News powiązane z eksport mięsa

2019-11-07 | 06:20
Przemysł spożywczy
Afrykański pomór świń dużym problemem dla polskiej branży mięsnej. Największe ograniczenia eksportowe dotyczą Azji News powiązane z eksport mięsa

Afrykański pomór świń dużym problemem dla polskiej branży mięsnej. Największe ograniczenia eksportowe dotyczą Azji

W eksporcie drobiu Polska może już za kilka lat stać się światowym liderem – uważa prezes Związku Polskie Mięso. W innych segmentach nie jest już tak dobrze. Mimo że sprzedaż zagraniczna branży mięsnej w ostatnich latach wciąż rośnie, to jest to coraz trudniejsze do osiągnięcia. Problemem jest m.in. spadek cen wołowiny i ograniczenie eksportu do Turcji oraz ASF, który uniemożliwia dostawy wieprzowiny na rynek chiński czy japoński.
więcej
2018-12-14 | 06:15
Konsument
Konsumenci coraz częściej szukają mięs o zdrowszym składzie. Choć spożycie wołowiny rośnie, ciągle stanowi ułamek rynku

Konsumenci coraz częściej szukają mięs o zdrowszym składzie. Choć spożycie wołowiny rośnie, ciągle stanowi ułamek rynku

Wieprzowina i drób to wciąż dominujące gatunki mięsa na polskim rynku. Ich spożycie jest stabilne. Eksperci zaznaczają, że dwucyfrowo wzrasta rynek wołowiny, ale to wciąż niszowy produkt. Konsumenci zaczynają natomiast szukać wyrobów tradycyjnych, ekologicznych czy prozdrowotnych.
więcej
2016-10-18 | 06:20
Handel
SuperDrob zapowiada inwestycje, które pozwolą rozwijać biznes i poprawić pozycję na zagranicznych rynkach. Firma rozszerza również asortyment

SuperDrob zapowiada inwestycje, które pozwolą rozwijać biznes i poprawić pozycję na zagranicznych rynkach. Firma rozszerza również asortyment

SuperDrob zapowiada w najbliższych latach inwestycje w zakłady przetwórstwa i linie produktów gotowych. Nie wyklucza też akwizycji. Firma pracuje nad rozszerzeniem asortymentu, w sklepach pojawiły się już dania gotowe, dzięki nim SuperDrob planuje podbić nowe rynki. Obecnie blisko połowa produktów jest eksportowana, przede wszystkim do krajów europejskich. Na zyski w tym roku może wpłynąć sytuacja w Wielkiej Brytanii i brexit.
więcej
2016-10-10 | 06:40
Handel
Polska Meat stawia na dywersyfikację eksportu. Spółka chce zwiększyć swoją obecność w Azji i umocnić pozycję w krajach afrykańskich

Polska Meat stawia na dywersyfikację eksportu. Spółka chce zwiększyć swoją obecność w Azji i umocnić pozycję w krajach afrykańskich

Wprowadzone na NewConnect 5 mln akcji o wartości 500 tys. zł Polska Meat chce przeznaczyć na rozwój na rynku polskim i afrykańskim. Obecnie ponad 80 proc. przychodów generują właśnie rynki afrykańskie. Spółka chce też dywersyfikować rynki zbytu, stawia na Azję, która obecnie odpowiada za 3 proc. przychodów. Naszą ambicją jest obecność w całym łańcuchu dostaw mięsa, również w dystrybucji i dotarciu do końcowego klienta – zapowiada Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat.
więcej
2016-10-06 | 06:45
Handel
Rośnie eksport mięsa drobiowego, przede wszystkim do krajów spoza UE. Większa sprzedaż może zrekompensować niskie ceny mięsa

Rośnie eksport mięsa drobiowego, przede wszystkim do krajów spoza UE. Większa sprzedaż może zrekompensować niskie ceny mięsa

Ceny mięsa stopniowo rosną, choć wciąż jeszcze są niższe niż przed rokiem. Niskie ceny rekompensuje większy eksport. Tylko w pierwszej połowie 2016 roku eksport drobiu wzrósł o 14 proc., podczas gdy wieprzowiny o 8 proc., a wołowiny o 2 proc. Sprzedajemy coraz więcej poza kraje Unii Europejskiej, duży potencjał mają zwłaszcza kraje afrykańskie.
więcej
2016-08-02 | 06:50
Handel
Polska potęgą drobiarską. Dynamicznie rośnie produkcja i eksport mięsa

