Newsy

Claudia Adaszewska została projektantką marki Ochnik

2015-06-23  |  06:50

Claudia Adaszewska, która rok temu pojawiła się na liście najlepiej ubranych ludzi na świecie według magazynu „Vanity Fair”, stworzyła własną minikolekcję dla marki Ochnik. Na sezon jesień-zima zaprojektowała futerko, ramoneskę, kamizelkę, dwie torebki i dwa portfele. Blogerka ma nadzieję, że jej pierwsza kolekcja spodoba się kobietom.

Claudia Adaszewska, projektując rzeczy dla marki, inspirowała się tętniącym życiem dużym miastem. W jej minikolekcji można znaleźć street stylowe odniesienia. Projekty podkreślają kobiecość i są takie, w jakich blogerka chętnie sama by chodziła.

Ramoneska to połączenie materiału z futrzanym wykończeniem, które jest z kozy, ma złote zdobienia  suwak, wszystkie klamry. Można w niej odpiąć futrzany kołnierz i wtedy cała ramoneska może być też np. na wczesną wiosnę. Kamizelka jest dosyć klasyczna, ma proste kroje, cięcia, dopasowuje się do sylwetki. Różni się tym, że wykończenie na dole też jest z kozy – opowiada o swoich projektach Claudia Adaszewska.

Blogerka i stylistka stworzyła także dwie torebki, mniejszą i większą, oraz dwa portfele w podobnym stylu.

Mniejszą torebkę proponuję na różne wyjścia, ponieważ jest bardzo pojemna, choć nie jest duża. Wygląda jak kaseta. Ma charakterystyczne pikowania, złote zdobienia, zapinaną klamrę. Większa jest taka sama, możemy włożyć do niej laptopa, różne dokumenty, potrzebne rzeczy. Dwa małe portfele są w tym samym stylu, pojawiają się charakterystyczne pikowania i taka sama klamra – tłumaczy Claudia Adaszewska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Projektantka podkreśla, że jej projekty były tworzone samodzielnie, bez pomocy firmowych projektantów, jest dumna z tego, że na początku swojej kariery mogła współpracować z taką marką.

Wszystko, co zaprojektowałam, było zatwierdzone i wszystko przypadło załodze do gustu, więc nie musiałam nic zmieniać. Miałam swobodę i wybierałam wszystko, co chciałam. Jestem szalenie szczęśliwa, że mogłam zaprojektować swoją pierwszą kolekcję, tak naprawdę jedną z najważniejszych rzeczy w swoim życiu. Jestem młoda, początkująca i dostałam taką wielką szansę. Mam nadzieję, że to się spodoba i że będę widziała kobiety, które chodzą po ulicach w moich rzeczach – mówi blogerka.

Jesienią sama zaprezentuje swoje projekty podczas lookbooku marki. Claudia Adaszewska jest absolwentką Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Prowadzi modowego bloga SPLENDORbyCLAUDIA. W 2014 r. znalazła się na liście najlepiej ubranych ludzi świata według magazynu „Vanity Fair”.

Wtedy pojawiał się boom na mnie, na moje projekty. Dostawałam dużo propozycji. Wybrałam tę współpracę, ponieważ była związana z projektowaniem ubrań, a to jest coś, co chcę robić, czym chcę się zajmować w przyszłości – wyznaje Claudia Adaszewska.

Czytaj także

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.