News powiązane z Dubaj

2023-01-10 | 06:20
Moda
Dorota Goldpoint: Globalny rynek mody otwiera się na nowe marki. Polscy projektanci mają teraz ogromną szansę na nim zaistnieć News powiązane z Dubaj

Dorota Goldpoint: Globalny rynek mody otwiera się na nowe marki. Polscy projektanci mają teraz ogromną szansę na nim zaistnieć

– Polscy projektanci, którzy promują się za granicą, coraz częściej stają się gwiazdami pokazów podczas najpopularniejszych fashion weeków – zauważa projektantka Dorota Goldpoint. Dla tych, którzy myślą o zagranicznej ekspansji, to też dobry moment, bo rynek mody otwiera się na nowe marki, szczególnie oferujące klasykę w nowoczesnym wydaniu, a z tego słyną polscy projektanci. Dorota Goldpoint postawiła na rozwój swojej marki przede wszystkim w Dubaju, ale ostatnio pojawiła się propozycja ekspansji na Stany Zjednoczone.
więcej
2022-10-25 | 06:17
Gwiazdy
Qczaj: Walczę ze śmiertelną chorobą alkoholową, ale nie robię z tego reality show. Na razie są to dopiero albo aż trzy miesiące – dla mnie dużo

Qczaj: Walczę ze śmiertelną chorobą alkoholową, ale nie robię z tego reality show. Na razie są to dopiero albo aż trzy miesiące – dla mnie dużo

Trener ma świadomość tego, że gdyby nie zaczął walczyć z nałogiem właśnie teraz, to skutki mogłyby być tragiczne. Nie ukrywa też, że na rozwój choroby alkoholowej wpływ miały traumatyczne przeżycia z dzieciństwa. Chce jednak za wszelką cenę wyjść z tego ślepego zaułka. Pomóc w tym mają mu również wyjazdy do Dubaju.
więcej
2022-06-21 | 06:30
Handel
Dynamika eksportu nieco wyhamowała. Trwa intensywne poszukiwanie nowych rynków

Dynamika eksportu nieco wyhamowała. Trwa intensywne poszukiwanie nowych rynków

Wojna za naszą wschodnią granicą spowolniła tempo wzrostu polskiego eksportu, ale go nie zatrzymała. Analitycy z Ministerstwa Rozwoju i Technologii przewidują jego wzrost w tym roku pomimo zachwianych łańcuchów dostaw i rosnących kosztów surowców oraz pracy. Mają w tym pomóc działania proeksportowe, ukierunkowane na szukanie nowych rynków zbytu dla polskich towarów. Trwają także przygotowania do wznowienia eksportu do Ukrainy.
więcej
2021-09-30 | 06:15
Handel
Organizatorzy Expo 2020 w Dubaju spodziewają się tłumów. Polski pawilon może odwiedzić nawet 1,8 mln osób

Organizatorzy Expo 2020 w Dubaju spodziewają się tłumów. Polski pawilon może odwiedzić nawet 1,8 mln osób

– Wierzę, że Wystawa Światowa w Dubaju będzie czymś, co pozwoli nam zaprezentować się od nieznanej do tej pory strony i umożliwi nawiązywanie współpracy na zupełnie nowych polach – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 w Dubaju. Wystawa Expo rozpoczyna się 1 października i potrwa sześć miesięcy, w czasie których Polska przygotowała szereg wydarzeń i spotkań, m.in. Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze. Polski pawilon to ponad 2 tys. mkw. powierzchni. Ekspozycja została podzielona na pięć stref. W każdej z nich pojawi się motyw mobilności odnoszący się do natury, ludzi, idei, kultury, technologii oraz współpracy międzynarodowej.
więcej
2021-04-19 | 06:21
Moda
Dorota Goldpoint: Dubaj poradził sobie z pandemią. Wyjeżdża tam dużo rodzin z dziećmi spragnionych słońca

Dorota Goldpoint: Dubaj poradził sobie z pandemią. Wyjeżdża tam dużo rodzin z dziećmi spragnionych słońca

Projektantka, która niedawno wróciła z Dubaju, jest pod ogromnym wrażeniem tego, jak Zjednoczone Emiraty Arabskie wzorowo poradziły sobie z pandemią koronawirusa. Przez wiele miesięcy mieszkańcy konsekwentnie stosowali się wszelkich zaleceń sanitarnych, co poskutkowało poluzowaniem obostrzeń. Poza tym Zjednoczone Emiraty Arabskie prowadzą obecnie jedną z najszybciej rozwijających się akcji szczepień przeciw COVID-19 na świecie. Według rządowych danych ponad połowa populacji ZEA zakwalifikowanej do podania szczepionki otrzymała ją do końca marca.
więcej
2017-05-23 | 06:50
Transport
Rośnie znaczenie Dubaju na turystycznej i biznesowej mapie świata. To napędza rozwój połączeń lotniczych

