Komunikaty PR

Zdążyć przed latem – czyli plan odnowy z nordic walking

2017-06-05  |  11:15
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania tekst ( 0 MB )

Chcesz zerwać z zasiedziałym stylem życia, wymodelować sylwetkę i zadbać o zdrowie? Wypróbuj nordic walking, najmodniejszą obecnie formę aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Marsz z kijkami jest przyjemny i łatwy do opanowania, a w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą umożliwia szybkie pozbycie się nadprogramowych kilogramów. To sport szczególnie polecany osobom, które przez większość życia nie ćwiczyły, ale czują, że najwyższa pora wstać z kanapy.

Trening nordic walking jest niezwykle efektywny. Godzina marszu z kijkami to wydatek energetyczny rzędu 400 kcal, spalamy więc aż o 40 proc. więcej kalorii w porównaniu do zwykłego marszu. Kijki pomagają utrzymać równowagę i zapewniają amortyzację – nacisk na stawy jest o 30 proc. mniejszy niż podczas joggingu. W ten sposób do minimum spada ryzyko kontuzji, która mogłaby wykluczyć nas z treningów i oddalić w czasie ealizację marzeń o pięknej figurze.

Zadbaj o mięśnie i spalaj kalorie

Użycie kijków ma jeszcze jedną ważną funkcję. Dzięki nim, w odróżnieniu od joggingu czy jazdy na rowerze, angażujemy mięśnie zarówno dolnej, jak i górnej części ciała. Podczas treningu pracuje aż 90 proc. naszych mięśni: wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha.

– Nordic walking zmusza do pracy mięśnie tylnej części ramion – tricepsy i eliminuje problem tzw. pelikanów – obwisłej skóry ramion, która pojawia się wskutek szybkiej utraty wagi, braku aktywności fizycznej lub starzenia. Trening z kijkami niweluje również tendencję do garbienia się i stanowi doskonałe remedium na wady postawy – bolączkę osób spędzających długie godziny przed komputerem – mówi Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera.

Regularne uprawianie tej dyscypliny sportu pomoże nam w uzyskaniu bardziej harmonijnej, wyprostowanej i przede wszystkim równomiernie umięśnionej sylwetki. Przyrost tkanki mięśniowej przełoży się z kolei na większy metabolizm spoczynkowy (1 kg mięśni spala w spoczynku 13 kcal dziennie, a 1 kg tłuszczu – jedynie 4,5 kcal). Oznacza to, że będziemy spalać więcej kalorii nie tylko w trakcie wysiłku fizycznego, ale również podczas snu.

– Jeśli regularne – 3-4 razy w tygodniu – minimum godzinne marsze połączymy z odpowiednio zbilansowaną dietą, możemy zrzucić nawet 5 kg w ciągu miesiąca – przekonuje Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera. – Dodatkową korzyścią będzie redukcja cellulitu i ujędrnienie skóry – dodaje.                                                                                            

Weź się w garść, czyli dieta garstkowa

Jeśli chcemy trwale schudnąć, czyli zredukować tkankę tłuszczową, nie tracąc przy tym masy mięśniowej ani energii do ćwiczeń, najwyższy czas uporządkować naszą dietę. Dr n. med. Anna Lewitt, Trener Żywienia® związana z Akademią Zdrowia Santandera, poleca „Dietę Garstkową”.

– Chodzi o to, aby w każdym z naszych posiłków uwzględnić trzy grupy produktów, każdą z nich w ilości, jaka zmieści się w łódeczce utworzonej z naszej dłoni, czyli w garści – tłumaczy ekspertka. – Pierwsza garść to pełnowartościowe białko (pierś z kurczaka lub indyka, chude ryby, twaróg albo jajko), garść druga powinna zawierać węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym (IG), (płatki owsiane, kasze, makarony z mąki z pełnego przemiału, ryż, ziemniaki ugotowane w mundurku), a trzecia – odpowiednią ilość owoców lub warzyw, a wszystkie te grupy uzupełnione odpowiednią ilością zdrowego tłuszczu typu oliwa z oliwek, masło czy nasiona w ilości nie większej niż łyżka na posiłek. Należy przy tym pamiętać, że węglowodany złożone odmierzamy przed ugotowaniem, zanim wchłoną wodę, natomiast mięso i ryby – odwrotnie, po ugotowaniu i odparowaniu z nich wody – dodaje.            

