Newsy

Catering dietetyczny pomaga wyrabiać właściwe nawyki żywieniowe

2014-07-11  |  06:30
Osoby, które nie potrafią samodzielnie stworzyć odpowiednio zbilansowanej diety, decydują się często na modny ostatnio catering dietetyczny. Pozwala on wprowadzić nowe nawyki żywieniowe, jak posiłek o tej samej porze, który uwzględnia sezonowe warzywa i owoce czy potrawy z niewielką ilością tłuszczu. Wprowadzenie nowych zasad dietetycznych pomaga trwale zmienić styl życia. 

 – Prawidłowe zbilansowanie diety pozwala na uniknięcie niedoborów żywieniowych, a co za tym idzie wzmacnia naszą wydajność umysłową i fizyczną w ciągu dnia. U osób z chorobami układu krwionośnego czy nadciśnieniem pomoże unormować profil lipidowy i ciśnienie tętnicze. Osoby z cukrzycą zadbają w ten sposób o odpowiedni poziom cukru we krwi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Borowska, dietetyk z Fit Diet.

Żywieniowiec podczas konsultacji jest w stanie określić, jakie posiłki i produkty zalecane są przy aktualnym stanie zdrowia klienta.  Wybierając firmę cateringową, warto zwrócić uwagę, czy współpracuje ona na stałe z dietetykiem i czy jest on obecny przy produkcji posiłków.

Dietetyk po przeprowadzeniu krótkiego wywiadu doradzi, jak dobrać kaloryczność diety, jaki powinien być typ diety zgodny z naszą wagą, wiekiem, w stosunku do aktywności fizycznej i stanu zdrowia. Przykładowo, jeżeli kobieta chciałaby zrzucić około 2-3 kg, ale natomiast nie ćwiczy, to spokojnie wystarczy jej dieta 1000 kalorii – wyjaśnia Borowska.

Wybierając catering dietetyczny, warto zwrócić uwagę na zakres działalności danej firmy. Lepiej wybierać te, które specjalizują się wyłącznie w przygotowywaniu dań dietetycznych. Mają one nie tylko wsparcie dietetyka, lecz także własną chłodnię i stałą współpracę z sanepidem.

Czytaj także

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.