Newsy

Anna Nowak-Ibisz: Moi najbliżsi przegrali walkę z rakiem. Radzę Polkom wczesne badania profilaktyczne.

2013-10-06  |  11:50
Mówi:Anna Nowak-Ibisz
Funkcja:aktorka, ambasadorka kampanii Avon kontra rak piersi
  • MP4
  • Anna Nowak-Ibisz zachęca kobiety do badań profilaktycznych, dzięki którym można wykryć raka we wczesnym stadium. – W mojej rodzinie było bardzo dużo przypadków nowotworowych. Niestety moi najbliżsi z chorobą nowotworową przegrali. Stąd świetnie wiem, co to znaczy wychowywać się bez mamy – mówi aktorka.

    Przede wszystkim trzeba się badać. Raz w roku powiedzieć sobie: nie idę na kawę, rezygnuję ze spaceru, oddaję dziecko do przedszkola, szkoły, do niani i jadę na badania. Odwiedzam ginekologa. Badam sobie piersi sama w domu. Im wcześniej wykryjemy raka, tym większa szansa na walkę z nim, na wygraną – opowiadała aktorka podczas 16. Marszu Różowej Wstążki, jaki odbył się pod warszawskim hotelem Bristol na Krakowskim Przedmieściu.

    Bardzo ważne w zapobieganiu chorobom nowotworowym jest również dobranie odpowiednich kosmetyków – takich, w których nie znajdziemy szkodliwych dla zdrowia substancji.

    Zwracajmy uwagę, jakich dezodorantów używamy. Cały Zachód wie, że antyperspiranty zawierają w sobie sole aluminium, a więc składnik, którego nie powinniśmy wcierać sobie w pachy. Powinniśmy używać naturalnych ekologicznych biodezodorantów – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Anna Nowak-Ibisz.

    Podczas 16. Marszu Różowej Wstążki do regularnych badań zachęcała również Aneta Zając.

    Jestem mamą i coraz bardziej świadomie podchodzę do tematu. Dbam o siebie dla siebie, dla najbliższych. Warto uświadamiać kobietom i przypominać im o tym, że mimo codziennego zabiegania warto się zatrzymać i zająć się sobą, pójść na badania profilaktyczne, żeby zacząć o siebie dbać o swoich najbliższych – mówi.

    Czytaj także

    Media

    Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

    Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

    Sport

    Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

    Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

    Handel

    Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

    Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

     

    Konsument

    Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

    11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.