Newsy

Alicja Węgorzewska: Nie zostałam we Włoszech czy w Anglii, bo nie chciałam tam być gościem. Nie wstydźmy się naszych barw narodowych

2018-11-09  |  06:26
Mówi:Alicja Węgorzewska
Funkcja:śpiewaczka operowa
Firma:dyrektor artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej

Alicja Węgorzewska podkreśla, że dla niej 11 listopada to niezwykle ważne święto i każdego roku, niezależnie od tego, która rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości właśnie przypada, trzeba odpowiednio celebrować ten dzień. Śpiewaczka docenia to, że żyje w wolnym kraju, szanuje barwy narodowe i nie wyobraża sobie, że mogłaby mieszkać we Włoszech czy w Anglii.

Alicja Węgorzewska wyjaśnia, że nie tylko od święta i z okazji okrągłej rocznicy, lecz także na co dzień trzeba się cieszyć z tego, że żyjemy w niepodległym kraju, gdzie panuje wolność słowa, dzieci mogą chodzić do szkoły i uczyć się języka polskiego. Jej zdaniem patriotyzm to także szacunek do bohaterów narodowych i pamięć o ważnych rocznicach.

– Bardzo długo czekaliśmy na wolność, bo bycie 100 lat wolnym narodem, to nie jest znowu tak długi okres i tę pierwszą setkę cieszę się, że tak podkreślamy. Nie wstydźmy się też naszych barw narodowych – mówi agencji Newseria Alicja Węgorzewska, śpiewaczka operowa, dyrektor artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej.

Zdaniem Alicji Węgorzewskiej trzeba umieć dostrzec i docenić nasz kraj. Zamiast stawiać wymagania innym, na miarę swoich możliwości warto troszczyć się o swoją ojczyznę i robić wszystko, by była jeszcze piękniejsza. Na każdym z nas spoczywa duża odpowiedzialność: wychowanie dzieci w duchu patriotyzmu, zgodnie z tradycją i kulturą, zachowanie obyczajów, szacunek do naszych przodków. To właśnie nasza powinność, którą musimy czynić, by zachować swoją polskość.

– Powiem tak: poczucie wolności to jest poczucie tego, że wstaję rano i czuję się w swoim kraju u siebie. Dlatego nie zostałam we Włoszech, w Niemczech, we Francji czy w Anglii. W tych wszystkich krajach pracowałam i mogłam zostać, ale chciałam się budzić u siebie w łóżku, w swoim własnym domu i powiedzieć: jestem u siebie, nie jestem gościem. Tak się dzisiaj czuję – mówi Alicja Węgorzewska.

Śpiewaczka tłumaczy, że będąc za granicą, warto prezentować Polskę jako kraj z pięknymi tradycjami. Trzeba się pozbyć stereotypów i uprzedzeń do naszego narodu, a wskazywać tylko jego zalety.

Czytaj także

Żywienie

Katarzyna Bosacka: Nie należy zbyt długo grillować mięsa. Powstają w nim substancje rakotwórcze

Dziennikarka przekonuje, że nieumiejętne grillowanie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia. W swoich programach niejednokrotnie udowadniała już, że wdychanie dymu i spalin z grilla zwiększa ryzyko powstania chorób nowotworowych. Dodatkowo naukowcy alarmują, że 200 gramów kiełbasy przyrządzonej na tradycyjnym grillu węglowym dostarcza nam 100 razy więcej szkodliwego benzo(a)pirenu niż 20 wypalonych papierosów. Tego typu urządzenia szkodzą zarówno na etapie rozpalania, jak i przyrządzania żywności.

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Maja Hyży: jestem bardzo rodzinna. Tak jestem wychowana i nie wyobrażam sobie spędzać świąt bez mojej rodziny

Wokalistka podkreśla, że jest bardzo przywiązana do tradycji i z przyjemnością kultywuje świąteczne zwyczaje. Wielkanoc kojarzy jej się z czasem spędzonym z rodziną, z koszyczkiem przystrojonym bukszpanem i okolicznościowymi dekoracjami. Wokalistka zdradza, że chętnie maluje wtedy z dziećmi pisanki, piecze swój popisowy sernik i przygotowuje jajka faszerowane w skorupce.

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Moda

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu.