Newsy

Joanna Moro, Ewa Minge i Maria Czubaszek Osobowościami Roku 2014

2014-03-25  |  11:00
Mówi:Mariusz Pujszo (reżyser)
Anna Popek (dziennikarka)
Łukasz Jemioł (projektant)
Joanna Moro (aktorka)
Ewa Minge (projektantka)
Gabriela Antczak (dyrektor do spraw marketingu Firmy Kupiec)
Mariusz Gazda (prezes Skok Wołomin)
  • MP4
    Maria Czubaszek, Joanna Moro, Ewa Minge, a także Wittchen, „Pytanie na śniadanie” oraz agencja informacyjna Newseria zostali laureatami prestiżowej nagrody Osobowości i Sukcesy Roku 2014. Organizatorem gali był Mariusz Pujszo.

    Nagroda „Osobowości Roku“ przyznawana jest w kategorii polityka, nauka, kultura, biznes, medycyna i sport. Organizatorzy wyróżniają osoby, które bez względu na przeciwności wytrwale dążą do wyznaczonego celu. W tym roku za największą osobowość telewizyjną uznano Marię Czubaszek, zaś w kategorii aktorskiej triumfowały Joanna Moro i Karolina Gorczyca.  Wśród laureatów znaleźli się również m.in. projektant Łukasz Jemioł, Ewa Błaszczyk, Poparzeni Kawą Trzy, Diablo Włodarczyk, Ewa Minge oraz prezydent Lech Wałęsa.

    Zawsze się zastanawiałem, dlaczego w Polsce ciekawe, barwne osobowości się niszczy, a nie nagradza. Przecież na całym świecie jest tak, że to osobowości kreują. To osobowości rozwijają. To osobowości pchają cywilizację do przodu. Einstein był niesamowitą osobowością, Leonardo Da Vinci, każdy z nich był niesamowitą osobowością. I te osobowości trzeba pielęgnować, trzeba je pokazywać, trzeba ludziom dawać do zrozumienia, zobacz, warto być kreatywnym, ciekawym, innym – mówi Mariusz Pujszo agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    W kategorii „Sukces Roku” wyróżniony został m.in. program „Pytanie na śniadanie” TVP2.

    Jesteśmy bardzo szczęśliwi, rzadko dostajemy takie materialne wyrazy uznania. Zazwyczaj w telewizji sukces mierzy się oglądalnością, czymś bardzo wirtualnym i trochę „nienamacalnym”. A tutaj jest statuetka, będzie stała w naszym studio, będziemy na nią patrzeć, będzie dla nas motywacją. Bo czasem taka mała zachęta znacznie więcej daje niż tysiące ostrzeżeń. Potraktujemy to jako dobry znak na ten 2014 rok – mówi Anna Popek, jedna z prowadzących programu „Pytanie na śniadanie”.

    Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę Osobowości Roku w kategorii projektant. Odbierając nagrodę, designer nie krył wzruszenia. – Nie wiem, czym sobie zasłużyłem. Chyba tym, że po prostu rzetelnie pracuję – mówi projektant.

    Za największą osobowość aktorską została uznana Joanna Moro, która podbiła serca Polaków rolą Anny German w serialu TVP opowiadającym o życiu artystki. – Na pewno każda nagroda cieszy i dodaje energii do działania. Dzięki temu mamy wrażenie, że to, co robimy jest komuś potrzebne – mówi aktorka.

    Projektantka mody Ewa Minge została nagrodzona za promocję Polski za granicą. Jej projekty są regularnie prezentowane na najważniejszych pokazach mody na świecie.

    Każda nagroda, każde wyróżnienie jest dla mnie świętem. Bardzo szanuję, jeżeli jestem dostrzegana, wyróżniana, zauważana, to znaczy, że moja praca, to, co robię, nie jest postrzegane jako coś pustego, tylko coś wartościowego. Powiem szczerze, mam tych nagród dość sporo, ale każda nowa, najdrobniejsza nagroda, jakiś wyraz sympatii od ludzi jest dla mnie bardzo cenny i bardzo ważny – ocenia Ewa Minge.

    Dla Gabrieli Antczak, Dyrektor marketingu firmy Kupiec, producenta kasz, wyróżnionej w plebiscycie „Sukces Roku”, nagroda jest świadectwem zmian, jakie zachodzą w podejściu Polaków do kwestii zdrowia.

    To jest oczywiście ogromne wyróżnienie. To bardzo przyjemne, że nasze działania są zauważane i doceniane. Kupiec ma misję promowania zdrowego stylu życia, a ta nagroda pokazuje, że Polacy zaczynają coraz bardziej dbać o własne zdrowie – ocenia Gabriela Antczak.

    Jest to dla mnie szczególna nagroda, ponieważ określa ona tak osobistą cechę, jak osobowość. Znalazłem się w zaszczytnym gronie przez czyjąś – mam nadzieję – obiektywną decyzję. Jest to wyzwanie na przyszłość – dodaje  laureat nagrody Osobowość Roku w kategorii biznes Mariusz Gazda, prezes Skok Wołomin.

    Czytaj także

    Gwiazdy

    Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

    Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

     

    Moda

    Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

    Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

     

    Żywienie

    W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

    Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

     

    Gwiazdy

    Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

    W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.