Newsy

Joanna Horodyńska: Trudno jest projektantom stworzyć coś, co będzie w miarę wygodne i spowoduje, że będziemy mieć dreszcze

2019-01-31  |  06:36

Stylistka wierzy, że młodzi projektanci są jeszcze w stanie zaskoczyć polski rynek modowy. Warunkiem jest jednak niebanalny pomysł i dobre wykonanie projektów. Ważne jest bowiem to, by proponowane przez nich ubrania były zarówno oryginalne, jak i praktyczne.

– To naprawdę musi być coś niewiarygodnego, coś do noszenia, co jest oryginalne i wyróżnia się. Trudno jest stworzyć coś, co będziemy mogli nosić, będzie wygodne w miarę i co spowoduje, że będziemy mieć dreszcze – mówi agencji Newseria Joanna Horodyńska, stylistka.

Zdaniem Horodyńskiej, ci, którzy chcą zaistnieć w branży modowej, nie powinni iść utartymi szlakami i oglądać się na innych, tylko wytyczać własne ścieżki. W modzie cenione są bowiem unikatowe projekty.

– Cenię w młodych ludziach to, że czasami oni są jacyś dziwni, tajemniczy, żeby to było dla mnie zaskakujące, a nawet żebym się przez chwilę bała tych osób, żeby coś takiego było w środku. Jestem pewna, że ta osobowość tutaj jest niezwykle ważna, oczywiście talent też, ale też osobowość przede wszystkim – mówi Joanna Horodyńska.

Stylistka wierzy, że w młodych projektantach drzemie duży potencjał. Jedni nie mają jednak odwagi, by zrealizować swoje pomysły, inni nie mają wystarczających środków na rozpoczęcie biznesu.

– Czasem można mieć duży talent, a jednak być bardzo zgaszoną osobą, która najlepiej czuje się wyłącznie w czterech ścianach i nic z tego nie wyjdzie, bo my musimy wyjść do ludzi, do świata – mówi Joanna Horodyńska.

Joanna Horodyńska zasiada w jury prestiżowego konkursu dla młodych projektantów – Fashion Designer Awards, autorstwa Joanny Sokołowskiej-Pronobis. Stylistka przyznaje, że oceniając pracę, zwraca szczególną uwagę na konstrukcje i dobre szycie, a także na sposób łączenia tkanin.

Czytaj także

Gwiazdy

Muzyka

Sarsa: singiel "Carmen" miał być utworem niszowym. Tymczasem radia chętnie po niego sięgają

Wokalistka jest zaskoczona entuzjastycznym przyjęciem jej nowego singla przez rozgłośnie radiowe. Twierdzi, że "Carmen" miała być piosenką niszową, głównie ze względu na oryginalne połączenie poetyckiego tekstu z nośną warstwą muzyczną. Mimo to singiel, zapowiadający trzeci album studyjny Sarsy, znalazł uznanie w oczach dziennikarzy muzycznych z popularnych stacji radiowych.

Konsument

Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea „od pola do stołu”. Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia – wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Gwiazdy

Gwiazdy o walentynkach: Elżbieta Romanowska nie przywiązuje do nich wagi. Iga Krefft i Kamil Pawelski co roku je świętują

Elżbieta Romanowska sceptycznie podchodzi do świętowania walentynek, bo jak podkreśla, każda – nie tylko ta data jest odpowiednia na to, by wyrazić swoje uczucia lub okazać sympatię drugiej osobie. Dla niej 14 lutego nie ma więc żadnego szczególnego znaczenia. Z kolei Iga Krefft uważa, że symboliczne gesty z okazji Dnia Zakochanych są bardzo miłe i podsycają temperaturę w związku. Kamil Pawelski zdradza natomiast, że zamierza uczcić powiększenie swojej rodziny i planuje zaprosić żonę na romantyczną kolację.