Przygotowane według powyższych zasad posiłki jemy pięć razy dziennie w odstępach trzygodzinnych, ponieważ tyle właśnie trwa cykl trawienny. Dieta Garstkowa nie wymaga użycia wagi kuchennej ani liczenia kalorii. Jednocześnie, prawidłowo stosowana zapewni nam wszystkie składniki pokarmowe, witaminy, składniki mineralne oraz błonnik.

Pod żadnym pozorem nie wolno jednak podjadać między posiłkami. Zakazane są nawet jabłka i inne owoce w tak zwanym międzyczasie. Powinniśmy za to pić dużo niegazowanej wody mineralnej, optymalnie 2,5-3 l dziennie. Woda nawilża nasz organizm od środka i wspomaga odchudzanie, usuwając zalegające w przestrzeniach międzykomórkowych produkty przemiany materii. To najlepszy i najtańszy naturalny kosmetyk.

Na śniadania warto jeść płatki owsiane, twaróg z jogurtem i świeże owoce– dowolnie wybrane, nawet winogrona. – Płatki owsiane najlepiej przygotowywać wcześniej, np. wieczorem. Możemy do nich dodać odrobinę rodzynek, żurawiny, suszoną śliwkę, a także nasiona czy orzechy oraz siemię lniane. Wszystkie suszone produkty (płatki, owoce suszone, nasiona i orzechy) zalewamy wrzącą wodą i zostawiamy pod przykryciem, najlepiej na kilka godzin. Warto przygotować takie śniadanie wieczorem dla zdrowia i dla wygody – rano będzie jak znalazł.

Rzecz w tym, że płatki powinny napęcznieć przed ich spożyciem, a nie w naszych jelitach. Wówczas nasz organizm łatwiej wykorzystuje wszystkie składniki odżywcze tak sporządzanego „musli” – wyjaśnia dr Anna Lewitt.

Zdrowie na pierwszym miejscu

Marsz z kijkami może bardzo przysłużyć się naszej figurze, zwłaszcza jeśli połączymy go ze zbilansowaną dietą, jednak lista korzyści, jakie niesie ze sobą uprawianie tej dyscypliny, jest znacznie dłuższa. Systematyczne treningi skutkują poprawą pracy układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, pomagają obniżyć ciśnienie oraz poziom cukru i cholesterolu we krwi. Nordic walking zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału i cukrzycy typu drugiego, jak również osteoporozy. Ponadto, wzmacnia system immunologiczny, stymuluje produkcję hormonu wzrostu przeciwdziałającego objawom starzenia, a także zapobiega i spowalnia rozwój choroby Alzheimera i starczej demencji. Warto pamiętać, że już samo przebywanie w plenerze, kiedy słyszymy śpiew ptaków i jesteśmy blisko natury to dla nas olbrzymi zastrzyk zdrowia, wyciszenie emocji. Dlatego nordic walking to doskonały sport dla wszystkich, którzy szukają wytchnienia od codziennych obowiązków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2019-10-14 | 12:19

Jak się leczą 30-latkowie?

30-latkowie to grupa najczęściej korzystająca ze zwolnień lekarskich. Wśród specjalistów, do których chodzą najwięcej, są ginekolog, dermatolog, ortopeda oraz endokrynolog. Swój stan zdrowia sprawdzają
Zdrowie Płyn do płukania jamy ustnej – dlaczego warto używać?
2019-10-14 | 09:43

Płyn do płukania jamy ustnej – dlaczego warto używać?

