Newsy

Dorota Goldpoint pracuje nad stałymi pokazami podczas paryskiego haute couture

2018-04-16  |  06:16

Marka Dorota Goldpoint jest na polskim rynku od nieco ponad trzech lat. Większość projektantów z tak niewielkim stażem pracy dopiero stawia pierwsze kroki w biznesie, a ona już może się poszczycić przychylnymi recenzjami francuskiej branży modowej. Jej pierwszy pokaz w Paryżu został dostrzeżony i doceniony, a to otworzyło Polce wiele drzwi. Dorota Goldpoint podkreśla, że dokłada teraz wszelkich starań, by pokazać swój talent i kreatywność właśnie poza granicami naszego kraju.

Dorota Goldpoint zadebiutowała w Paryżu podczas Paris Fashion Week 2016. Już wtedy jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień/zima 2017 została z entuzjazmem przyjęta przez ekspertów z zagranicy, którzy zauważyli nietuzinkowość kreacji pochodzących z polskiego atelier. Francuska branża modowa wystawiła polskiej projektantce bardzo dobre oceny, co dało jej szansę na rozpoczęcie międzynarodowej kariery.

– Pracuję w tej chwili nad tym, aby móc się pokazywać już na stałe w Paryżu podczas paryskiego haute couture, jeżeli uda mi się doprowadzić ten projekt finalnie do skutku, to będę bardzo szczęśliwa – mówi agencji Newseria Dorota Goldpoint, projektantka mody.

Swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna/lato 2018 Dorota Goldpoint zaprezentowała podczas Gali Inauguracyjnej Fashion TV Magazine w Warszawie.  

– Kolekcję zatytułowałam „Afrykański sen nocy letniej”. Jest to kolekcja inspirowana stylem safari, pokazem Lagerfelda w 1968 roku, kiedy właśnie on po raz pierwszy pokazał styl safari. Jest afrykański busz, dużo pięknych kwiatów, cały czas temat krąży wokół rozpalonego słońcem południa Afryki. Są zwiewne materiały, delikatne, lekkie, ale pojawi się też coś bardziej drapieżnego, wieczorowego. To kolekcja dla wszystkich kobiet, zarówno tych młodych, więc pojawiają się szorty bardzo modne w tym sezonie, ale również piękne, wieczorowe, jedwabne suknie, które może włożyć każda kobieta w zależności od okazji, sylwetki czy upodobań – mówi Dorota Goldpoint.

Projektantka przyzwyczaiła nas już do tego, że w swoich projektach pokazuje różne oblicze kobiecości – czasem drapieżne i ekstrawaganckie, innym razem – delikatne i ujmujące. Jej kolekcje łączą elegancję i luksus, klasykę i swobodę. Klucz do sukcesu tkwi w prostocie, doskonałym kroju i szlachetnych materiałach.

– Zwykle po pokazie budzę się z głową pełną pomysłów na kolejny pokaz, to jest dla mnie największy bodziec, pokaz i cała atmosfera wokół pokazu – mówi Dorota Goldpoint.

Dorota Goldpoint podkreśla, że bardzo ceni sobie styl Polek. Projektantka ma też wierne grono stałych klientek i wciąż przybywają kolejne.

– Według mnie Polki są najlepiej ubranymi kobietami w Europie, zawsze bardzo w trendach. Jest oczywiście dużo kobiet, które kochają klasykę i taką klasykę wybierają, ale jest bardzo dużo młodych osób, które podążają za trendami, poszukują, inspirują się tym, co niesie nam Paryż, Mediolan, ale bardzo też doceniają polskich projektantów i wiem, że ten rynek polskiego produktu bardzo się rozwija i jest bardzo doceniany przez Polki – mówi Dorota Goldpoint.

Dorota Goldpoint została uhonorowana statuetką Fashion TV Magazine w kategorii Polish Designer 2018.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.