasowe
2018-06-22 | 16:00

Czym różni się wyścigowy Lexus RC od auta drogowego?

Już w ten weekend na włoskim torze w Misano odbędzie się kolejny wyścig serii Blancpain GT – Sprint Cup. Wystartują w nim specjalnie przygotowane Lexusy RC F GT3 zespołu Emil Frey
Motoryzacja Lexus i jego intrygujące projekty
2018-06-21 | 10:00

Lexus i jego intrygujące projekty

Lexus znany jest ze swojego nieszablonowego podejścia do technologii. Przedstawiamy pięć intrygujących projektów tej marki. Latająca deska Lexusa Fani filmu pt.
Motoryzacja Jak będzie wyglądał Lexus LM?
2018-06-20 | 11:00

Jak będzie wyglądał Lexus LM?

Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem

Film

Michał Milowicz: Nie po to tyle lat pracuję, żeby nazywano mnie celebrytą. To pejoratywne określenie

Walczę, by nie mylono aktorów z celebrytami – mówi aktor. Jego zdaniem słowo „celebryta” ma pejoratywne znaczenie, a jego stosowanie może być krzywdzące. Michał Milowicz podkreśla, że nie powinno się określać tym mianem zarówno artystów z wieloletnim dorobkiem zawodowym, jak i popularnych blogerów.

 

Gwiazdy

Anna Dereszowska: Dojrzałe kobiety nie mają wsparcia w polskim społeczeństwie. Mam wewnętrzną niezgodę na to

Nie trzeba być młodym i dzikim, żeby być fantastycznym pracownikiem – mówi aktorka. Jej zdaniem wiek przynosi doświadczenie i umiejętność współpracy z ludźmi, dojrzałe kobiety są więc często lepszymi fachowcami niż ich młodsze koleżanki. W Polsce panie po 50. roku życia nie są jednak postrzegane jako kompetentni pracownicy, z czym gwiazda absolutnie się nie zgadza.

 
 

Problemy społeczne

Warunki w szpitalach dziecięcych wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Prawie połowa rodziców była zmuszona spać na krzesłach lub karimatach

Stała obecność rodziców pomaga hospitalizowanym dzieciom wrócić do zdrowia oraz zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa. W większości polskich szpitali brakuje jednak odpowiednich warunków noclegowych dla opiekunów małych pacjentów. Na konieczność spania na krzesłach lub karimatach skarży się prawie 50 proc. rodziców. Aby zmienić tę sytuację, marka Pampers we współpracy z Fundacją Polsat zadbała o komfortowe warunki dla rodziców już na drugim oddziale pediatrycznym, tym razem w Szpitalu Zachodnim im. św. Jana II w Grodzisku Mazowieckim.

Problemy społeczne

Osoby przewlekle chore wykluczone z rynku pracy. Niezbędne zmiany w prawie pracy oraz dostęp do nowoczesnego leczenia

Praca zawodowa ma dla osób przewlekle chorych ogromne znaczenie ze względu zarówno na zwiększone potrzeby finansowe, jak i samopoczucie psychiczne. Większość pacjentów jest jednak wykluczana z rynku pracy. Ponad 70 proc. menadżerów przyznaje, że choroba może stanowić przyczynę odrzucenia kandydata – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Choroba? Pracuję z nią!”. Aby zwiększyć szanse tej grupy pracowników, niezbędne są modyfikacje w prawie pracy umożliwiające m.in. pracę zdalną, a także dostęp do nowoczesnych terapii oraz zmiana stereotypowego postrzegania osób przewlekle chorych.