Komunikaty PR

Obrazy Pawła Kowalewskiego z kolekcji Andy Rottenberg na aukcji 4 kwietnia

2017-04-03  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Sobczak
Communication Unlimited

Wołoska 9a
02-583 Warszawa
asobczak|commu.pl| |asobczak|commu.pl
602199600
www.commu.pl

4 kwietnia o godzinie 19:00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum odbędzie się aukcja dzieł najznakomitszych polskich artystów sztuki współczesnej z prywatnej kolekcji kuratorki Andy Rottenberg. Wśród licytowanych obiektów pojawią się trzy obrazy Pawła Kowalewskiego, którego prace znajdują się w licznych kolekcjach muzealnych oraz prywatnych w Polsce i za granicą. Jedną z wystawionych prac jest obraz „Do widzenia moi kochani” z 1987 roku, olej na płótnie, 130x150 cm. Cena estymacyjna to 50 000 – 80 000 złotych.

 

Wystawione na aukcji prace, z kolekcji Andy Rottenberg, można oglądać do 4 kwietnia na ekspozycji warszawskiego domu aukcyjnego DESA Unicum. Katalog z pełną listą dzieł artystów do obejrzenia na stronie: https://desa.pl/pl/auctions/404/kolekcja-andy-rottenberg-aukcja-sztuki-wspolczesnej-zobacz-pierwsze-obiekty-4-kwietnia-2017-godz-19?authors%5B0%5D=623&price_from=&price_to=&price_currency=PLN&number=&limit=30&sort=&redirect=1

 

 

Paweł Kowalewski (ur. 1958 w Warszawie)

 http://pawelkowalewski.pl

 

W latach 1978-1983 studiował na Wydziale Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem w pracowni Stefana Gierowskiego. Od 1985 jest wykładowcą na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP, obecnie ze stopniem doktora habilitowanego. Już w trakcie studiów silnie zaangażował się w rozwój niezależnej sceny artystycznej, a początek jego kariery upłynął pod znakiem działalności w Gruppie. Wraz z cyklem Fin de siècle z 1992 roku Paweł Kowalewski zasadniczo porzucił malarstwo, koncertując się na pracach o charakterze interdyscyplinarnym i performatywnym.

Od początku swojej drogi twórczej Paweł Kowalewski rozwijał koncepcję „sztuki osobistej, czyli prywatnej”, pozostającej w silnym połączeniu z życiem samego artysty, ale także odnoszącej się do problemów, które umieszczają każdego widza w kontekście uniwersalnym. Równie istotnym elementem twórczości Pawła Kowalewskiego jest wymiar polityczny, który z czasem stał się osią jego programu. Początkowo wyrażało się to w ogólnym kierunku działalności Gruppy oraz pojedynczych dziełach, takich jak Mon cheri Bolscheviq czy Zdzicho skacze co noc z butelkami z benzyną, by stopniowo ewoluować w stronę prac wpisujących się w dyskurs antytotalitarny, takich jak cykl Nie wolno! oraz Symulator totalitaryzmu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Zobacz najmniejszą na świecie „Grę o tron” [5 POWODÓW] Biuro prasowe
2019-11-07 | 16:00

Zobacz najmniejszą na świecie „Grę o tron” [5 POWODÓW]

Takiej „Gry o tron” jeszcze nie widzieliście. Zamiast potężnych smoków – mikrogady,  w miejscu Żelaznego Tronu – mikronowe siedzisko. Tak wygląda
Sztuka Malczewski, Wyczółkowski, Stryjeńska – III Aukcja Klasyków Współczesności
2019-11-05 | 15:30

Malczewski, Wyczółkowski, Stryjeńska – III Aukcja Klasyków Współczesności

To już 3 edycja Klasyków Współczesności! Serdecznie zapraszamy na licytację ponad 40 prac artystów XX i XXI wieku,  którzy ugruntowali swoją pozycję w
Sztuka „A(r/k)tywizm” | 14.11 debata o artystach i aktywistach w Goethe-Institut
2019-11-05 | 11:00

„A(r/k)tywizm” | 14.11 debata o artystach i aktywistach w Goethe-Institut

Jakie narzędzia artystyczne są pomocne w dzisiejszych zmaganiach z ruchami neofaszystowskimi oraz post-faszyzmami? Czy sztuka może skutecznie stawiać opór tym ruchom? Z czym na co

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Lider zespołu Łzy: Zawsze mi mówiono: nie zakładaj rodziny, bo osierocisz dzieci. Teraz dzięki leczeniu mogę funkcjonować jak zdrowy człowiek

W najgorszych dniach zmagałem się z krwotokami płucnymi. Płuca po prostu nie wytrzymywały, pękały tkanki w płucach i były zalewane krwią, dusiłem się nią. To było po prostu straszne – mówi Adam Konkol, lider zespołu Łzy, który od dziecka choruje na rzadką chorobę – tętnicze nadciśnienie płucne. Kardiolodzy odradzali mu założenie rodziny i przygotowywali do jednoczesnego przeszczepu serca i płuc. Ratunkiem okazało się jednak nowoczesne leczenie farmakologiczne, dzięki któremu dzisiaj muzyk prowadzi całkiem normalne życie.

Gala Złote Spinacze 2019

Psychologia

Natalia Kukulska: Jako rodzice często przenosimy nasze problemy na dzieci. One idą do szkoły z głową pełną tego, co dzieje się w domu

Ze statystyk przedstawionych przez SOS Wioski Dziecięce wynika, że aż 41 proc. dzieci w wieku szkolnym doświadczyło przemocy ze strony bliskiej osoby, a ponad milion wychowuje się w rodzinach dotkniętych problemem alkoholowym. Oznacza to, że w każdej klasie jest przynajmniej jedno skrzywdzone dziecko. Natalia Kukulska, ambasadorka Stowarzyszenia, podkreśla, że odbudowanie dziecięcego świata, który runął jak domek z kart, jest niezwykle trudne. W tych dramatycznych sytuacjach ogromne znaczenie ma wsparcie i zrozumienie – zarówno ze strony najbliższych, jak i nauczycieli i wychowawców.

Robotyka i SI

Coraz bliżej komercjalizacji polskiego robota kardiochirurgicznego. Ma być konkurencją dla robota Da Vinci

Coraz więcej procedur przeprowadzanych na salach operacyjnych może być wykonywanych z użyciem robotów chirurgicznych. Ich zaletą jest m.in. wysoka precyzja, co pozwala na stosowanie ich w najbardziej ryzykownych zabiegach. Polacy są już coraz bliżej komercjalizacji robota kardiochirurgicznego, nad którym prace trwają od dwóch dekad. Ma się on cechować dużo większą automatyzacją, niż ma to miejsce w przypadku robota Da Vinci.