News powiązane z slow food

2015-06-08 | 06:10
Żywienie
W hotelach i ośrodkach SPA coraz popularniejsza jest kuchnia wellness News powiązane z slow food

W hotelach i ośrodkach SPA coraz popularniejsza jest kuchnia wellness

Coraz więcej hoteli i ośrodków SPA proponuje swoim klientom kuchnię wellness, bo jest ona dla organizmu swoistym zastrzykiem energii, witamin i substancji odżywczych. Jej podstawą są śniadania składające się ze zdrowych regionalnych produktów, ekologicznych warzyw i owoców. W trend wellness doskonale wpisuje się kuchnia molekularna, kuchnia sous vide i slow food.
więcej
2015-05-15 | 06:15
Żywienie
Slow food zamiast fast foodu. Polacy stawiają na potrawy przygotowywane ze świeżych produktów

Slow food zamiast fast foodu. Polacy stawiają na potrawy przygotowywane ze świeżych produktów

Kulinarna mapa Polski jest coraz bardziej zdominowana przez slow food. Wśród konsumentów furorę robią dania z produktów ekologicznych, a przygotowywane w błyskawicznym tempie hamburgery i kebaby są odstawiane na bok. Slow food to też powrót do lokalnej kuchni i tradycyjnych przepisów.
więcej
2014-09-22 | 06:35
Żywienie
Polacy zamieniają fast food na slow food. Furorę robią burgery z wołowiną

Polacy zamieniają fast food na slow food. Furorę robią burgery z wołowiną

Polacy pokochali smak amerykańskiej kuchni i zamiast tureckich kebabów czy hamburgerów coraz częściej wybierają burgery. Nie chodzi tu jednak o kanapki serwowane w sieciowych fast foodach, ale o dania przygotowywane z najlepszych produktów. Idea slow food przyszła do nas z Zachodu i szybko zyskała swoich fanów.
więcej
2014-06-20 | 06:30
Żywienie
Polacy wypijają 95 litrów kawy rocznie. Jesteśmy w światowej czołówce pod względem jej spożycia

Polacy wypijają 95 litrów kawy rocznie. Jesteśmy w światowej czołówce pod względem jej spożycia

W przeliczeniu na ilość naparu przeciętny Polak wypija w ciągu roku już 95 litrów kawy. W czołówce spożycia od lat utrzymują się Brazylia, Stany Zjednoczone oraz Niemcy, gdzie na mieszkańca przypada około 10 kg ziaren. Wysoko są również kraje skandynawskie, gdzie pity napar jest znacznie mocniejszy niż w pozostałych krajach i choć jego spożycie jest niższe, to w przeliczeniu na ziarna kawy Skandynawowie są liderami – ok. 15 kg na mieszkańca.
więcej
2014-06-20 | 06:30
Przemysł spożywczy
Polski rynek kawy warty już ponad 5 mld zł. Najszybciej rośnie sprzedaż kawy premium

Polski rynek kawy warty już ponad 5 mld zł. Najszybciej rośnie sprzedaż kawy premium

Rynek kawy w Polsce systematycznie się rozwija. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku napar z 3 kg ziaren kawy, jak jednak zaznaczają eksperci, rynek ma duży potencjał rozwojowy. Szybciej niż spożycie rośnie wartość kupowanej kawy, a to oznacza, że konsumenci coraz częściej sięgają po kawę premium. Dynamicznie rośnie też oferta ekspresów ciśnieniowych i kapsułkowych.
więcej
2014-06-09 | 06:25
Przemysł spożywczy
Zwolenników slow food nie brakuje. Jednak taka żywność wciąż jest droga i trudno dostępna

Zwolenników slow food nie brakuje. Jednak taka żywność wciąż jest droga i trudno dostępna

Ruch slow food zakłada ochronę ginących gatunków roślin i zwierząt oraz niespieszne smakowanie żywności. Jego promocja wymaga dużych nakładów finansowych, a same produkty nie są masowo dostępne, głównie ze względów finansowych. Prawdopodobnie slow food pozostanie więc ruchem niszowym, który będzie wyszukiwał i promował regionalne, oryginalne produkty. Trudno więc spodziewać się, by w jakimkolwiek stopniu zagroził tradycyjnym producentom.
więcej

Więcej ważnych informacji

Media

Firma

Możliwość pracy zdalnej coraz ważniejsza dla pracowników. Jej brak zniechęca kandydatów do aplikowania na takie stanowiska

W ostatnich dwóch latach na rynku pracy zaszły nieodwracalne zmiany. Pandemia przyspieszyła cyfryzację, zmieniając model pracy na zdalny lub hybrydowy. W wielu branżach stało się to normalnością i takie też są oczekiwania pracowników. Jeśli pracodawca nie daje takiej możliwości, znacznie mniej kandydatów interesuje się jego ofertą. Widać to szczególnie w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Kandydaci doceniają także zdalne formy rekrutacji.

Media i PR

Pandemia nie zmniejszyła popularności koncertów na żywo. Pojawiają się jednak nowe formaty festiwali i koncertów hybrydowych

Kaskadowo odwoływane koncerty i zawieszenie branży festiwalowej wywarły silne piętno na całym rynku muzyki i eventów na żywo. Jednak nie wszystkie podmioty zaangażowane w branżę koncertów zdecydowały się na całkowite przestawienie na tryb online. Miesiące po lockdownach i duże zainteresowanie publiczności pokazały, że nie zastąpi on eventów na żywo. Prezes firmy Going., zajmującej się m.in. dystrybucją biletów na wydarzenia, nie zauważa trwałego negatywnego wpływu pandemii na ten rynek. Zmieniła jednak ona nawyki odbiorców i w przyszłości  powinni się z nimi liczyć wszyscy twórcy.