Komunikaty PR

Zdążyć przed latem – czyli plan odnowy z nordic walking

2017-06-05  |  11:15
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania tekst ( 0 MB )

Chcesz zerwać z zasiedziałym stylem życia, wymodelować sylwetkę i zadbać o zdrowie? Wypróbuj nordic walking, najmodniejszą obecnie formę aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Marsz z kijkami jest przyjemny i łatwy do opanowania, a w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą umożliwia szybkie pozbycie się nadprogramowych kilogramów. To sport szczególnie polecany osobom, które przez większość życia nie ćwiczyły, ale czują, że najwyższa pora wstać z kanapy.

Trening nordic walking jest niezwykle efektywny. Godzina marszu z kijkami to wydatek energetyczny rzędu 400 kcal, spalamy więc aż o 40 proc. więcej kalorii w porównaniu do zwykłego marszu. Kijki pomagają utrzymać równowagę i zapewniają amortyzację – nacisk na stawy jest o 30 proc. mniejszy niż podczas joggingu. W ten sposób do minimum spada ryzyko kontuzji, która mogłaby wykluczyć nas z treningów i oddalić w czasie ealizację marzeń o pięknej figurze.

Zadbaj o mięśnie i spalaj kalorie

Użycie kijków ma jeszcze jedną ważną funkcję. Dzięki nim, w odróżnieniu od joggingu czy jazdy na rowerze, angażujemy mięśnie zarówno dolnej, jak i górnej części ciała. Podczas treningu pracuje aż 90 proc. naszych mięśni: wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha.

– Nordic walking zmusza do pracy mięśnie tylnej części ramion – tricepsy i eliminuje problem tzw. pelikanów – obwisłej skóry ramion, która pojawia się wskutek szybkiej utraty wagi, braku aktywności fizycznej lub starzenia. Trening z kijkami niweluje również tendencję do garbienia się i stanowi doskonałe remedium na wady postawy – bolączkę osób spędzających długie godziny przed komputerem – mówi Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera.

Regularne uprawianie tej dyscypliny sportu pomoże nam w uzyskaniu bardziej harmonijnej, wyprostowanej i przede wszystkim równomiernie umięśnionej sylwetki. Przyrost tkanki mięśniowej przełoży się z kolei na większy metabolizm spoczynkowy (1 kg mięśni spala w spoczynku 13 kcal dziennie, a 1 kg tłuszczu – jedynie 4,5 kcal). Oznacza to, że będziemy spalać więcej kalorii nie tylko w trakcie wysiłku fizycznego, ale również podczas snu.

– Jeśli regularne – 3-4 razy w tygodniu – minimum godzinne marsze połączymy z odpowiednio zbilansowaną dietą, możemy zrzucić nawet 5 kg w ciągu miesiąca – przekonuje Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera. – Dodatkową korzyścią będzie redukcja cellulitu i ujędrnienie skóry – dodaje.                                                                                            

Weź się w garść, czyli dieta garstkowa

Jeśli chcemy trwale schudnąć, czyli zredukować tkankę tłuszczową, nie tracąc przy tym masy mięśniowej ani energii do ćwiczeń, najwyższy czas uporządkować naszą dietę. Dr n. med. Anna Lewitt, Trener Żywienia® związana z Akademią Zdrowia Santandera, poleca „Dietę Garstkową”.

– Chodzi o to, aby w każdym z naszych posiłków uwzględnić trzy grupy produktów, każdą z nich w ilości, jaka zmieści się w łódeczce utworzonej z naszej dłoni, czyli w garści – tłumaczy ekspertka. – Pierwsza garść to pełnowartościowe białko (pierś z kurczaka lub indyka, chude ryby, twaróg albo jajko), garść druga powinna zawierać węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym (IG), (płatki owsiane, kasze, makarony z mąki z pełnego przemiału, ryż, ziemniaki ugotowane w mundurku), a trzecia – odpowiednią ilość owoców lub warzyw, a wszystkie te grupy uzupełnione odpowiednią ilością zdrowego tłuszczu typu oliwa z oliwek, masło czy nasiona w ilości nie większej niż łyżka na posiłek. Należy przy tym pamiętać, że węglowodany złożone odmierzamy przed ugotowaniem, zanim wchłoną wodę, natomiast mięso i ryby – odwrotnie, po ugotowaniu i odparowaniu z nich wody – dodaje.            

Przygotowane według powyższych zasad posiłki jemy pięć razy dziennie w odstępach trzygodzinnych, ponieważ tyle właśnie trwa cykl trawienny. Dieta Garstkowa nie wymaga użycia wagi kuchennej ani liczenia kalorii. Jednocześnie, prawidłowo stosowana zapewni nam wszystkie składniki pokarmowe, witaminy, składniki mineralne oraz błonnik.

Pod żadnym pozorem nie wolno jednak podjadać między posiłkami. Zakazane są nawet jabłka i inne owoce w tak zwanym międzyczasie. Powinniśmy za to pić dużo niegazowanej wody mineralnej, optymalnie 2,5-3 l dziennie. Woda nawilża nasz organizm od środka i wspomaga odchudzanie, usuwając zalegające w przestrzeniach międzykomórkowych produkty przemiany materii. To najlepszy i najtańszy naturalny kosmetyk.

