Komunikaty PR

SZYKUJE SIĘ PRAWDZIWA KULINARNA FETA NA TALERZU – TYDZIEŃ GRECKI W LIDLU

2017-04-21  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Grońska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
anna.gronska@247.com.pl
22 279 11 33

Grecy znają się na gotowaniu jak nikt inny. Swój kunszt kulinarny pielęgnują już od czasów antycznych. Polacy z kolei uwielbiają specjały greckiej kuchni i chętnie włączają je w swoją dietę. Aromatyczne oliwki, bogate w smak oliwy, sery, słodkie desery to tylko niektóre produkty przygotowane przez Lidla specjalnie dla wszystkich miłośników śródziemnomorskich smaków. Już od 24 kwietnia rozpocznie się Tydzień Grecki z bogatą ofertą kilkudziesięciu oryginalnych produktów.

Wakacje na talerzu

Kuchnia grecka jest jedną z najbardziej cenionych wśród Polaków - aż 13% z nich przyznaje, że to właśnie dania z Hellady smakują im najbardziej[1]. Nic dziwnego – Grecy szczycą się bowiem swoją tradycją kulinarną już od kilku tysiącleci. Od 24 kwietnia we wszystkich sklepach Lidl w Polsce podczas Tygodnia Greckiego będzie można zaopatrzyć się w produkty marki Eridanous – zachwycającej oryginalnym greckim smakiem. Na półkach pojawią się między innymi takie serowe specjały jak Halloumi (7,77 zł/ 1 opak./ 225 g), zupełna nowość w ofercie – feta z mleka owczego i koziego, dojrzewająca w solance (8,99 zł/ 1 opak./ 175 g) lub kostki sera typu greckiego w oleju rzepakowym z dodatkiem ziół (8,99 zł/ 1 opak./ 300 g). Prawdziwa grecka uczta nie odbędzie się bez aromatycznej oliwy jak np. oliwa z oliwek extra virgin (16,99 zł/ 1 szt/ 750 ml). Bogactwo oliwek to również podstawa greckiego menu – w ofercie dostępne będą oliwki nadziewane migdałami lub czosnkiem (6,99 zł/ 1 opak./ 360 g), oliwki Kalamon z pestkami wprost z Peleponezu (5,99 zł/ 1 opak./ 360 g) lub oliwki zielone z pestką (17,99 zł/ 1 opak./ 1,6 kg).

W ofercie pojawi się także wiele tradycyjnych dań: m.in. zawijaniec z serem i szpinakiem (12,99 zł/ 1 opak./1 kg), pierogi z serem feta (6,99 zł/ 1 opak./1 kg), pulpeciki w stylu greckim (14,99 zł/ 1 opak./ 750 g), liście winorośli nadziewane ryżem (5,99 zł/ 1 opak./280 g) czy też pita z czosnkiem i kolendrą (3,29 zł/ 1 opak./ 400 g).  Wielbiciele słodkości również znajdą dla siebie co nieco jak np. baklawę z orzechami włoskimi (14,99 zł/ 1 opak./ 390 g) czy też grecką chałwę, różne rodzaje (od 6,99 zł/ 1 opak./ 250 g). Szykuje się prawdziwa kulinarna feta na talerzu!

 

Inspiracje z Kuchnialidla.pl

Pieczona papryka z fetą i dressingiem miętowym

  • papryka czerwona – 2 szt.
  • papryka zielona – 2 szt.
  • papryka żółta – 2 szt.
  • czosnek – 3 ząbki
  • posiekana mięta – 3 łyżki
  • sos worcestershire – 2 łyżki
  • oliwa z oliwek – 80 ml 
  • oliwki (zielone) – 100 g
  • feta – 1 opakowanie
  • chleb pita – 6 szt.
  • masło – 2 łyżki
  • sos sojowy – 2 łyżki
  • cytryna – 1 szt.
  • sól
  • pieprz
  • miód

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 220°C. Paprykę myjemy, osuszamy i skrapiamy oliwą z oliwek. Pieczemy w piekarniku przez około 30 minut, aż skórka zacznie się przypalać. Wyjmujemy z piekarnika i zawijamy w folię aluminiową. Czekamy, aż odparuje. Obieramy paprykę ze skórki i kroimy w paski o szerokości 2 cm. Paprykę układamy na przemian kolorami na półmisku, tak aby zakrywała całą powierzchnię.

