News powiązane z Polska Organizacja Turystyczna

2024-01-29 | 06:25
Konsument
Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników News powiązane z Polska Organizacja Turystyczna

Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników

Polska branża turystyczna powoli wraca do kondycji sprzed pandemii. W 2022 roku, mimo trwającej za wschodnią granicą wojny, udało się zbliżyć do wyniku z 2019 roku, a ostatnie 12 miesięcy prawdopodobnie były jeszcze lepsze. W przyspieszeniu tego procesu pomogły bony turystyczne, ale spowalnia go za to niedobór kadr w turystyce. To właśnie jeden z czynników, który jest potrzebny do wzmacniania udziału branży w krajowym PKB. Kolejne to stałe rozbudowywanie infrastruktury oraz odpowiednia promocja atrakcji Polski.
więcej
2024-01-17 | 06:15
Sport
Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd

Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd

W tym sezonie zimowym 53 proc. Polaków planuje wyjazd. To o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Organizacji Turystycznej. Większość wyjeżdżających spędzi zimowy wypoczynek w kraju, najchętniej w górach, choć niekoniecznie na nartach. Stale rośnie także grupa, która w ten najchłodniejszy w roku okres wybiera słoneczne i ciepłe kierunki zagraniczne. Wiele z decyzji o wyjeździe zapada spontanicznie, w ostatniej chwili – w ostatnich latach znacznie skróciło się tzw. okienko rezerwacyjne.
więcej
2019-02-04 | 06:25
Handel
Branża turystyczna chce przyciągnąć klientów poza sezonem. W marcu kolejny weekend zniżek na noclegi i atrakcje

Branża turystyczna chce przyciągnąć klientów poza sezonem. W marcu kolejny weekend zniżek na noclegi i atrakcje

Wyjazdy weekendowe i krótkoterminowe stanowią ok. 40 proc. wszystkich podróży Polaków. W promowaniu takiej aktywności hotele i pensjonaty, przewoźnicy, restauratorzy i inne firmy z branży turystycznej upatrują szans na zwiększanie zysków poza sezonem. Pomóc w tym ma kolejna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, podczas której turyści w całej Polsce mogą liczyć na rabaty sięgające co najmniej 50 proc. W poprzedniej edycji wzięło udział 165 tys. Polaków i 757 partnerów z całego kraju. Kolejny weekend zniżek odbędzie się 15–17 marca, a rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć udział w akcji, potrwa do 12 lutego.
więcej
2017-06-26 | 06:50
Handel
Nadchodzący sezon turystyczny nie zapowiada się tak rekordowo jak poprzedni

Nadchodzący sezon turystyczny nie zapowiada się tak rekordowo jak poprzedni

Jak pokazują wstępne dane dotyczące obłożenia hoteli, ten rok w turystyce będzie udany. Choć pierwsze informacje z rynku nie zapowiadają przekroczenia rekordowych wyników, które padły w poprzednim sezonie. Na popularność krajowej turystyki w największym stopniu wpłynie pogoda oraz ceny – wysokie dla polskich gości i bardzo atrakcyjne dla turystów zza granicy, wśród których Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem.
więcej
2017-03-30 | 06:35
Turystyka
Turystyka jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. Odpowiada za blisko 6 proc. PKB

Turystyka jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. Odpowiada za blisko 6 proc. PKB

Polskę co roku odwiedza ok. 16 mln turystów zagranicznych, a ich wydatki sięgają ok. 13 mld euro. Udział turystyki w PKB to 6 proc., ale potencjał tej branży jest znacznie większy. Nie będzie on rozwijany bez bardziej aktywnej promocji turystyki. Ścisła współpraca między podmiotami działającymi w branży pozwoli zwiększyć siłę rażenia działalności promocyjnej – przekonuje Marek Olszewski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
więcej
2016-01-04 | 06:50
Turystyka
Polska przyciąga coraz więcej turystów z Azji. Pomogło bezpośrednie połączenie lotnicze z Pekinem i kampanie promocyjne

Polska przyciąga coraz więcej turystów z Azji. Pomogło bezpośrednie połączenie lotnicze z Pekinem i kampanie promocyjne

Do Polski przyjeżdża coraz więcej turystów z Azji, głównie z Chin, Japonii i Indii. W ubiegłym roku Polskę odwiedziło ok. 120 tys. osób z tych trzech państw. Do wzrostu zainteresowania naszym krajem przyczyniła się m.in. dwuletnia kampania „Lubię Polskę” prowadzona w Chinach, Japonii i Indiach, która uwzględniała specyfikę poszczególnych rynków. Zdaniem ekspertów Polska może przyciągnąć znacznie większą liczbę turystów z tych kierunków. Tym bardziej że Azjaci będą coraz częściej i chętniej podróżować.
więcej
2015-12-11 | 06:35
Turystyka
Polska chce przyciągać turystów z Azji i Ameryki Północnej. Stawiamy na promocję turystyki medycznej i SPA

Polska chce przyciągać turystów z Azji i Ameryki Północnej. Stawiamy na promocję turystyki medycznej i SPA

Krajowa branża turystyczna zamierza w przyszłym roku skoncentrować się na promocji na rynkach amerykańskim i azjatyckim. Część kampanii na dalekich rynkach będzie prowadzona wspólnie z innymi państwami regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Polska Organizacja Turystyczna chce silnie promować turystykę medyczną, SPA i wellness. W I półroczu Polskę odwiedziło prawie 5 proc. zagranicznych turystów więcej.
więcej
2013-04-10 | 06:50
Turystyka
Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Wkrótce ruszy największa kampania promocyjna Polski w Azji. POT liczy przede wszystkim na turystów z Chin

Przede wszystkim w Chinach, ale także w Japonii i Indiach ruszy wkrótce kampania Polskiej Organizacji Turystycznej. To największa jak dotychczas akcja promocyjna w Azji z budżetem 50 mln zł. POT liczy na przyciągnięcie zamożnych turystów indywidualnych z Pekinu, Szanghaju i Kantonu. Akcja ruszy w drugiej połowie tego roku.
więcej
2013-01-11 | 06:35
Turystyka
Polska Organizacja Turystyczna będzie promować Polskę w Chinach. Kampania ma kosztować 50 mln zł

Polska Organizacja Turystyczna będzie promować Polskę w Chinach. Kampania ma kosztować 50 mln zł

Polska powalczy o turystów z Azji. Polska Organizacja Turystyczna zamierza w tym roku przeznaczyć 50 mln zł na promocję naszego kraju na tamtejszych rynkach, koncentrując się głównie na Państwie Środka. Rocznie odwiedza nas ok. 30 tys. Chińczyków. POT oczekuje, że dzięki kampanii liczba ta wzrośnie kilkakrotnie.
więcej
2012-06-04 | 06:30
Turystyka
Na Euro przyjedzie milion kibiców, również z USA, Japonii i krajów arabskich

Na Euro przyjedzie milion kibiców, również z USA, Japonii i krajów arabskich

Już za kilka dni do Polski zjadą tysiące turystów i kibiców, którzy chcą poczuć atmosferę mistrzostw. Polska Organizacja Turystyczna prognozuje, że najwięcej będzie ich z Rosji i z Irlandii. Najazdu kibiców brytyjskich, holenderskich czy niemieckich możemy się spodziewać, jeśli ich reprezentacje wyjdą z grupy. Z informacji placówek zagranicznych POT wynika, że na Euro do Polski wybierają się także Amerykanie, Kanadyjczycy i Japończycy.
więcej
2012-01-19 | 06:05
Polskie hotele gotowe na Euro 2012

Polskie hotele gotowe na Euro 2012

Branża hotelowa jest gotowa na przyjazd kibiców. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej nie mamy się czego wstydzić, nie tylko pod względem ilości, ale i jakości miejsc noclegowych.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Media

Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości

Zdaniem trenerki Małgorzata Rozenek-Majdan to osoba niezwykle charyzmatyczna i wyrazista, która nie boi się ryzyka i śmiało stawia czoła swoim ograniczeniom. W nowym reality show „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz” podejmuje więc wyzwania w sześciu różnych dyscyplinach i rywalizuje z mężczyznami. Joanna Jędrzejczyk, która przygotowywała prezenterkę do określonych zadań, zauważa, że ten program kosztował ją dużo poświęcenia, energii i zaangażowania. Ma jednak nadzieję, że taką postawą zainspiruje do działania innych.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.