Newsy

Tomasz Jacyków projektantem. Stworzy debiutancką kolekcją ubrań.

2013-10-07  |  11:05

Tomasz Jacyków, którego pierwsza książka zdobyła status bestsellera, a linia torebek zaprojektowanych dla marki Franco Bellucci zyskuje świetne recenzje, planuje swoją debiutancką kolekcję ubrań. Jak zapowiada zamierza kontynuować ingerencję w styl Polek.

 – W tej chwili chcę się skupić na fantastycznych ubraniach dla Polek, które zamierzam za sekundę wypuścić na rynek. Skoro tyle mówię, że jest niedobrze, to chcę pokazać jak może być lepiej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Stylista przygotowuje dwie linie ubrań – jedną charakteryzującą się limitowaną ilością sztuk, odważnymi fasonami i tkaninami, drugą – klasyczną, w której znajdziemy propozycje proste, możliwe do aranżowania w rozmaitych stylizacjach.

– Chciałbym zaproponować Polkom takie ubrania, że jak się będą ubierały u mnie, to zawsze cokolwiek nie wyjmą z szafy, to będzie dobrze – mówi stylista.

To zdecydowanie dobry czas dla Tomasza Jacykowa. Jego metamorfozy w programie "Moda Polska" w "Dzień Dobry TVN" cieszą się ogromną popularnością. Nic dziwnego zatem, że także rozwijająca temat debiutancka książka "O elegancji i obciachu Polek i Polaków "znika" z półek księgarni w błyskawicznym tempie.

Jakiś czas temu stylista otrzymał propozycję zaprojektowania linii toreb dla marki Franco Bellucci. Kolekcja akcesoriów w stylu unisex zdobyła świetne recenzje.

Czytaj także

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.