Zdrowy uśmiech to marzenie wielu osób, jednak aby utrzymać zęby w dobrym stanie, należy zadbać o kompleksową higienę jamy ustnej. Warto pamiętać o jej istotnych elementach na
Zdrowie Nawał mleczny - dlaczego powstaje i jak sobie z nim radzić?
2019-10-14 | 01:00

Nawał mleczny - dlaczego powstaje i jak sobie z nim radzić?

Narodziny dziecka to dla każdej kobiety moment przełomowy, wiążący się z wieloma zmianami nie tylko w jej życiu, ale i organizmie. Chodzi jednak nie tylko o dojście do siebie po trudach

Film

Leszek Lichota: Na planach polskich produkcji ludzie zaczęli być bardziej skupieni na swojej robocie. Skończyły się anegdotki i pogaduszki

Leszek Lichota z dużym zaciekawieniem obserwuje organizację pracy na planach polskich produkcji i dostrzega widoczną zmianę na plus. Jego zdaniem osoby odpowiedzialne za poszczególne kwestie bardziej skupiają się na swoich zadaniach, grafik na poszczególne dni jest wypełniany zgodnie z założeniami i wszyscy dokładają wszelkich starań do tego, by efekt końcowy był jak najlepszy. Aktor chwali też coraz bardziej wciągające i przemyślane scenariusze, które skutecznie wypierają buble pisane w pośpiechu na kolanie. 

Farmacja

Infekcje układu moczowego mogą nawracać nawet kilka razy w roku. Wymagają często regeneracji uszkodzonej błony śluzowej pęcherza

Nawracające infekcje dróg moczowych, które mogą się pojawiać nawet kilka razy w roku, znacząco obniżają jakość życia i są głównym powodem, dla którego kobiety zgłaszają się do urologa. Ich leczenie jest trudne, bo antybiotyki nie zawsze są w stanie kompletnie zniszczyć populację bakterii, a każda kolejna infekcja niszczy śluzówkę pęcherza. Wtedy stosuje się farmakoterapię dopęcherzową, która pozwala zregenerować uszkodzoną błonę śluzową. Taki rodzaj farmakoterapii jest stosunkową nowością, stosuje się go zaledwie od kilku lat.

 

Sport

Firmy coraz częściej inwestują w sponsoring sportowy. 74 proc. z nich chce w ten sposób budować świadomość marki

Sponsoring sportowy to już nie tylko forma reklamy, lecz także integralna część strategii komunikacji marketingowej. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że sponsoring pomaga angażować konsumentów, promuje markę i zwiększa sprzedaż. Obecnie w Polsce największy wpływ na wartość rynku sponsoringowego mają spółki z udziałem Skarbu Państwa, a zaangażowane są zwłaszcza branża energetyczna i paliwowa. Za blisko 1/3 łącznej wartości praw sponsoringowych w Polsce odpowiada piłka nożna, ale dużym zainteresowaniem sponsorów cieszą się też siatkówka i sporty motorowe.

Medycyna

Biodrukowanie 3D ludzkich tkanek i narządów. W ciągu najbliższych lat w szpitalach mogą się pojawić drukarki pozwalające tworzyć funkcjonalne organy

Z druku 3D coraz częściej korzysta medycyna. Naukowcy testują obecnie biotusz jako materiał umożliwiający drukowanie narządów, kości czy tkanek. Prowadzone są próby na rzecz uzyskania rogówki, skóry, zastawek serca, a nawet samego serca. Obecnie funkcjonujące urządzenia do druku przyrostowego pozwalają tworzyć przymiary medyczne, elementy do zastosowania w stomatologii, jak również biokompatybilne rusztowania do uzupełniania ubytków kostnych lub chrzęstnych. Biodruk 3D może być przyszłością transplantologii i w najbliższych latach nieść ze sobą możliwość tworzenia funkcjonalnych narządów o budowie, kształcie i składzie tworzonym indywidualnie dla danego pacjenta.