Komunikaty PR

Trendy w salonie czyli jakiego koloru meble tapicerowane Polacy wybierali w 2017

2018-04-16  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Izabela Stępień
Fabryka Mebli Gala Collezione sp. z o.o.

Lisi Ogon, 73
86-065 Łochowo
izabela.stepien|galameble.com| |izabela.stepien|galameble.com
52 / 583 25 99
www.GalaMeble.com
Do pobrania Raport ( 0.16 MB )

 

Kolorystyka salonów w naszych polskich domach coraz bardziej się zmienia. Na popularności tracą coraz bardziej brązy i beże, pojawia się coraz więcej odcieni z zupełnie odmiennej palety kolorystycznej. Czy w tym zakresie pozostajemy pod wpływem mody i trendów płynących ze światowych ośrodków desingu, czy raczej wybieramy przede wszystkim praktycznie? Na to pytanie odpowiada raport przygotowany przez Gala Collezione: „Trendy w salonie czyli jakiego koloru meble tapicerowane Polacy wybierali w 2017 r.”

Neutralny i bezpieczny szary

W 2017 roku w kolorystycznych wyborach Polaków królował kolor szary w rozmaitych odcieniach – od jasnopopielatego, po grafitowy. Sofę, narożnik lub fotel w takim kolorze kupiło aż 40% osób, które zdecydowało się na nowy mebel do salonu. Jeszcze w 2015 i 2014 roku Polacy najchętniej kupowali sofy brązowe, beżowe lub kremowe.

Kolor szary jest lubiany z kilku powodów. Przede wszystkim – jest barwą bezpieczną i neutralną. Nie stwarza problemów na przykład wtedy, gdy planujemy zmianę koloru ścian, dodatków dekoracyjnych czy też stylu, w jakim urządzone jest pomieszczenie. Sprzyja odpoczynkowi i wyciszeniu. Dodatkowo – bardzo łatwo dopasować go do innych barw, zarówno tych pastelowych, jak i bardziej agresywnych i wyrazistych. Ponieważ Polacy są narodem praktycznym – chętnie po niego sięgają, ponieważ doskonale pasuje zarówno do wnętrz urządzonych w stylu klasycznym, skandynawskim, nowoczesnym, high-tech i wielu innych.

Szare sofy i narożniki…

…stają się coraz bardziej popularne. Odchodzimy powoli od wybierania mebli ze skóry brązowej i beżowej. Choć beżowy jest nadal popularny – w ostatnich sezonach Polacy coraz chętniej sięgali po meble czarne i szare. Obydwa te kolory nadają sofie niezwykłej klasy i elegancji. Rosła także popularność białych mebli skórzanych. Miało to zapewne związek z promowaniem przez projektantów stylem skandynawskim, w który takie meble wpisują się doskonale.

Szary zdominował także wybory dotyczące sof i narożników w tapicerce tkaninowej. Aż 50% osób, które zdecydowało się na kupno mebla w obiciu tkaninowym, wybrało różne odcienie szarości (od popielatego po grafit). Rośnie także grupa osób podążających z chęcią za wnętrzarskimi trendami – świadczy o tym rosnąca popularność takich kolorów, jak pudrowy róż, mięta czy żółty, które całkiem niedawno promowane były m.in. przez Instytut Pantone.

Uczymy się kolorów…

Zauważalnym trendem w ostatnich latach jest wybór fotela w innym kolorze, a często i rodzaju obicia. Fotel zaczyna być coraz częściej traktowany nie tylko jako mebel do wypoczynku, ale także jako „kolorystyczna kropka nad i”. Prócz spełniania swojej podstawowej funkcji, pełni także rolę pięknego dodatku dekoracyjnego. Z tego też powodu coraz chętniej dobierany jest w mocnym, zdecydowanym kolorze, np. czerwonym, niebieskim czy żółtym. W przypadku foteli i szezlongów skórzanych, w ostatnich sezonach Polacy stopniowo odchodzili od tradycyjnych beży, brązów czy beży, wybierając na przykład elegancką czerń, sterylną biel czy neutralną szarość. Rosnącą fantazję w doborze kolorów, także w kategorii foteli i szezlongów w obiciu tkaninowym  – niebieski, żółty, turkusowy czy wrzosowy mebel wygląda pięknie i buduje przytulną atmosferę w salonie.

Moda na kolor dominujący we wnętrzach ciągle się zmienia. Jako Polacy nauczyliśmy się już reagować na trendy, które płyną do nas zza granicy. Coraz większa grupa naszych rodaków kieruje się w swoich wyborach podpowiedziami ekspertów i projektantów, którzy promują kolory modne w danym sezonie lub związane z konkretnym stylem. To sprawia, że nasze polskie domy stają się coraz bardziej kolorowe, a dzięki temu także bardziej przytulne. 

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz w raporcie przygotowanym przez Gala Collezione: „Trendy w salonie czyli jakiego koloru meble wypoczynkowe Polacy kupowali w 2017 roku”.

 

----------------------------

Raport jest opracowaniem własnym Fabryki Mebli Gala Collezione na podstawie losowo dobranej próby N=60 000 zamówień z terenu całej Polski na meble tapicerowane w skórze naturalnej i tkaninie, produkowane przez Fabrykę Mebli Gala Collezione, złożonych w 2017 r. oraz N=60 000 zamówień złożonych w 2016 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Przywitaj Nowy Rok w Menu Motto Biuro prasowe
2018-12-12 | 01:00

Przywitaj Nowy Rok w Menu Motto

Autorska restauracja Beaty Śniechowskiej zaprasza na pyszną zabawę sylwestrową. Okazja to nie byle jaka, dlatego zaplanowano kilka specjalnych atrakcji, dzięki którym goście długo
Styl życia WESELE BEZ STRESU? DA SIĘ, JEŚLI ZADBASZ O TE SZCZEGÓŁY
2018-12-11 | 18:00

WESELE BEZ STRESU? DA SIĘ, JEŚLI ZADBASZ O TE SZCZEGÓŁY

Każda Para Młoda marzy o idealnym ślubie i weselu. Tego dnia wszystko powinno być dopięte na „ostatni guzik”, dlatego tak ważne jest miejsce, na które się zdecydujemy,
Styl życia Akcja z potrzeby serca!
2018-12-11 | 09:30

Akcja z potrzeby serca!

Kiedy pomagamy i dzielimy się tym, co mamy, rośnie poczucie, że jesteśmy potrzebni. Poprawia się również nasz nastrój, co udowodnili naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego i

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.