Polska potęgą drobiarską. Dynamicznie rośnie produkcja i eksport mięsa

Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. W ubiegłym roku wyniosła ona ponad 2,3 mln ton, w tym może być o 300 tys. ton większa – szacują eksperci Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Dynamika wzrostu eksportu może być jeszcze większa – prognozy mówią o ponad 18-proc. wzroście. Na eksport trafia ponad 40 proc. produkcji.
więcej
2016-03-29 | 06:50
Handel
Trwają rozmowy otwarciu rynków azjatyckich dla polskiej wieprzowiny. Jej eksport cierpi z powodu afrykańskiego pomoru świń

Trwają rozmowy otwarciu rynków azjatyckich dla polskiej wieprzowiny. Jej eksport cierpi z powodu afrykańskiego pomoru świń

Od dwóch lat dla polskiej wieprzowiny zamknięta jest większość rynków azjatyckich, które są głównym odbiorcą tego mięsa z Unii Europejskiej. Eksport wieprzowiny z Polski w 2015 roku wzrósł wprawdzie o 5,5 proc., ale udział odbiorców spoza Unii Europejskiej wyniósł zaledwie 17 proc. Eksperci zapewniają, że polskie służby stale walczą z chorobą i kontrolują sytuację. Trwają rozmowy o otwarciu rynków z partnerami z Azji.
więcej
2016-01-18 | 06:35
Przemysł spożywczy
Konsumpcja wołowiny w Polsce jest dziesięciokrotnie niższa niż średnia w UE. Szansą dla krajowych producentów jest eksport

Konsumpcja wołowiny w Polsce jest dziesięciokrotnie niższa niż średnia w UE. Szansą dla krajowych producentów jest eksport

Statystyczny Polak je ok. 1,7 kg mięsa wołowego rocznie. Spożycie w Polsce jest ponad dziesięć razy niższe niż średnia w Unii Europejskiej. Dlatego możliwości zbytu dla krajowych producentów stwarza sprzedaż zagraniczna. W ciągu trzech kwartałów 2015 roku eksport wołowiny wzrósł o 14 proc. rdr. Branża liczy na ożywienie handlu z rynkami azjatyckimi i arabskimi.
więcej
2015-03-16 | 06:50
Handel
Eksport wieprzowiny poza UE spadł o połowę. Producenci mięsa są jednak optymistami

Eksport wieprzowiny poza UE spadł o połowę. Producenci mięsa są jednak optymistami

Ubiegły rok nie był szczęśliwy dla branży mięsnej. Rosyjskie embargo na polskie mięso i wykryte przypadki afrykańskiego pomoru świń zablokowały eksport na rynki wschodnie i do krajów azjatyckich. Eksport wieprzowiny poza kraje Unii Europejskiej spadł o 46 proc. Dobrze rozwija się natomiast eksport do krajów unijnych. Eksperci prognozują, że uda się utrzymać rynki i zwiększyć eksport.
więcej
2014-11-21 | 06:35
Przemysł spożywczy
W tym roku Polak zje średnio 3 kg mięsa wieprzowego więcej niż w 2013 roku. To efekt coraz niższych cen

W tym roku Polak zje średnio 3 kg mięsa wieprzowego więcej niż w 2013 roku. To efekt coraz niższych cen

Ceny mięsa wieprzowego spadają – pod koniec września średnia cena zakupu żywca wieprzowego była o jedną piątą niższa niż przed rokiem. To efekt większej podaży na rynku. Z racji niższych cen rośnie konsumpcja czerwonego mięsa – według prognoz Agencji Rynku Rolnego w tym roku ma wynieść 38,5 kg na osobę wobec 35,5 kg w 2013 roku.
więcej
2014-11-21 | 06:35
Przemysł spożywczy
PKM Duda: rynki wschodnie mogą być zamknięte dla polskiego mięsa jeszcze przez wiele lat

PKM Duda: rynki wschodnie mogą być zamknięte dla polskiego mięsa jeszcze przez wiele lat