Na śniadania warto jeść płatki owsiane, twaróg z jogurtem i świeże owoce– dowolnie wybrane, nawet winogrona. – Płatki owsiane najlepiej przygotowywać wcześniej, np. wieczorem. Możemy do nich dodać odrobinę rodzynek, żurawiny, suszoną śliwkę, a także nasiona czy orzechy oraz siemię lniane. Wszystkie suszone produkty (płatki, owoce suszone, nasiona i orzechy) zalewamy wrzącą wodą i zostawiamy pod przykryciem, najlepiej na kilka godzin. Warto przygotować takie śniadanie wieczorem dla zdrowia i dla wygody – rano będzie jak znalazł.

Rzecz w tym, że płatki powinny napęcznieć przed ich spożyciem, a nie w naszych jelitach. Wówczas nasz organizm łatwiej wykorzystuje wszystkie składniki odżywcze tak sporządzanego „musli” – wyjaśnia dr Anna Lewitt.

Zdrowie na pierwszym miejscu

Marsz z kijkami może bardzo przysłużyć się naszej figurze, zwłaszcza jeśli połączymy go ze zbilansowaną dietą, jednak lista korzyści, jakie niesie ze sobą uprawianie tej dyscypliny, jest znacznie dłuższa. Systematyczne treningi skutkują poprawą pracy układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, pomagają obniżyć ciśnienie oraz poziom cukru i cholesterolu we krwi. Nordic walking zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału i cukrzycy typu drugiego, jak również osteoporozy. Ponadto, wzmacnia system immunologiczny, stymuluje produkcję hormonu wzrostu przeciwdziałającego objawom starzenia, a także zapobiega i spowalnia rozwój choroby Alzheimera i starczej demencji. Warto pamiętać, że już samo przebywanie w plenerze, kiedy słyszymy śpiew ptaków i jesteśmy blisko natury to dla nas olbrzymi zastrzyk zdrowia, wyciszenie emocji. Dlatego nordic walking to doskonały sport dla wszystkich, którzy szukają wytchnienia od codziennych obowiązków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2020-02-28 | 18:00

1 marca Światowym Dniem Walki z Otyłością

Rosnącym zagrożeniem dla ludzkiego zdrowia jest coraz częściej występująca otyłość. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że w ciągu ostatnich 40 lat populacja osób otyłych zwiększyła się prawie trzykrotnie.
Zdrowie RUSZA NOWA STRONA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ
2020-02-28 | 11:00

RUSZA NOWA STRONA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ

Komunikat prasowy   RUSZA NOWA STRONA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ   Blisko 3 miliony Polaków chorują na cukrzycę[1]. Z myślą o nich i ich
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2020-02-27 | 12:09

Rejestracja Dawców Szpiku DKMS w Galerii Krakowskiej

Pomaganie nic nie kosztuje, a może zdziałać wiele. Co godzinę jedna osoba w Polsce dowiaduje się, że ma białaczkę. Dla większości chorych przeszczep szpiku lub komórek macierzystych to jedyna szansa na dalsze życie. 29 lutego w

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Gosia Andrzejewicz: Po trzech miesiącach ćwiczeń z trenerem personalnym zaczęłam mieścić się w mój wymarzony rozmiar S. Teraz czuję się młodziej

Wokalistka przeszła metamorfozę i schudła ponad 10 kilogramów. Tłumaczy, że decyzja o zmianie stylu życia była podyktowana głównie chęcią polepszenia sprawności fizycznej. Przyznaje, że powrót do szczupłej sylwetki bardzo ją cieszy. Dzięki regularnym treningom oraz restrykcyjnej diecie jej forma z miesiąca na miesiąc jest coraz lepsza. Konsekwencją zmian w wyglądzie są nowe propozycje zawodowe. Już niedługo Gosię Andrzejewicz będzie można zobaczyć w kolejnej edycji show Polsatu „Twoja twarz brzmi znajomo”.

Media

Marta Gałuszewska: Podczas prób do programu „Twoja twarz brzmi znajomo” odkrywam w sobie umiejętności wokalne, o których posiadaniu nie miałam pojęcia

Już niedługo na antenie Polsatu rozpocznie się kolejna edycja show „Twoja twarz brzmi znajomo”. Wśród uczestników będziemy mogli zobaczyć między innymi Martę Gałuszewską i Karola Dziubę. Wokalistka przyznaje, że program pozwolił jej zdobyć doświadczenie, które z pewnością wykorzysta w późniejszej pracy – podczas koncertów. Aktor podkreśla, że przygotowanie się do cotygodniowych występów wymaga ogromnego wysiłku.

Gry i rozrywka

Rusza pierwsza trasa koncertowa z hologramowym artystą. Po VR sięgają także teatry i Hollywood

Nowe technologie pomogą stworzyć nowe doświadczenia. Wirtualna rzeczywistość sprawia, że treść wydarzenia staje się bardziej interesująca i lepiej zaspokaja potrzeby współczesnego stylu życia ludzi. Dlatego też po innowacyjne rozwiązania chętnie sięga świat sztuki. Okulary wirtualnej rzeczywistości sprawdzają się w teatrze, po wirtualną rzeczywistość chętnie sięga też Hollywood. Rusza również pierwsza trasa koncertowa, na której zamiast żywej piosenkarki wystąpi hologram. – Powstaje zupełnie nowe medium, ale VR pozwala też przybliżyć  tradycyjne formy sztuki – mówi Jacek Nagłowski, autor adaptacji spektaklu „Biesy” do wirtualnej rzeczywistości.

 

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.