Komunikaty PR

Nowy sposób analizy danych w medycynie. Jak nowe technologie mogą wspierać pracę

2016-10-31  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Czeczota 31
02 - 607 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
22 245 28 68
www.mondaypr.pl

Nowoczesne technologie umożliwiają coraz dokładniejszą diagnozę i bardziej efektywne leczenie. Zdaniem ekspertów, w perspektywie czterech lat medycyna przejdzie rewolucję cyfrową. Jak rozwiązania IT mogą zmienić funkcjonowanie służby zdrowia dzięki precyzyjnej analizie danych?

 

Stopień informatyzacji systemów szpitalnych w Polsce pozostawia wiele do życzenia, tylko 24 proc. systemów operuje elektroniczną kartą choroby. Dla porównania na Cyprze jest to 50 proc, zaś w Danii 100 proc. W tej kwestii wyprzedzamy jednak Niemców, gdzie odsetek ten wyniósł jedynie 10 proc[1]. Jak zmienić ten stan rzeczy?  

 

Wiele do zaoferowania w tym obszarze mają nowoczesne technologie. W branży medycznej przejście na format cyfrowy, ułatwia przesyłanie i gromadzenie danych, a także ich późniejsze przetwarzanie. Coraz częściej odbywa się ono dzięki wyspecjalizowanym urządzeniom, które ułatwiają pracę i sprawiają, że przebiega ona szybciej.  

 

Analiza danych ma znaczenie

 

Dotychczas do wystawienia diagnozy, lekarzowi wystarczyła jedynie znajomość objawów. Dziś znaczenie ma cała dokumentacja medyczna, a zwłaszcza ogromne ilości informacji o pacjencie, które wymagają odpowiedniej analizy i narzędzi. Tutaj z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania. Dzięki innowacyjnym systemom, informacje na temat pacjentów są przesyłane pomiędzy szpitalami i specjalistami, a ich szczegółowość zwiększa się o dane z urządzeń monitorujących stan chorego. Te same zasoby mogą być później wykorzystywane chociażby do opracowywania nowych metod leczenia, czy analiz porównawczych. W ten sposób lekarze mają szansę korzystać z doświadczeń innych specjalistów, szczególnie w kwestii trudnych przypadków – tym samym zwiększając swoje kompetencje.

 

- Do tej pory analiza tak kompleksowych danych, była możliwa po zakupie całego systemu Business Inteligence (BI) lub zaawansowanych narzędzi do analiz statystycznych, które do obsługi i tak wymagały eksperckiej wiedzy. Dziś z potencjału zgromadzonych zasobów, mogą korzystać też lekarze. Przykładem narzędzia, które to umożliwia jest MedStream Designer. Program współpracuje z systemami szpitalnymi HIS, a pozyskane z nich dane można monitorować, analizować i zestawiać ze sobą. To znacząco wpływa na poprawę jakości leczenia – mówi Konrad Wojdan, Dyrektor R&D w Transition Technologies, polskiej firmie informatycznej.

 

Przyszłość sektora medycznego

 

Jednym z wyzwań sektora medycznego jest zmiana roli pacjenta, który jest bardziej wymagający i  świadomy swoich praw[2]. Dlatego właśnie to jego potrzeby powinny być uwzględniane jako pierwsze. Z kolei te, pod wpływem zmiany sposobu komunikacji, możliwości załatwienia wszystkiego online, zaczynają się zmieniać. Konsultacje medyczne nie będą mieć miejsca tylko w przychodniach, czy szpitalach. Jak wskazują eksperci, sprawowanie opieki nad pacjentem zostanie przeniesiona do świata wirtualnego. Już dla 20 proc. pacjentów konsultacje z lekarzami przez Skype albo FaceTime, byłyby zupełnie komfortowe, a 27 proc. mogłoby poznawać dostępne metody leczenia poprzez program komputerowy, video, czy aplikację.

 

Zgodnie z zapowiedzią raportu, w 2020 roku, większość usług medycznych odbywać się będzie w domach pacjenta. Fizyczna obecność lekarza obok chorego nie będzie już konieczna by postawić diagnozę, czy wydać zalecenia związane z dalszym leczeniem. Charakter pracy medyków, nabierze głównie zdalnego charakteru. Dlatego też w tym kontekście tak ważny jest dostęp do wszystkich danych o pacjencie. Można sobie jedynie wyobrazić, jakie udogodnienia niesie ze sobą taka zmiana, dla przewlekle chorych pacjentów i ich rodzin. Aby stało się to możliwe, technologia musi zagościć w świecie medycyny już na poziomie szerokiej wymiany  informacji.

