Komunikaty PR

Późna aktywność fizyczna - jak wpływa na nasze nogi

2018-06-13  |  16:58
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Trzcińska
38PR & Content Communication

Łódź
91-035 Łódź
aleksandra.trzcinska|38pr.pl| |aleksandra.trzcinska|38pr.pl
505 266 288
38pr.pl

Z badań[1] wynika, że ponad 60 proc. Polaków uprawia sport, a wśród najpopularniejszych wyborów znajdują się: bieganie, jazda na rowerze, pływanie i siłownia. Regularne uprawianie sportu nie stanowi wyłącznie domeny dzieci i młodzieży – coraz częściej staje się również ważnym elementem codzienności osób dojrzałych. Pamiętajmy jednak, że im później rozpoczniemy naszą przygodę ze sportem, tym więcej czasu będziemy musieli poświęcić, aby przyzwyczaić nasz organizm do częstego wysiłku. W jaki sposób wprowadzić do naszego życia aktywność fizyczną, aby cieszyć się pełnią zdrowia i dużą dawką satysfakcji?

Aktywność fizyczna – lepiej późno niż wcale?

Wprowadzenie sportu do naszych codziennych „obowiązków”, niezależnie od wieku, pozwala poprawić stan naszego zdrowia i samopoczucia. Regularna aktywność fizyczna wpływa bowiem na wiele aspektów funkcjonowania organizmu człowieka, dlatego wielokrotnie nazywana jest „naturalną dawką zdrowia”. Przede wszystkim pozwala poprawić krążenie i kondycję układu krwionośnego, przyczyniając się do lepszego dotlenienia naszego organizmu. „Płynniejszy” transport tlenu sprzyja również lepszej pracy mózgu, sprawiając, że każdego dnia czujemy się bardziej wypoczęci (pozytywny wpływ na jakość naszego snu), zwiększamy naszą kreatywność i procesy poznawcze (łatwość przyswajania informacji i zdobywania wiedzy). Sport stanowi zatem „naturalne lekarstwo”, pozytywnie wpływając na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, ponieważ pozwala poprawić krążenie krwi w organizmie (zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia groźnych dolegliwości naczyniowych). Jedną z nich jest przewlekła niewydolność żylna, której pierwszymi objawami są: uczucie ciężkości i ból nóg, opuchlizna, pajączki czy nocne kurcze łydek. Aktywność fizyczną warto zatem podjąć niezależnie od naszego wieku, ponieważ każda chwila spędzona
w ruchu, zapewni nam dobre samopoczucie, satysfakcję i pozytywną energię.

 

Sport to zdrowie, jednak…

…zawsze powinnyśmy pamiętać o podstawowych zasadach, które sprawią, że aktywność fizyczna stanie się dla nas nie tylko źródłem przyjemności i satysfakcji, ale będzie bezpieczna dla naszego organizmu (warto podjąć „środki ostrożności”, minimalizujące ryzyko wystąpienia negatywnych skutków, wynikających z przeciążeń czy kontuzji). Musimy bowiem pamiętać, że wybór odpowiedniej aktywności fizycznej musimy dostosować zarówno do naszego wieku, jak i możliwości organizmu, predyspozycji, ogólnej kondycji czy naszych dotychczasowych przyzwyczajeń. Ze szczególną troską powinniśmy zadbać o nasze nogi, które przez całe życie należą do jednych z najbardziej obciążanych części naszego ciała. Na które czynniki należy zwrócić uwagę?

  • Zrób to dobrze!

Musimy pamiętać, że nie każda aktywność nadaje się do tego, aby od niej rozpoczynać swoje sportowe zmagania. Do grupy tych aktywności należy m.in. bieganie, które, zwłaszcza po długim okresie bezruchu, może spowodować zbyt duże i szkodliwe obciążenie naszych nóg. Dlatego, naszą przygodę ze sportem warto rozpocząć od ćwiczeń wzmacniających dolne partie mięśni (np. pilates, zajęcia na siłowni) lub od spacerów (stopniowo zwiększając ich długość i intensywność), które odpowiednio przygotują nasze nogi do rozpoczęcia treningów biegowych. Musimy również pamiętać, aby przygotować odpowiednie obuwie i ubiór, aby nie uciskały naczyń krwionośnych oraz nie zaburzały prawidłowego przepływu krwi do serca.

