Komunikaty PR

SZYKUJE SIĘ PRAWDZIWA KULINARNA FETA NA TALERZU – TYDZIEŃ GRECKI W LIDLU

2017-04-21  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Grońska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
anna.gronska|247.com.pl| |anna.gronska|247.com.pl
22 279 11 33

Grecy znają się na gotowaniu jak nikt inny. Swój kunszt kulinarny pielęgnują już od czasów antycznych. Polacy z kolei uwielbiają specjały greckiej kuchni i chętnie włączają je w swoją dietę. Aromatyczne oliwki, bogate w smak oliwy, sery, słodkie desery to tylko niektóre produkty przygotowane przez Lidla specjalnie dla wszystkich miłośników śródziemnomorskich smaków. Już od 24 kwietnia rozpocznie się Tydzień Grecki z bogatą ofertą kilkudziesięciu oryginalnych produktów.

Wakacje na talerzu

Kuchnia grecka jest jedną z najbardziej cenionych wśród Polaków - aż 13% z nich przyznaje, że to właśnie dania z Hellady smakują im najbardziej[1]. Nic dziwnego – Grecy szczycą się bowiem swoją tradycją kulinarną już od kilku tysiącleci. Od 24 kwietnia we wszystkich sklepach Lidl w Polsce podczas Tygodnia Greckiego będzie można zaopatrzyć się w produkty marki Eridanous – zachwycającej oryginalnym greckim smakiem. Na półkach pojawią się między innymi takie serowe specjały jak Halloumi (7,77 zł/ 1 opak./ 225 g), zupełna nowość w ofercie – feta z mleka owczego i koziego, dojrzewająca w solance (8,99 zł/ 1 opak./ 175 g) lub kostki sera typu greckiego w oleju rzepakowym z dodatkiem ziół (8,99 zł/ 1 opak./ 300 g). Prawdziwa grecka uczta nie odbędzie się bez aromatycznej oliwy jak np. oliwa z oliwek extra virgin (16,99 zł/ 1 szt/ 750 ml). Bogactwo oliwek to również podstawa greckiego menu – w ofercie dostępne będą oliwki nadziewane migdałami lub czosnkiem (6,99 zł/ 1 opak./ 360 g), oliwki Kalamon z pestkami wprost z Peleponezu (5,99 zł/ 1 opak./ 360 g) lub oliwki zielone z pestką (17,99 zł/ 1 opak./ 1,6 kg).

W ofercie pojawi się także wiele tradycyjnych dań: m.in. zawijaniec z serem i szpinakiem (12,99 zł/ 1 opak./1 kg), pierogi z serem feta (6,99 zł/ 1 opak./1 kg), pulpeciki w stylu greckim (14,99 zł/ 1 opak./ 750 g), liście winorośli nadziewane ryżem (5,99 zł/ 1 opak./280 g) czy też pita z czosnkiem i kolendrą (3,29 zł/ 1 opak./ 400 g).  Wielbiciele słodkości również znajdą dla siebie co nieco jak np. baklawę z orzechami włoskimi (14,99 zł/ 1 opak./ 390 g) czy też grecką chałwę, różne rodzaje (od 6,99 zł/ 1 opak./ 250 g). Szykuje się prawdziwa kulinarna feta na talerzu!

 

Inspiracje z Kuchnialidla.pl

Pieczona papryka z fetą i dressingiem miętowym

  • papryka czerwona – 2 szt.
  • papryka zielona – 2 szt.
  • papryka żółta – 2 szt.
  • czosnek – 3 ząbki
  • posiekana mięta – 3 łyżki
  • sos worcestershire – 2 łyżki
  • oliwa z oliwek – 80 ml 
  • oliwki (zielone) – 100 g
  • feta – 1 opakowanie
  • chleb pita – 6 szt.
  • masło – 2 łyżki
  • sos sojowy – 2 łyżki
  • cytryna – 1 szt.
  • sól
  • pieprz
  • miód

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 220°C. Paprykę myjemy, osuszamy i skrapiamy oliwą z oliwek. Pieczemy w piekarniku przez około 30 minut, aż skórka zacznie się przypalać. Wyjmujemy z piekarnika i zawijamy w folię aluminiową. Czekamy, aż odparuje. Obieramy paprykę ze skórki i kroimy w paski o szerokości 2 cm. Paprykę układamy na przemian kolorami na półmisku, tak aby zakrywała całą powierzchnię.

