Newsy

Beata Kawka: Bilety w teatrze w Lesznie sprzedają się jak ciepłe bułki. Mamy już wyprzedany wrzesień

2017-07-13  |  06:50
Mówi:Beata Kawka
Funkcja:aktorka, dyrektor artystyczny Teatru Miejskiego w Lesznie

Aktorka jest zachwycona publicznością z Leszna. Twierdzi, że mimo ambitnego repertuaru Teatru Miejskiego bilety na kolejne spektakle zostają błyskawicznie wyprzedane. Pracę na stanowisku kierownika artystycznego teatru w Lesznie porównuje do obozu harcerskiego – zamiast wielu miesięcy prób tylko kilka tygodni bardzo intensywnych przygotowań, gdy aktorzy spędzają razem niemal całe dnie.

W Lesznie nie było teatru przez ostatnich 77 lat, spektakle wystawiano jedynie w miejscowym Centrum Kultury i Sztuki. Teatr Miejski pod wodzą Błażeja Baraniaka rozpoczął działalność dopiero we wrześniu 2016 roku. Dyrektor nowej placówki zaproponował posadę kierownika artystycznego Beacie Kawce, która przez 7 lat współpracowała z CKiS. Aktorka twierdzi, że prowadzenie teatru w małej miejscowości nieco różni się od przewodzenia podobnej placówce w Warszawie.

Specyfika teatru jest taka, że pracuje się od godziny 10 do 14 i od 18 do 22. Są to godziny prób i spektakli. W Lesznie jest nieco inaczej – mówi Beata Kawka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Teatr Miejski w Lesznie nie jest placówką stacjonarną, związani z nim aktorzy i reżyserzy mieszkają na stałe w innych miejscowościach, co skutkuje nieco inną organizacją pracy. Próby do premierowego spektaklu trwają krócej, zazwyczaj kilka tygodni zamiast kilku miesięcy. Ich twórcy nie rozchodzą się bowiem do własnych obowiązków, lecz wspólnie spędzają czas, nawet przy obiedzie dyskutują o pracy.

– Jest to rodzaj obozu harcerskiego – przyjeżdżamy, tworzymy, jesteśmy ze sobą związani fantastycznymi relacjami reżysera z aktorami – mówi Beata Kawka.

Aktorka nie ukrywa, że pracując przy premierowym spektaklu „Moralność Pani Dulskiej”, miała obawy odnośnie do przyszłości tego przedsięwzięcia. Podobnie jak aktorzy wątpiła w to, czy leszczynianie zechcą przyjść do teatru, wszyscy żartowali nawet, że konieczne będzie zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za organizację widowni. Szybko jednak się okazało, że stanowisko takie nie będzie potrzebne, bilety na dwa pierwsze miesiące zostały bowiem niemal natychmiast wyprzedane.

– Bilety w Lesznie sprzedają się jak ciepłe bułki, mamy w tej chwili wyprzedany wrzesień, będziemy za chwilę sprzedawać październik. Ta publiczność jest niezwykła poprzez to, że przynosi swoją cudowną energię, leszczynianie są dumni z tego, że mają swój teatr, że dorobiliśmy się tego serca miasta – mówi Beata Kawka.

Gwiazda jest zachwycona lokalną publicznością. Twierdzi, że widzowie z Leszna doceniają wszystkie działania twórcze jej zespołu i fakt, że teatr w Lesznie nie jest teatrem komercyjnym. Proponowany przez zespół Błażeja Baraniaka repertuar obejmuje ambitne spektakle, nie tylko lekkie w odbiorze farsy i komedie. Mimo to bilety są błyskawicznie wyprzedawane – dla Beaty Kawki jest to największy powód do dumy.

–  Oni są gotowi w Lesznie na „Ślub” Gombrowicza, ta premiera odbędzie się już we wrześniu, będziemy nią otwierać nowy sezon, jest to już ta półka wyżej – mówi aktorka.

Beata Kawka uważa, że dzięki działalności Teatru Miejskiego Leszno powoli wyrasta na teatralną stolicę subregionu. Na prezentowane w nim spektakle coraz częściej przyjeżdżają nie tylko mieszkańcy Leszna, lecz także przyjezdni z Poznania i Wrocławia.

Czytaj także

Kalendarium

Moda

Gwiazdy

Ania Karwan: Jestem uzależniona od słodyczy. Przestawienie się na zdrowy sposób odżywiania zajęło mi rok

Wokalistka podkreśla, że jej sposobem na szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie jest catering dietetyczny i odpowiednia dawka ruchu. Piosenkarka przyznaje, że mordercze ćwiczenia na siłowni nie mają sensu bez zmiany nawyków żywieniowych i wprowadzenia do swojego menu pełnowartościowych produktów. Ze względu na to, że sama nie ma czasu gotować, zdaje się na gotowe dania.

Konsument

M. Grzesiak: Doradztwo przenosi się do sieci. Internetowi eksperci mają ogromny wpływ na decyzje odbiorców niezależnie od rzeczywistych kompetencji

Rośnie popularność internetowych ekspertów. Działają oni przede wszystkim w mediach społecznościowych, a określani jako specjaliści mają duży wpływ na wybory internautów. Działalność cyfrowych ekspertów nie zawsze idzie w parze z kwalifikacjami i doświadczeniem. Jak zaznacza dr Mateusz Grzesiak, psycholog biznesu, często o popularności decyduje tytuł marketingowy, nie merytoryczny, więc słuchając ekspertów, należy kierować się własną intuicją i rozsądkiem.

Patronat Newserii

Problemy społeczne

Polskie szpitale onkologiczne coraz bardziej przyjazne pacjentom. Zamiast długiej hospitalizacji krótkie wizyty i nowoczesne formy terapii

Możliwość umawiania terapii na konkretną godzinę oraz oferowanie leczenia podskórnego zamiast dożylnego pozwala chorym prowadzić normalne życie, także zawodowe. Dlatego coraz więcej szpitali wprowadza takie udogodnienia. Organizatorzy kampanii „Choroba? Pracuję z nią!” wyróżnili 19 szpitali w całej Polsce, które pomagają pacjentom godzić leczenie z pracą zawodową. Jako pierwszy godło „Szpitala przyjaznego” otrzymał warszawski szpital przy ul. Banacha.