Rośnie znaczenie Dubaju na turystycznej i biznesowej mapie świata. To napędza rozwój połączeń lotniczych

15 mln turystów odwiedziło w ubiegłym roku Dubaj. To jeden z najpopularniejszych kierunków podróży na świecie. Zyskuje na znaczeniu także pod względem biznesowym. To powoduje, że linie lotnicze Emirates stale rozwijają sieć połączeń z i do tego miasta. Na kolejne miesiące zapowiedziały m.in. uruchomienie lotów do Kambodży i Zagrzebia. Coraz większy ruch lotniczy skłania przewoźnika do rozbudowy floty maszyn.
więcej
2017-02-13 | 06:55
Uroda
Jessica Mercedes: Miałam możliwość nauczenia się kilku sztuczek makijażowych Kim Kardashian od jej osobistego wizażysty

Jessica Mercedes: Miałam możliwość nauczenia się kilku sztuczek makijażowych Kim Kardashian od jej osobistego wizażysty

Blogerka uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez Maria Dedivanovica, osobistego wizażystę Kim Kardashian. Twierdzi, że nauczyła się kilku makijażowych sztuczek stosowanych przez słynną amerykańską celebrytkę.
więcej
2016-09-15 | 06:40
Konsument
Dubaj uruchomił w Warszawie przedstawicielstwo Dubai Tourism. Chce zwiększyć zainteresowanie Polaków tym kierunkiem

Dubaj uruchomił w Warszawie przedstawicielstwo Dubai Tourism. Chce zwiększyć zainteresowanie Polaków tym kierunkiem

Polscy turyści coraz chętniej wybierają na wakacje kierunki egzotyczne. W ubiegłym roku Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków, w tym roku ma ich być więcej. Wyjazdom ma sprzyjać otwarcie przedstawicielstwa zajmującego się promocją organizacji Dubai Tourism. Obecnie Polacy mają do dyspozycji tylko jedno połączenie lotnicze dziennie z tym miastem. 31 października dojdzie kolejne.
więcej
2016-09-12 | 06:45
Media i PR
Dubaj chce przyciągnąć turystów z Europy Środkowo-Wschodniej. W zeszłym roku miasto odwiedziło 50 tys. Polaków

Dubaj chce przyciągnąć turystów z Europy Środkowo-Wschodniej. W zeszłym roku miasto odwiedziło 50 tys. Polaków

Dubaj jest wśród 20 najbezpieczniejszych miast na świecie, może się więc stać atrakcyjną alternatywą dla takich kierunków jak Egipt czy Turcja – przekonuje Jessie Ling z Dubai Tourism Board. Miasto rocznie przyciąga niemal 15 mln gości, w tym ok. 50 tys. z Polski. Aby zwiększyć ruch turystyczny z Europy Środkowo-Wschodniej, Dubai Tourism otworzył swoje przedstawicielstwa w kilku krajach regionu. Rusza kampania, która ma przekonać turystów do odwiedzin i pokazać Dubaj jako miejsce rodzinnego wypoczynku.
więcej
2015-09-28 | 06:55
Turystyka
Wind Mobile chce mocniej wkroczyć na rynki azjatyckie. Pieniądze z debiutu posłużą ekspansji i unowocześnianiu technologii dla bankowości i hotelarstwa

Wind Mobile chce mocniej wkroczyć na rynki azjatyckie. Pieniądze z debiutu posłużą ekspansji i unowocześnianiu technologii dla bankowości i hotelarstwa

Wind Mobile, dostawca rozwiązań dla telekomunikacji, bankowości oraz hotelarstwa, chce zwiększyć swoją obecność w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie oraz szerzej wkroczyć do Azji. Krakowska spółka zadebiutowała w piątek na rynku głównym GPW. Z nowej emisji pozyskała zgodnie z planem niemal 6 mln zł. Pieniądze przeznaczy na wzmocnienie sprzedaży produktów dla sektora finansowego i hospitality w kraju i za granicą. Chce także rozwijać działalność na rynku medycznym.
więcej
2015-09-28 | 06:45
IT i technologie
Platformy wirtualnej obsługi klientów mogą zmienić branżę medyczną. Umożliwią wirtualne konsultacje lekarskie i zapisy do szpitali

Platformy wirtualnej obsługi klientów mogą zmienić branżę medyczną. Umożliwią wirtualne konsultacje lekarskie i zapisy do szpitali

Technologie, które unowocześniają branże hotelarską i bankową, mogą mieć zastosowanie w medycynie. Dzięki nowoczesnym platformom obsługi możliwe staną się wirtualne konsultacje lekarskie czy zapisy do szpitali. Wind Mobile, dostawca tego typu rozwiązań dla hoteli i banków, chce mocniej rozwijać się w obszarze medycznym. Na rozwój produktów i wsparcie sprzedaży trafi część z 6 mln zł z emisji akcji. W piątek krakowska spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW.
więcej
2015-05-14 | 06:25
Transport
Linie Emirates wspierają polskie firmy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wymiana handlowa z tym krajem dynamicznie rośnie

