Mówi: | Anja Rubik |
Funkcja: | modelka, autorka książki „#sexedpl” |
Anja Rubik: Mam trochę więcej czasu i mogę go zainwestować w rzeczy, w które mocno wierzę
Modelka podkreśla, że przeszła już przez każdy etap w swojej karierze i ma na swoim koncie setki prestiżowych pokazów mody, kampanii reklamowych i sesji zdjęciowych. Teraz jest w takim momencie kariery, że może nieco zwolnić i czasem zrezygnować z projektów z branży modowej na rzecz innych działań. Coraz częściej angażuje się bowiem w walkę o prawa kobiet i propagowanie edukacji seksualnej wśród młodzieży.
Anja Rubik należy do światowej czołówki modelek. Jej zdjęcia były na okładkach magazynów w wielu krajach. Gwiazda ma wysoką pozycję na rynku, dlatego wciąż podpisuje intratne kontrakty reklamowe.
– Obecnie jestem w czterech największych kampaniach modowych. Faktycznie jestem w takim momencie swojej kariery, że nie wypada mi wszystkiego robić, już bardziej selekcjonuję te prace. Jeżeli chodzi o pokazy mody, to robię jeden pokaz w jednym mieście zamiast osiemdziesięciu – mówi agencji Newseria Anja Rubik.
Modelka nie ukrywa, że chce również spełniać się na innych płaszczyznach. Przede wszystkim walczy o prawa kobiet: o prawo do aborcji, dostępu do pigułki dzień po czy dofinansowania in vitro oraz badań prenatalnych najnowszej generacji. Modelka twierdzi, że kobiety są spychane w kąt, nie mogą decydować same za siebie i nikt nie chce słuchać, co mają do powiedzenia. Zamierza więc zrobić wszystko, by zmienić mentalność i stereotypy.
– Mam trochę tego czasu więcej i mogę zainwestować go w rzeczy, w które mocno wierzę. Wydaje mi się, że jest to odpowiedni czas. Czuję pewną odpowiedzialność, żeby w jakiś sposób podziękować losowi za to, że mnie się udało – mówi Anja Rubik.
W zeszłym roku Anja Rubik wystartowała z kampanią #sexedpl, ale na tym nie poprzestała. We wrześniu zorganizowała w Warszawie specjalne warsztaty, wykłady i pokazy filmowe, mające na celu uświadamianie w kwestiach seksualnych, dla wielu nastolatków wciąż będących tematem tabu. Na półki księgarń trafiła również książka „#sexedpl”, w której modelka rozmawia z ekspertami o dojrzewaniu i życiu seksualnym, zadając pytania, które wielu osobom mogą wydać się odważne, ale uzyskanie na nie odpowiedzi jest niezwykle pożądane.
Czytaj także
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-06: Enej: Współczesne kobiety muszą się mierzyć z nierównością w płacach i dostępie do stanowisk. Często stają przed trudnymi wyborami
- 2024-03-07: Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
- 2024-03-06: 70 proc. miodu sprzedawanego w Polsce pochodzi z importu. W kwietniu na etykietach pojawią się nowe oznaczenia kraju pochodzenia
- 2024-02-16: Polacy lubią leczyć się sami. Samoleczenie pozwala zaoszczędzić ok. 41 mln wizyt u lekarzy rodzinnych rocznie
- 2024-03-13: Niski poziom wiedzy finansowej powstrzymuje Polaków przed inwestowaniem na giełdzie. Ruszają zapisy na bezpłatne szkolenia dla tysiąca chętnych
- 2024-02-20: Przedłużające się postępowania gospodarcze zmorą małych i średnich firm. Przedsiębiorcy apelują o ich realne skrócenie do pół roku
- 2024-03-11: Świadomość inwestycyjna mocno wzrosła w ciągu kilku ostatnich lat. Kobiety są nieco ostrożniejszymi inwestorkami niż mężczyźni
- 2024-03-05: Polacy inwestują niechętnie i zachowawczo. W wielu wypadkach umiejętności nie dorównują wyobrażeniom o nich
- 2024-01-31: A. Bodnar: Bez naprawy sądownictwa nie będzie inwestycji. Trzeba przywrócić zaufanie przedsiębiorców do sądów i prokuratury
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Media
Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Znany szef kuchni cieszy się z tego, że dane mu jest realizować tak ważny dla niego projekt zawodowy wspólnie z Dorotą Szelągowską. Choć wcześniej sporadycznie spotykali się na korytarzach TVN–u, to dopiero na planie programu „MasterChef Nastolatki” mieli okazję bliżej się poznać. Szybko nawiązali nić porozumienia i zostali przyjaciółmi. Teraz obydwoje nie szczędzą sobie pochwał i miłych słów.
Styl życia
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.