News powiązane z wędliny

2016-02-02 | 06:30
Handel
Statystyczny Polak zjada ponad 20 kg wędlin rocznie. Rośnie zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości News powiązane z wędliny

Statystyczny Polak zjada ponad 20 kg wędlin rocznie. Rośnie zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości

Spożycie wędlin w Polsce wynosi nieco ponad 2 kg na osobę miesięcznie. Konsumpcja zanotowała w tym roku delikatny spadek. Polacy coraz częściej sięgają po produkty premium. 42 proc. jest w stanie zapłacić o kilka procent więcej za mięso czy wędliny wysokiej jakości – wynika z badania GfK Polonia dla BGŻ BNP Paribas. Dlatego producenci stawiają na eliminowanie z produkcji niektórych składników.
więcej
2015-12-24 | 06:45
Żywienie
Część tradycyjnych potraw świątecznych można przygotować w wersji dietetycznej. Pozwoli to uniknąć kłopotów trawiennych

Część tradycyjnych potraw świątecznych można przygotować w wersji dietetycznej. Pozwoli to uniknąć kłopotów trawiennych

Podczas biesiadowania przy świątecznym stole w ciągu jednego dnia do organizmu dostarcza się trzy razy więcej kalorii niż przeciętnie. I choć w tym czasie trudno odmówić sobie kolejnej porcji ciasta, majonezowej sałatki czy tłustej wędliny, to warto pamiętać o tym, że brak umiaru i przejadanie się może poskutkować kłopotami trawiennymi i gorszym samopoczuciem. Zdaniem dietetyków nie trzeba bezwzględnie wystrzegać się świątecznych smakołyków, tylko zwracać uwagę na to, co i w jakiej ilości trafia na talerz. Można też przygotować potrawy w wersji light.
więcej
2015-11-19 | 08:00
Inwestycje
Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne

Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne

W ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej Zakłady Mięsne Olewnik zamierzają skoncentrować produkcję w jednym zakładzie oraz rozbudować moce produkcyjne. Spółka chce także wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych, głównie w Niemczech.
więcej
2015-09-22 | 08:00
Gospodarka
ZM Henryk Kania: W ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży wzrosną o 100 procent

ZM Henryk Kania: W ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży wzrosną o 100 procent

Strategia ZM Henryk Kania zakłada, że w ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży zostaną podwojone. Realizację celu ma umożliwić wykorzystanie nowoczesnych i tradycyjnych kanałów dystrybucji, wzmocnienie segmentu premium, a także ekspansja na zagraniczne rynki. W I półroczu 2015 roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły ponad 465 mln zł i były wyższe o 16 proc. niż rok wcześniej.
więcej
2015-09-07 | 07:45
Przemysł spożywczy
JBB chce sprzedawać polskie wędliny na światowych rynkach. Firma liczy na wzrost sprzedaży i zapowiada inwestycję w nowy zakład produkcyjny

JBB chce sprzedawać polskie wędliny na światowych rynkach. Firma liczy na wzrost sprzedaży i zapowiada inwestycję w nowy zakład produkcyjny

Zakłady mięsne JBB zamierzają zwiększać eksport i walczyć o nowe rynki zbytu. Firma szykuje się więc na spore wydatki i w przyszłym roku zamierza postawić nowy zakład produkcyjny koło miejscowości Łyse, gdzie dziś mieści się jej siedziba. Inwestycję zamierza sfinansować bez udziału kapitału zagranicznego.
więcej
2015-02-23 | 06:30
Handel
Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Rośnie sprzedaż polskiej żywności w Chinach. W gusta Chińczyków trafiają przede wszystkim producenci słodyczy, wędlin i makaronów. W najbliższym czasie ruszyć ma sprzedaż polskich produktów przez internetowe strony dwóch popularnych w Chinach sklepów. To ma ułatwić producentom wchodzenie na ten rynek, bez dodatkowego udziału pośredników, hurtowników i detalistów.
więcej
2014-11-25 | 06:05
Handel
Polacy kupują coraz więcej wędlin paczkowanych. Dynamicznie rośnie segment kabanosów premium

Polacy kupują coraz więcej wędlin paczkowanych. Dynamicznie rośnie segment kabanosów premium

Sprzedaż wędlin paczkowanych dynamicznie rośnie. W ostatnich miesiącach udział paczkowanych produktów wzrósł o 5 pkt proc. i dziś stanowi ok. 35 proc. sprzedaży. Jak podkreślają producenci, kupując takie wędliny, konsument zyskuje informację o produkcie i producencie. A jakość wędlin jest dla klientów coraz ważniejsza. Segmentem niszowym, który ostatnio szybko się rozwija, są kabanosy.
więcej
2014-07-25 | 06:20
Żywienie
Na grillu powinny być dwie strefy temperatury

Na grillu powinny być dwie strefy temperatury

Sztuka grillowania polega na tym, by nie smażyć produktów na żywym ogniu, bo wtedy tracą swoje właściwości smakowe i aromatyczne, tylko opiekać je nad żarem o różnej intensywności. Chude mięso w trakcie opiekania trzeba co jakiś czas smarować tłuszczem, by nadać mu smak i soczystość, a wołowinę grillować tak, by w zależności od upodobań uzyskać krwisty stek albo mocno wysmażoną sztukę mięsa.
więcej
2014-07-25 | 06:20
Handel
Zyskowność branży mięsnej bliska zeru. Wyniszcza ją słaba pozycja w stosunku do sieci handlowych

Zyskowność branży mięsnej bliska zeru. Wyniszcza ją słaba pozycja w stosunku do sieci handlowych

Drobni przedsiębiorcy produkujący mięsa i wędliny coraz mocniej odczuwają presję ze strony dużych sieci handlowych. W tym roku dodatkowym problemem dla branży jest embargo na eksport wieprzowiny na rynki wschodnie. W efekcie wiele firm może zanotować straty, bo od wielu lat jest na granicy rentowności. To sprawia, że branża coraz częściej mówi o potrzebie integracji produkcji.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.