Linie Emirates wspierają polskie firmy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wymiana handlowa z tym krajem dynamicznie rośnie

Blisko 1,3 mld dolarów wyniosła w ubiegłym roku wymiana handlowa między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. To wzrost o blisko 50 proc. względem 2013 roku. Coraz więcej polskich firm odkrywa eksportowy potencjał ZEA i jest zainteresowanych sprzedażą na tym rynku. Inicjatywy takich przedsiębiorców wspierają linie lotnicze Emirates, promując Dubaj jako centrum biznesowe.
więcej
2015-05-08 | 09:00
Handel
Kazar po uruchomieniu w styczniu salonu w Abu Zabi zamierza otworzyć jeszcze w tym roku kolejne dwa salony w ZEA

Kazar po uruchomieniu w styczniu salonu w Abu Zabi zamierza otworzyć jeszcze w tym roku kolejne dwa salony w ZEA

Kazar, producent i sprzedawca obuwia, właściciel sieci niemal 60 salonów, chce promować swoją markę za granicą, uruchamiając sklepy w miejscach tłumnie odwiedzanych przez turystów i ludzi biznesu. Po inauguracji placówek w Bukareszcie i Budapeszcie firma ruszyła na podbój Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W styczniu uruchomiła sklep w Abu Zabi, teraz przeprowadza inaugurację w Dubaju, a jeszcze na ten rok zapowiada trzecie otwarcie w tym rejonie.
więcej
2015-05-06 | 06:20
Transport
Emirates chce rozwijać połączenie między Warszawą a Dubajem. Przewoźnik czeka na kilkaset nowych samolotów

Emirates chce rozwijać połączenie między Warszawą a Dubajem. Przewoźnik czeka na kilkaset nowych samolotów

W ciągu dwóch lat działalności w Polsce Emirates obsłużył w sumie 330 tysięcy pasażerów latających do i z Warszawy. Ponieważ zapotrzebowanie na bezpośrednie loty do Dubaju rośnie, przewoźnik chce rozwijać swoje flagowe połączenie. Trwają też prace nad unowocześnieniem floty – od grudnia na warszawskich trasach kursować będą Boeingi 777-300ER.
więcej
2015-03-11 | 08:00
Rynki zagraniczne
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest duży popyt na polskie produkty spożywcze

W Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest duży popyt na polskie produkty spożywcze

Obroty handlowe między Polską i Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi w ubiegłym roku wyniosły około miliarda dolarów. Szczególnie ceniona jest tam polska żywność. Jej eksport mógłby być większy, gdyby specjalistyczne firmy, takie jak KUKE, w większym stopniu pomagały w rozliczeniach i finansowaniu transakcji z opóźnionym terminem płatności. W ZEA mieszka blisko 9 mln osób, duża część nie jest muzułmanami. Emiraty mogą być także hubem, z którego wysyła się dostawy na inne rynki.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz

Prezenterka apeluje, by nie lekceważyć profilaktyki, bo tylko dzięki czujności i rozwadze można właściwie zadbać o swoje zdrowie i wydłużyć sobie życie. Ona sama ma za sobą szereg różnych badań, które pozwoliły określić, z jakimi chorobami się zmaga. Agata Młynarska przyznaje też, że pochłonięta leczeniem jednego schorzenia, niemal wykluczyła pojawienie się kolejnego ryzyka. Teraz wspiera kampanię „Nie gadaj, tylko się zbadaj!”. Tym prostym i zapadającym w pamięć hasłem PZU chce wpłynąć na zwiększenie świadomości społecznej w zakresie profilaktyki zdrowotnej.

Muzyka

Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę

Wokalistka pracuje teraz nad swoim nowym albumem, w którym nie zabraknie skłaniających do przemyśleń refleksyjnych tekstów i melodyjnych kompozycji. Tym razem skupia się tylko na pracy twórczej, a pozostałe zadania zleca innym osobom. Magda Bereda z napięciem czeka również na kolejny projekt muzyczny, który powstaje we współpracy z Piotrem Rubikiem, i ma nadzieję, że znów uda im się mocno zaskoczyć fanów.

Nauka

Już małe dziewczynki wiążą poczucie własnej wartości z wyglądem. Przykładają do tego większą wagę niż chłopcy [DEPESZA]

Obawy dotyczące urody i wyglądu zaczynają się znacznie wcześniej, niż dotychczas sądzono – wynika z badania „She’s so pretty” opublikowanego w „Child Development”. Kalifornijscy naukowcy odkryli, że dziewczynki już w wieku trzech lat przywiązują dużą wagę do atrakcyjności, znacznie większą niż chłopcy. – Z przekazu, który płynie z mediów, członków rodziny, twórców zabawek, wynika, że aby dziewczynki mogły być szczęśliwe, kochane i mieć wpływ na otoczenie, muszą być ładne – mówi May Ling Halim, współautorka badania.