Newsy

Radosław Liszewski: Disco polo ma swoje miejsce wśród stylów muzycznych i już nikogo to nie dziwi. Nie zdarzyło nam się, żeby nas ktoś wygwizdał

2019-01-08  |  06:55

Muzyk tłumaczy, że każdy rodzaj muzyki, który ma swoich stałych odbiorców, ma prawo istnieć, również w mediach. Jeśli coś jest tak popularne jak disco polo, to znaczy, że jest potrzebne. Jego zdaniem stereotypy na temat obciachowości tego nurtu powielają jedynie zakompleksieni hejterzy, którzy sami nie mają do zaoferowania nic poza obraźliwymi komentarzami. 

Disco polo, kojarzone kiedyś ze stodołą i remizą, teraz jest grane w dyskotekach, klubach studenckich, na juwenaliach, a także na największych stadionowych imprezach i festiwalach. Muzyka ta jest obecna wszędzie, nawet w głównych kanałach telewizji publicznej. Popularność tego nurtu wciąż rośnie, a na rynku pojawiają się nowi artyści. Radosław Liszewski tłumaczy, że liczba odsłon na YouTube, frekwencja na koncertach i to, jak ludzie się bawią przy jego utworach, pokazuje, że disco polo ma już stałe miejsce w sercach Polaków.

Powtarzam to 9 008. raz może – muzyka disco polo ma swoje miejsce na tej półeczce różnych stylów muzycznych i już nikogo to nie dziwi, nikogo to nie drażni, nikogo to nie nurtuje. Gramy wspólne koncerty z różnymi muzykami, z różnych stylów muzycznych, czy to pop, czy to rock i każdy ma swoich odbiorców, każdy wychodzi dla swojej publiczności – mówi agencji Newseria Lifestyle Radosław Liszewski, lider grupy Weekend.

Zdaniem artysty disco polo – tak, jak każdy inny gatunek – ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Nikt nie ma jednak wątpliwości, że na jakichkolwiek imprezach to właśnie przy takiej muzyce ludzie bawią się najlepiej. Radosław Liszewski ma już ściśle zapełniony kalendarz niemal na cały rok. Grupa Weekend gra koncerty zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Nie zdarzyło nam się nigdy, żebyśmy zagrali na takim mieszanym koncercie gdzieś w plenerze i żeby nas ktoś wygwizdał. Jest wręcz na odwrót i wszyscy zawsze się fajnie bawią. Tak naprawdę liczy się chyba atmosfera, taka energia, którą dajesz ludziom ze sceny, a jak jest pozytywna, to jest pozytywnie – mówi Radosław Liszewski.

W opinii zarówno fanów disco polo, jak i kulturoznawców, DJ-ów czy wykonawców tej muzyki, sekret jej popularności tkwi w melodyjności i prostocie. Teksty łatwo wpadają w ucho, poza tym da się przy niej tańczyć, dlatego też na zabawach czy imprezach plenerowych ludzie jej oczekują, a nawet się o nią upominają.

Czytaj także

Gwiazdy

Katarzyna Cichopek: odczarowałam mit matki Polki, który przez wiele lat towarzyszył kobietom w Polsce

Aktorka podkreśla, że dzięki programowi „Sexy mama” blisko sto kobiet podjęło wyzwanie, przeszło metamorfozę i stawiło czoła przeciwnościom losu. Na swoim przykładzie aktorka między innymi udowadniała im, że ciąża i macierzyństwo nie muszą wykluczać ich z aktywności zawodowej, bo jeśli dobrze zorganizuje się czas, można wszystko ze sobą pogodzić. Najważniejszym przesłaniem programu było jednak zmotywowanie pań do tego, by zadbały o swoje zdrowie i kondycję.

 

Gwiazdy

Katarzyna Zielińska: Mam w środku radość z tego, że mogę zawalczyć o siebie i swoje marzenia. Mamy jedno życie, żeby się spełniać

Aktorka podkreśla, że w jej przypadku połączenie macierzyństwa i pracy zawodowej nie byłoby możliwe bez wsparcia ze strony bliskich osób. Katarzyna Zielińska jest mamą dwóch synów: Henryka i Aleksandra. Nie ukrywa, że są oni dla niej największą motywacją do działania. Po przerwie wróciła do pracy i działa na pełnych obrotach. W ostatnim czasie skupiła się na tworzeniu spektaklu muzycznego w Teatrze Roma, bo jak przyznaje – z przyjemnością podejmuje nowe wyzwania, a przy tym stara się, by nie ucierpiały na tym jej relacje z dziećmi.

Media i PR

Ponad 50 proc. firm w Polsce stara się budować pozytywny wizerunek w oczach pracowników. W obecnej sytuacji na rynku pracy to konieczność

Ponad połowa pracodawców twierdzi, że ma strategię employer brandingową, a co czwarty nad nią pracuje – wynika z badania HRM Institute. Wiele firm prowadzi takie działania z doskoku. Ma to duże znaczenie na dzisiejszym trudnym rynku pracy. Zdaniem ekspertów negatywne opinie o firmie jako pracodawcy oraz brak odpowiednich działań w zakresie employer brandingu mogą oznaczać problemy w rekrutacji, ponieważ dla pracowników – poza wynagrodzeniem i benefitami – coraz bardziej liczą się wartości reprezentowane przez daną firmę i jej prestiż. Ponad 60 proc. śledzi informacje publikowane o ich pracodawcy przez osoby trzecie.

 

Teatr

Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski w nowym spektaklu muzycznym Teatru Roma

Na małej scenie Teatru Roma odbyła się premiera spektaklu "Nowy Jork. Prohibicja". Jest to muzyczna opowieść o amerykańskiej metropolii z lat 20., która pod pozorem lekkiej rozrywki kryje aktualne do dziś przesłanie na temat wolności.  W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Katarzyna Zielińska, Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski.