Komunikaty PR

SZYKUJE SIĘ PRAWDZIWA KULINARNA FETA NA TALERZU – TYDZIEŃ GRECKI W LIDLU

2017-04-21  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Grońska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
anna.gronska|247.com.pl| |anna.gronska|247.com.pl
22 279 11 33

Grecy znają się na gotowaniu jak nikt inny. Swój kunszt kulinarny pielęgnują już od czasów antycznych. Polacy z kolei uwielbiają specjały greckiej kuchni i chętnie włączają je w swoją dietę. Aromatyczne oliwki, bogate w smak oliwy, sery, słodkie desery to tylko niektóre produkty przygotowane przez Lidla specjalnie dla wszystkich miłośników śródziemnomorskich smaków. Już od 24 kwietnia rozpocznie się Tydzień Grecki z bogatą ofertą kilkudziesięciu oryginalnych produktów.

Wakacje na talerzu

Kuchnia grecka jest jedną z najbardziej cenionych wśród Polaków - aż 13% z nich przyznaje, że to właśnie dania z Hellady smakują im najbardziej[1]. Nic dziwnego – Grecy szczycą się bowiem swoją tradycją kulinarną już od kilku tysiącleci. Od 24 kwietnia we wszystkich sklepach Lidl w Polsce podczas Tygodnia Greckiego będzie można zaopatrzyć się w produkty marki Eridanous – zachwycającej oryginalnym greckim smakiem. Na półkach pojawią się między innymi takie serowe specjały jak Halloumi (7,77 zł/ 1 opak./ 225 g), zupełna nowość w ofercie – feta z mleka owczego i koziego, dojrzewająca w solance (8,99 zł/ 1 opak./ 175 g) lub kostki sera typu greckiego w oleju rzepakowym z dodatkiem ziół (8,99 zł/ 1 opak./ 300 g). Prawdziwa grecka uczta nie odbędzie się bez aromatycznej oliwy jak np. oliwa z oliwek extra virgin (16,99 zł/ 1 szt/ 750 ml). Bogactwo oliwek to również podstawa greckiego menu – w ofercie dostępne będą oliwki nadziewane migdałami lub czosnkiem (6,99 zł/ 1 opak./ 360 g), oliwki Kalamon z pestkami wprost z Peleponezu (5,99 zł/ 1 opak./ 360 g) lub oliwki zielone z pestką (17,99 zł/ 1 opak./ 1,6 kg).

W ofercie pojawi się także wiele tradycyjnych dań: m.in. zawijaniec z serem i szpinakiem (12,99 zł/ 1 opak./1 kg), pierogi z serem feta (6,99 zł/ 1 opak./1 kg), pulpeciki w stylu greckim (14,99 zł/ 1 opak./ 750 g), liście winorośli nadziewane ryżem (5,99 zł/ 1 opak./280 g) czy też pita z czosnkiem i kolendrą (3,29 zł/ 1 opak./ 400 g).  Wielbiciele słodkości również znajdą dla siebie co nieco jak np. baklawę z orzechami włoskimi (14,99 zł/ 1 opak./ 390 g) czy też grecką chałwę, różne rodzaje (od 6,99 zł/ 1 opak./ 250 g). Szykuje się prawdziwa kulinarna feta na talerzu!

 

Inspiracje z Kuchnialidla.pl

Pieczona papryka z fetą i dressingiem miętowym

  • papryka czerwona – 2 szt.
  • papryka zielona – 2 szt.
  • papryka żółta – 2 szt.
  • czosnek – 3 ząbki
  • posiekana mięta – 3 łyżki
  • sos worcestershire – 2 łyżki
  • oliwa z oliwek – 80 ml 
  • oliwki (zielone) – 100 g
  • feta – 1 opakowanie
  • chleb pita – 6 szt.
  • masło – 2 łyżki
  • sos sojowy – 2 łyżki
  • cytryna – 1 szt.
  • sól
  • pieprz
  • miód

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 220°C. Paprykę myjemy, osuszamy i skrapiamy oliwą z oliwek. Pieczemy w piekarniku przez około 30 minut, aż skórka zacznie się przypalać. Wyjmujemy z piekarnika i zawijamy w folię aluminiową. Czekamy, aż odparuje. Obieramy paprykę ze skórki i kroimy w paski o szerokości 2 cm. Paprykę układamy na przemian kolorami na półmisku, tak aby zakrywała całą powierzchnię.