Polityczne embargo na wywóz mięsa do Rosji, Kazachstanu i na Białoruś oraz afrykański pomór świń ograniczyły eksport polskiego mięsa w kierunku wschodnim. W przeciwieństwie do producentów z innych krajów UE Polska i Litwa nie mogą eksportować także do Azji. Dodatkowo do Polski trafia część produkcji z Zachodu. W rezultacie spadają ceny, marże i zyski branży.
więcej
2014-10-09 | 06:50
Handel
Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Producenci mięsa wieprzowego mają problem ze znalezieniem nowych rynków zbytu, szczególnie na produkty, które dotąd najlepiej sprzedawały się w Azji, czyli np. nogi i głowy wieprzowe. Polskie zakłady do momentu wprowadzenia embarga na rynki azjatyckie korzystały na różnicach w gustach konsumpcyjnych, jakie występują między Azjatami a Europejczykami. Na polskich stołach wieprzowina pojawia się coraz rzadziej.
więcej
2014-09-30 | 06:10
Handel
Nadchodzi fala zwolnień w branży mięsnej. Powodem rosyjskie embargo

Nadchodzi fala zwolnień w branży mięsnej. Powodem rosyjskie embargo

Magazyny w wielu zakładach mięsnych są pełne niesprzedanych produktów, które wcześniej trafiały na rynki wschodnie. Aby przetrwać, niektóre firmy będą musiały zwalniać pracowników i ograniczać produkcję – alarmuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Możliwość znalezienia innych rynków jest bardzo ograniczona, gdyż embargo dotknęło całą UE.
więcej
2014-08-26 | 06:35
Konsument
Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Od kilku lat spożycie mięsa drobiowego w Polsce rośnie o pół kilograma rocznie. Statystyczny Polak zjada ok. 27 kg białego mięsa. Coraz większe ilości mięsa trafiają też na zagraniczne rynki. Mimo że Rosja nie jest głównym odbiorcą polskiego drobiu, to embargo może mieć jednak negatywny wpływ na krajowy rynek.
więcej
2014-08-04 | 06:45
Konsument
Rośnie sprzedaż polskiego drobiu na rynki w Afryce i Azji. Załamał się jednak eksport do Europy Wschodniej

Rośnie sprzedaż polskiego drobiu na rynki w Afryce i Azji. Załamał się jednak eksport do Europy Wschodniej

Polska jest potęgą pod względem produkcji i eksportu mięsa drobiowego. W latach 2000–2012 sprzedaż na rynki zagraniczne wzrosła szesnastokrotnie. Pozytywne tendencje widać także od początku bieżącego roku, ponieważ mięso z polskich kurcząt i indyków coraz częściej gości na stołach w Afryce i Azji. Silny wzrost konsumpcji drobiu widać także w kraju – głównie z powodu rosnącej roli zdrowej żywności.
więcej

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Macademian Girl: Moi fani cenią mnie za dbałość o detale. Przykładam się do swojej pracy, ale nie jest to chory perfekcjonizm

W środowisku artystycznym Macademian Girl znana jest jako niebywała perfekcjonistka. Sama blogerka tłumaczy, że w tej kwestii trzeba jednak rozgraniczyć pewne pojęcia, bo rzetelność, którą ceni sobie najbardziej, to nie to samo, co przesadny perfekcjonizm. Dlatego też stara się robić wszystko na sto procent, ale też zostawia sobie margines błędu.

Media

Natalia Nykiel: Przeszłam drogę od talent show aż do miejsca, w którym jestem obecnie. To ostatecznie publiczność decyduje o rozwoju kariery

W marcu na antenie Polsatu wystartuje nowe muzyczne talent show „The Four. Bitwa o sławę”. Program poprowadzi wokalistka, Natalia Szroeder. W roli jurorów będzie można zobaczyć: Natalię Nykiel, Igora Herbuta i Jakuba Badacha. Trenerzy przyznają, że zadanie, które mają przed sobą, nie należy do najprostszych. Zależy im, aby rady i wskazówki udzielane uczestnikom były szczere i pomocne. Dzięki temu chcą odkryć nowe talenty i przyczynić się do ich rozwoju.

Media i PR

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii, formatów ScreenX czy 4DX. Pozwala też na lepszą interakcję z widzem – ocenia Justyna Krzyżanowska z New Age Media.

 

Biotechnologia

Nanomateriały zrewolucjonizują ortopedię i implantologię. Antybakteryjne powłoki atomowe zmniejszą ryzyko zakażeń podczas wszczepiania implantów

Nanotechnologia zmienia oblicze medycyny. Dzięki cienkim warstwom atomowym o działaniu antybakteryjnym mamy szansę pokonać problem lekooporności szczepów bakterii. Technologia ta pozwala ponadto opracować dużo doskonalsze implanty stomatologiczne czy protezy kończyn. W medycynie stomatologicznej nanotechnologia umożliwia także stworzenie materiałów, które wyeliminują ryzyko próchnicy