  • Małymi krokami do celu

Na początku warto wyznaczyć sobie cel i rozpisać poszczególne etapy, które przygotują nas do jego realizacji. Jeżeli np. planujemy długą wycieczkę rowerową, powinniśmy stopniowo zwiększać codzienne obciążenia, aby przyzwyczaić nasz organizm (a zwłaszcza nogi) do długotrwałego i intensywnego wysiłku. Dzięki temu poprawimy ukrwienie, wzmocnimy naczynia krwionośne i ogólną kondycję naszych nóg. W tym miejscu warto również postawić bardzo istotne pytanie – kiedy ostatni raz uprawiałam sport? Pozwoli to odpowiednio dobrać liczbę i jakość ćwiczeń, abyśmy na każdym etapie przygody ze sportem, mogli cieszyć się z satysfakcjonujących efektów.

  • Rób to, co kochasz!

Warto pamiętać, że sport powinien stanowić dla nas przyjemność i źródło zadowolenia. Przypomnijmy sobie czasy licealne lub studenckie – na pewno jakiś sport sprawiał nam więcej frajdy niż inne ćwiczenia. Wycieczki rowerowe? Długie spacery? Aerobik? Fitness? Chociaż niektóre aktywności wymagają wielu przygotowań, wysiłku i cierpliwości – nie powinniśmy rezygnować z pasji! Wybierzmy to, co kochamy i cieszmy się życiem!

Co jeszcze możemy zrobić, aby wzmocnić nasze nogi?

Niezależnie od tego, którą dyscyplinę sportu wybierzemy, jednymi z najbardziej obciążanych części naszego ciała będą nogi. Ich praca uzależniona jest od wielu czynników. Wśród negatywnych możemy wyszczególnić m.in. nieodpowiednią dietę lub nadwagę, natomiast do pozytywnych zaliczamy m.in. racjonalną aktywność fizyczną oraz właściwe funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. To właśnie prawidłowy przepływ krwi przez nasz organizm, minimalizuje ryzyko wystąpienia groźnych dolegliwości np. do przewlekłej niewydolności żylnej, czyli schorzenia, objawiającego się m.in. powstawaniem pajączków i żylaków oraz obrzękami i uczuciem ciężkich nóg. W jaki sposób możemy złagodzić dolegliwości związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu krwionośnego? W tym celu warto korzystać z preparatów zawierających zmikronizowaną diosminę (np. lek Diosminex Max z maksymalną, wygodną dawką substancji czynnej – 1000 mg, dzięki czemu wystarczy stosować tylko jedną tabletkę dziennie), która pozytywnie wpływa aż na dziewięć kluczowych obszarów układu krwionośnego  – zwiększa napięcie żył i zmniejsza ich rozszerzalność, chroni naczynia krwionośne, zmniejsza zastój w żyłach i przepuszczalność drobnych naczyń, udrażnia przepływ układu chłonnego, przyspiesza odpływ krwi oraz zwiększa wytrzymałość drobnych naczyń.

Wprowadzenie codziennej aktywności fizycznej do naszego życia, powinno zwiększać a nie obniżać jego poziom, dlatego korzystajmy z niej rozsądnie i w granicach naszych realnych możliwości. „Ryzyko”, wynikające z podjęcia aktywności fizycznej dopiero w dojrzałym wieku, łatwo możemy jednak wyeliminować stosując się do powyższych zaleceń. Dzięki temu wzmocnimy organizm, poprawimy kondycję i ogólną sprawność oraz zapewnimy sobie dużą dawkę przyjemności.

Więcej informacji dotyczących zdrowia nóg oraz sposobów utrzymania ich w dobrej formie, można znaleźć na stronie www.NicNieZatrzymaMnie.pl.