Sos worcestershire mieszamy z sosem sojowym. Dodajemy czosnek pokrojony w plastry i posiekaną miętę. Podlewamy oliwą z oliwek. Doprawiamy do smaku odrobiną miodu i soku wyciśniętego z cytryny. Paprykę polewamy przygotowanym sosem. Układamy na niej oliwki i  posypujemy pokruszonym serem feta. Podajemy z pitą, którą podsmażyliśmy na maśle z odrobiną czosnku i gotowe!

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:

www.lidl.pl

Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/

https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL

 


[1] GFK Polonia 2016. Polska na Widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016 – raport z badań

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Fitnesowe last minute, czyli jak poprawić sylwetkę przed wyjazdem na wakacje Biuro prasowe
2017-06-22 | 16:02

Fitnesowe last minute, czyli jak poprawić sylwetkę przed wyjazdem na wakacje

Urlop tuż tuż, a wiele z nas nie jest w formie, żeby bez skrępowania pokazać się w bikini na plaży. Zmęczone pracą i obowiązkami domowymi co chwila znajdujemy sobie kolejne
Styl życia Weź udział w grze terenowej Galerii Tarnovia – znajdź skarb nocy świętojańskiej!
2017-06-22 | 15:30

Weź udział w grze terenowej Galerii Tarnovia – znajdź skarb nocy świętojańskiej!

Centrum handlowe zaprasza wszystkie rodziny na godz. 18.00 w piątek do Parku Strzeleckiego. Będzie dobra zabawa i wartościowe nagrody!   Mieszkańcy Tarnowa będą mieli okazję
Styl życia Sprawność na długie i późne lata
2017-06-22 | 11:15

Sprawność na długie i późne lata

Czy da się zachować zdrowie i energię, gdy pierwsza młodość jest już za nami? Zdecydowanie tak – przykładem tego są aktywni seniorzy, którzy epatują siłą i dobrym humorem,

Kalendarium

Moda

Media

Jarosław Kret: Zawsze chciałem kręcić filmy przyrodnicze, a przez przypadek zostałem pogodynkiem. Teraz realizuję plan B – piszę książki

Prezenter pogody zdradza, że ma w głowie sporo pomysłów, które właśnie przelewa na papier. Pracuje obecnie nad dwoma scenariuszami książek kryminalnych – kryminałów podróżniczych. Pracę nad nowymi publikacjami łączy z obowiązkami zawodowymi w stacji Nowa TV, gdzie zajmuje się przygotowywaniem prognozy pogody. Jego wielkim marzeniem jest realizowanie filmów przyrodniczych.

Handel

Blogerzy i opnie znajomych mają coraz większy wpływ na to, co kupujemy. Tradycyjne reklamy tracą na znaczeniu

Reklama ma coraz mniejsze znaczenie w komunikacji sprzedażowej, ważniejsza staje się komunikacja bezpośrednia i opinia najbliższych – wynika z badania „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków”. Bardziej świadomie do zakupów podchodzą przede wszystkim osoby młode. Ufamy przede wszystkim rodzinie i znajomym, blogerom i vlogerom. Reklamy telewizyjne, internetowe i outdoorowe uznajemy za niewiarygodne i mało rzetelne. W epoce fake newsów i post-prawdy duże znaczenie mają mikroinfluencerzy. Skupiamy się na naszym najbliższym otoczeniu – podkreśla Adam Sanocki, prezes Attention Marketing.

Patronat Newserii

Seriale

Elżbieta Romanowska zagra w nowym serialu telewizyjnym pielęgniarkę. Premiera zaplanowana jest na wrzesień

Moja nowa bohaterka Ewa jest konkretna i bardzo kobieca. Dzięki tej postaci pokochałam sukienki. Ona wprost uwielbia je nosić i nawet jej uniform pielęgniarski jest bardzo dopasowany i wydekoltowany – podkreśla Elżbieta Romanowska. Aktorka na razie nie chce zdradzać wielu szczegółów dotyczących nowego serialu, do którego zdjęcia właśnie trwają. Romanowska ma jednak nadzieję, że widzowie szybko polubią jej bohaterkę.