Sos worcestershire mieszamy z sosem sojowym. Dodajemy czosnek pokrojony w plastry i posiekaną miętę. Podlewamy oliwą z oliwek. Doprawiamy do smaku odrobiną miodu i soku wyciśniętego z cytryny. Paprykę polewamy przygotowanym sosem. Układamy na niej oliwki i  posypujemy pokruszonym serem feta. Podajemy z pitą, którą podsmażyliśmy na maśle z odrobiną czosnku i gotowe!

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:

www.lidl.pl

Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/

https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL

 


[1] GFK Polonia 2016. Polska na Widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016 – raport z badań

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Sense and Body. Firma przyjazna pszczołom Biuro prasowe
2017-08-23 | 15:00

Sense and Body. Firma przyjazna pszczołom

Przygoda firmy z własnym ulem rozpoczęła się na targach kosmetycznych w Bolonii, gdzie podczas wizyty w małym, włoskim miasteczku mieli okazję spędzić kilka dni w domu z własną
Styl życia Jak utrzymać wakacyjną sylwetkę? Wystarczą 3 proste sposoby
2017-08-23 | 12:00

Jak utrzymać wakacyjną sylwetkę? Wystarczą 3 proste sposoby

Tuż przed okresem wakacyjnym marzymy o idealnej sylwetce i z wielkim zapałem zaczynamy ćwiczyć oraz wprowadzać do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe. Większości z nas się to udaje i
Styl życia Ostatni seans Kina Letniego w Wola Parku
2017-08-23 | 11:00

Ostatni seans Kina Letniego w Wola Parku

Koniec wakacji zbliża się wielkimi krokami. Co robić w ich ostatnią sobotę? Wola Park zaprasza do kina „pod chmurką”. W Parku Ulricha będzie można obejrzeć film

Gwiazdy

Psychologia

Mateusz Kusznierewicz: Talent należy odkrywać u dzieci od najmłodszych lat. Najlepiej poprzez zabawę

Rodzice mają niebagatelny wpływ na rozwijanie talentów swoich dzieci – uważa sportowiec. Jego pociechy uczestniczą w wielu aktywnościach, które mają ujawnić posiadane przez nie zdolności. Żeglarz chce jednak wspierać rozwój także innych dzieci, zwłaszcza tych z mniejszych miejscowości.

Firma

Polacy coraz bardziej przedsiębiorczy. Rośnie popularność samozatrudnienia i liczba mikrofirm

Frustracja, niezadowolenie z pracy i potrzeba niezależności – to główne czynniki, które skłaniają Polaków do zakładania własnego biznesu. Osoby, które decydują się na taki krok, są świadome swoich kompetencji, nie skupiają się na brakach, mają większą skłonność do ryzyka i godzą się z możliwością popełnienia błędu. Taki obraz polskiego przedsiębiorcy wyłania się z badań Agencji Badawczej IZMAŁKOWA, przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Według danych PARP w Polsce z roku na rok wzrasta popularność samozatrudnienia i liczba zakładanych mikroprzedsiębiorstw.

Uroda

Jaga Hupało: Nie poddaje się woli czasu. Ja decyduję, jak wyglądam

Stylistka od lat konsekwentnie kreuje swój wizerunek. Jej zdaniem jest to możliwe, ponieważ zawodowo zajmuje się stylizacją fryzur. Dzięki temu jest w stanie dopasować swój image do zmieniających się trendów, zachowując jednak jego charakterystyczne elementy.