Newsy

Czerwień z bielą to najmodniejsze kolory na walentynkowym stole

2014-02-14  |  06:10
Przy aranżacji stołu na walentynki nie jest wskazany przepych, a jedynie subtelne, nieprzytłaczające dekoracje. Symbolem dnia zakochanych jest  serce i właśnie ten motyw powinien dominować w ozdobach. Uroczysty nastrój stworzą również kwiaty, zapachowe świece i elegancka zastawa. W ten wieczór najlepiej sprawdza się połączenie dwóch kolorów: czerwieni i bieli.

Dekoracja stołu na walentynkową kolację nie musi oznaczać zakupu nowego kompletu talerzy, sztućców czy obrusu ozdobionego serduszkami. W tym przypadku lepiej postawić na własną inwencję twórczą. Romantyczny nastrój pomoże stworzyć umiejętny dobór dodatków.

–  Trzeba wyjść od trzech rzeczy, które się z walentynkami bardzo kojarzą, czyli kształt serca, kwiat róży i kolor czerwony. Im bardziej intensywna czerwień tym lepsza, ponieważ jest to właściwie najgorętszy kolor, który wzbudza najsilniejsze emocje. Natomiast róże stworzą niepowtarzalną dekorację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Domański z Villeroy&Boch.

Styliści wnętrz radzą, by do dekoracji użyć delikatnych szklanych ozdób, perłowych koralików lub płatków róży, które można rozsypać na stole. Przydadzą się również serwetki z walentynkowym motywem. Romantyczny wieczór wymaga specjalnej oprawy.

Świeczki, światło świec i odpowiednie kolory świeczników potrafią naprawdę zdziałać cuda i wytworzyć cudowny nastrój podczas takiej kolacji. Można użyć na przykład świec zapachowych, więc to już dodatkowo pobudzi nasze zmysły – tłumaczy Paweł Domański.

Ważne jest nie tylko to, co przygotujemy na walentynkową kolację, ale również jak ją podamy. Zdaniem dekoratorów, w tym dniu warto postawić na elegancką porcelanę.

Kolekcja porcelany o bardzo delikatnym śmietankowym odcieniu bieli, która swoim falistym kształtem nawiązuje do kształtu serca. Jest to doskonałe uzupełnienie do czerwieni, która panuje na stole. Po prostu ją przełamuje, ale także uwydatnia jej barwę. Do tego wszystkiego klasyczne kieliszki ze szkła kryształowego i  eleganckie sztućce – dodaje Paweł Domański.

Walentynowa aranżacja stołu powinna być oryginalna, przykuwać wzrok i podkreślać wagę  tego wyjątkowego dnia.

Czytaj także

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.