Sos worcestershire mieszamy z sosem sojowym. Dodajemy czosnek pokrojony w plastry i posiekaną miętę. Podlewamy oliwą z oliwek. Doprawiamy do smaku odrobiną miodu i soku wyciśniętego z cytryny. Paprykę polewamy przygotowanym sosem. Układamy na niej oliwki i  posypujemy pokruszonym serem feta. Podajemy z pitą, którą podsmażyliśmy na maśle z odrobiną czosnku i gotowe!

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:

www.lidl.pl

Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/

https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL

 


[1] GFK Polonia 2016. Polska na Widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016 – raport z badań

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Czas na zmiany. 4 rzeczy, które warto zrobić jeszcze tej wiosny Biuro prasowe
2017-04-27 | 16:00

Czas na zmiany. 4 rzeczy, które warto zrobić jeszcze tej wiosny

Wiosna to okres wielkich przemian – nie tylko w naturze. Coraz dłuższe i cieplejsze dni budzą w nas chęć do życia, ale również pragnienie zmian. Jest to więc idealny moment,
Styl życia Języki to ich pasja. Finał konkursu Poliglota 2017
2017-04-26 | 16:10

Języki to ich pasja. Finał konkursu Poliglota 2017

Osiemnastka najlepszych uczniów z podlaskich szkół stanęła w szranki międzyszkolnego konkurs Poliglota 2017. Finaliści musieli wykazać się znakomitą znajomością
Styl życia W MAJÓWKĘ WRZUĆ NA LUZ I NA RUSZT! OFERTA GRILL&FUN W LIDLU
2017-04-26 | 16:00

W MAJÓWKĘ WRZUĆ NA LUZ I NA RUSZT! OFERTA GRILL&FUN W LIDLU

Polacy kochają grillować, a majówka to właśnie najlepszy moment w roku aby rozpocząć sezon grillowy i wrzucić coś na ruszt. Okazuje się też, że klienci cenią markę

Kalendarium

Gwiazdy

Żywienie

Anna Kalata: wciąż liczę kalorie, ale czasem pozwalam sobie na pączka

Siedem lat po spektakularnej metamorfozie była polityk wciąż może się pochwalić idealną sylwetką. Twierdzi, że nadal zachowuje zdrową dietę, pozwala sobie jednak na wysokokaloryczne przekąski. W utrzymaniu motywacji pomaga jej medytacja i joga oddechu.

Konsument

O zmianie pracy myśli rekordowo mało Polaków. Nowej posady poszukują głównie przez znajomych i internet

Niecałe 18 proc. Polaków zastanawia się nad zmianą miejsca pracy – wynika z badania Work Service. To rekordowo niski odsetek, co świadczy o tym, że rośnie satysfakcja pracowników. Jeśli już szukamy zatrudnienia, to najczęściej poprzez osobiste kontakty, rodzinę, bliższych lub dalszych znajomych. Rośnie też popularność internetu – blisko 60 proc. kandydatów cyklicznie przegląda oferty na portalach pracy. Coraz mniej osób korzysta za to z pomocy urzędów pracy. Taką formę poszukiwania zatrudnienia wybiera średnio co piąty Polak.

Muzyka

Jacek Kawalec mierzy się z dorobkiem muzycznym Joe Cockera: chcę, żeby ludzie kojarzyli mnie nie tylko z tego, co robiłem w telewizji, lecz także na estradzie

Aktor przyznaje, że poprzez projekt ,,Niezapomniany Joe Cocker – Śpiewa Jacek Kawalec” chce oddać hołd wielkiemu mistrzowi ballady, a jednocześnie zaprezentować swoją wersję ponadczasowych przebojów. Jacek Kawalec podchodzi do tego zadania z pokorą i wielkim zaangażowaniem. Nie tylko potrafi odzwierciedlić niuanse brzmieniowe Joe Cockera, lecz także rozumie całą złożoność emocjonalną tej muzyki i znakomicie przekazuje ją podczas występów. Dzięki temu multimedialne show z muzyką na żywo staje się dla odbiorców wielowymiarowym doznaniem artystycznym.