[1] Raport „Aktywność fizyczna społeczeństwa” przeprowadzony przez Kantar TNS S.A. na zlecenie Ministerstwa Sportu i Rekreacji, 2017

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rak piersi – na czym polega nowoczesna profilaktyka? Biuro prasowe
2018-10-16 | 12:00

Rak piersi – na czym polega nowoczesna profilaktyka?

Październik to miesiąc szczególnie poświęcony profilaktyce raka piersi. W całym kraju odbywają się bezpłatne badania, akcje promocyjne i informacyjne, które mają zachęcić
Zdrowie Co wpływa na finalny wygląd naszej blizny?
2018-10-15 | 13:00

Co wpływa na finalny wygląd naszej blizny?

Wielkość blizny, jej kształt i powierzchnia zależy od rodzaju urazu lub wykonanego zabiegu chirurgicznego, a także od naturalnych predyspozycji organizmu. U jednych osób rana goi się
Zdrowie Bezpłatne badania RTG w ramach kampanii #17milionów
2018-10-15 | 12:00

Bezpłatne badania RTG w ramach kampanii #17milionów

To już czwarty raz, kiedy w październiku Łódź i inne miasta zaświeciły na zielono, przyłączając się do Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów. W tym roku

Gwiazdy

Brandon Howard chce nagrać płytę z artystami z Polski. Chciałby trafić na polski rynek ze swoją muzyką

Jako dziecko grał na pudełkach po butach, dziś nazywany jest księciem popu. Brandon Howard właśnie nagrał piosenkę z bratankiem Michaela Jacksona i przewiduje, że kawałek ten szybko stanie się hitem. Koncertuje głównie w Azji, gdzie jego muzyka jest szczególnie popularna, nie wyklucza jednak, że ponownie zawita do Polski. Spotkał tu bowiem utalentowanych artystów, z którymi chętnie nawiązałby współpracę.

Uroda

Zosia Ślotała: Zwykle lubię naturalny, delikatny i rozświetlony makijaż. Moim trendem na ten sezon są krwisto-czerwone usta

Na co dzień Zosia Ślotała stawia na dziewczęcą naturalność i make'up niemal niewidoczny. Najchętniej podkreśla oczy, wykorzystując w tym celu zagęszczające tusze do rzęs. Z kolei na czerwonym dywanie, stylistka często zniewala spojrzeniem w makijażu smoky eyes lub zmysłowymi ustami w kolorze krwistej czerwieni. Jeśli natomiast chodzi o pielęgnację skóry twarzy i włosów, to jej ulubionym kosmetykiem jest olejek arganowy.

Psychologia

Polkom brakuje samoakceptacji. Najbardziej nie mogą się pogodzić z kształtem swojego brzucha, nóg i nosa

Badania przeprowadzone na zlecenie WHO pokazują, że co najmniej 90 proc. młodych Polek narzeka na swój wygląd, a jedynie 5 proc. ankietowanych w pełni akceptuje swoje ciało i dobrze czuje się nago. Najczęstszym powodem kompleksów jest kształt brzucha i dodatkowe kilogramy. Zdaniem dr Katarzyny Jasiewicz w większości przypadków taka postawa wynika z niskiego poczucia własnej wartości pielęgnowanego od pokoleń.

Podróże

Ładna pogoda sprzyja hotelarzom. W sezonie jesiennym pobyt nad Bałtykiem kosztuje nawet o 40 proc. mniej niż w wakacje

Jesienny pobyt nad morzem kosztuje nawet o 40 proc. mniej niż w wakacje – wynika z danych platformy rezerwacyjnej VacationClub. Z pozasezonowych obniżek korzysta coraz więcej Polaków. Hotelarze i właściciele apartamentów w nadmorskich kurortach szacują, że liczba rezerwacji na październik i listopad jest o 9 proc. wyższa niż rok temu, choć coraz więcej turystów podejmuje decyzję o wyjeździe na ostatnią chwilę.