 

Nowe technologie odgrywają szczególną rolę w procesie rozwoju medycyny. Należy pamiętać, że to dzięki cyfryzacji służby zdrowia możliwe będzie usprawnienie pracy lekarzy, która ma bezpośredni wpływ na jakość świadczonych usług.   

 


[1] Badanie wykonane na zlecenie Dyrekcji Generalnej Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów KE.

[2] Raport Healthcare and Life Sciences Predictions 2020: A bold future?”, Deloitte. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Systemy wizyjne dla restauracji Biuro prasowe
2018-06-21 | 09:00

Systemy wizyjne dla restauracji

Obecnie nie tylko dobra kuchnia podnosi reputację restauracji i wpływa na wrażenie klientów, ale również profesjonalna obsługa, czystość i niesamowity klimat. Wielofunkcyjnym
IT i technologie Chmura to kolejny krok w rozwoju bankowości
2018-06-20 | 15:00

Chmura to kolejny krok w rozwoju bankowości

Zintegrowane cyfrowe środowisko bankowe musi radzić sobie z coraz większą ilością danych - jest to niezaprzeczalnym faktem. Jednak w praktyce rzadko zastanawiamy się nad tym, jak dużo
IT i technologie Akademia Wspierania Rozwoju MŚP zakończona.
2018-06-19 | 15:00

Akademia Wspierania Rozwoju MŚP zakończona.

Cykl Akademia Wspierania Rozwoju MŚP dobiegł końca. Konferencje odbyły się na przełomie maja i czerwca w Rzeszowie, Krakowie, Poznaniu, Gdyni, Łodzi i Katowicach. Wszystkie spotkania

Gwiazdy

Sara Boruc-Mannei: mąż nie jest ogromnym kibicem piłki nożnej, ale kadrze narodowej będziemy kibicować

W moim domu nie rządzi mundial  mówi wokalistka. Twierdzi, że jej mąż nie należy do zagorzałych kibiców piłki nożnej, oboje zamierzają jednak oglądać mecze polskiej reprezentacji. Gwiazda obstawia, że dzisiejsze spotkanie Polski z Senegalem zakończy się zwycięstwem kadry Adama Nawałki 2:1.

 

Gwiazdy

Joanna Brodzik: Rodzice często niefrasobliwie upubliczniają zdjęcia swoich dzieci. Musimy dostrzegać niebezpieczeństwa

Internet może być zarówno szansą, jak i zagrożeniem – uważa aktorka. Twierdzi, że Polacy powinni się nauczyć funkcjonowania w sieci i bronić swojego prawa do prywatności. Tylko drogą edukacji można zrozumieć możliwości, jakie daje wirtualny świat, i dostrzegać zagrożenia. Gwiazda podkreśla, że wiedzę tę dorośli powinni przekazywać dzieciom na równi z normami moralnymi i zasadami zachowania.

 
 

Handel

85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają zwykle za długi czas oczekiwania na kontakt z konsultantem oraz złą organizację wsparcia. To może zaważyć na wynikach firmy, dlatego coraz częściej stawiają one klientów w centrum zainteresowania. Do starań w tym kierunku mają zachęcać ich także takie inicjatywy jak Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których niczym na boisku piłkarskim najlepsze pod kątem obsługi klienta firmy walczą o bramki, czyli dobre opinie konsumentów.

Gwiazdy

Paulina Smaszcz-Kurzajewska: obecnie w związkach brakuje komunikacji i wyrozumiałości

Gdy pobieraliśmy się z mężem, to ustaliliśmy listę wartości i priorytetów. Jej podstawą była wzajemna lojalność i tak zostało do tej pory – podkreśla Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Wraz z Maciejem Kurzajewskim są razem ćwierć wieku i uchodzą za jedną z najbardziej zgranych par w polskim show-biznesie. Zdaniem dziennikarki, każdy ma inną receptę na udany związek. U nich liczy się wzajemny szacunek, cierpliwość i tolerancja dla odmiennych poglądów partnera. Ważne jest to, żeby nie próbować narzucić komuś siebie, swoich ideologii i swoich racji.