Mówi: | Michał Prugar-Ketling |
Funkcja: | współwłaściciel marki Pitti Style |
Coraz więcej menadżerów decyduje się na szkolenia z dress code’u. Wiedza ta pozwala im dobrze się prezentować i budować zaufanie wśród kontrahentów
W utrzymywaniu poprawnych relacji biznesowych znajomość zasad etykiety i standardów dress code’u staje się wartością pożądaną. Niezbędna w tym zakresie wiedza oraz praktyczne umiejętności coraz częściej zdobywane są na specjalnych szkoleniach. Są one zalecane przede wszystkim dyplomatom, prawnikom i menadżerom, którzy chcą się odróżniać od konkurencji i budować profesjonalny wizerunek oraz styl komunikacji.
Szkoleniowcy przekonują, że dress code wcale nie musi być nudny. Podczas specjalnych kursów można się nauczyć sztuki stylizacji i kreowania własnego wizerunku idealnie dopasowanego do różnych sytuacji.
– Na pewnych stanowiskach czy szczeblach wypadałoby mieć wiedzę na temat dress code’u nie tylko po to, żeby dobrze się prezentować i wzbudzać zaufanie wśród swoich kontrahentów, lecz także po to, żeby nie narazić się na różnego rodzaju faux pas, czyli źle dobrany strój do konkretnej okazji czy okoliczności – mówi agencji Newseria Lifestyle Michał Prugar-Ketling, współwłaściciel marki Pitti Style.
Szkolenia z zakresu dress code’u czy z etykiety ubioru prowadzą wyspecjalizowane firmy, domy mody oraz atelier.
– Podczas takich szkoleń mamy możliwość zdobycia również wiedzy praktycznej, czyli często zadania przeprowadzane są na manekinach, możemy dotknąć tych poszczególnych elementów stroju, zobaczyć i przekonać się, jak to się nosi, jak to wygląda. Staramy się przekazać taką wiedzę, jak chociażby prozaiczne wiązanie krawata czy muchy, jak należy zestawiać ze sobą odpowiednie elementy garderoby, jakie buty na jaką okazję i o jakiej porze dnia – tłumaczy Michał Prugar-Ketling.
Niezwykle ważna i bardzo przydatna jest również teoria. Dzięki gruntownej wiedzy uczestnicy zdobywają większą pewność siebie, są świadomi swoich zalet i unikają kłopotliwych sytuacji.
– W części teoretycznej poruszamy takie tematy, jak interpretacja dopisków na zaproszeniach, czyli „white tie”, „black tie”, jak się ubrać na party koktajlowe. To wszystko wymaga odpowiedniej wiedzy tak, żeby nie popełnić faux pas czy nie narazić się na śmieszność w towarzystwie – mówi Michał Prugar-Ketling.
W takich szkoleniach najczęściej biorą udział dyplomaci, wyższa kadra menadżerska, kancelarie adwokackie, bankierzy, również różnego rodzaju przedstawiciele handlowi na wyższych szczeblach, którzy współpracują z klientami premium.
– W zależności od tego, czego oczekuje klient, firmy przygotowują odpowiedni zakres szkolenia, odpowiedni czas trwania tego szkolenia, liczbę zajęć praktycznych, liczbę zadań teoretycznych, czasami kończy się to egzaminem. Wszystko uzależnione jest od tego, czego oczekuje od nas klient – podkreśla Michał Prugar-Ketling.
Czytaj także
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2023-12-08: Rośnie popularność naturalnej żywności. Ten czynnik staje się podstawowym wymogiem wobec producentów
- 2023-03-31: Joanna Jędrzejczyk: Podjęłam naukę w szkole biznesowej. Chcę zdobyć fachową wiedzę, by rozwijać swoją firmę
- 2022-04-28: Irena Kamińska-Radomska: Mam parę nowych wyzwań zawodowych, ale na razie wszystko trzymane jest w tajemnicy. Na pewno będzie ciekawie
- 2020-10-19: Ryszard Rembiszewski: Sprawy sądowe dotyczące spadku czy darowizny mogą ciągnąć się latami i budzić niesmak. Prawnik może nam wtedy wiele pomóc
- 2020-10-12: Świadomość prawna Polaków jest wciąż niewielka. Większość zbyt późno zasięga porady prawnika w obawie przed kosztami
- 2020-07-13: Wyjazdy motywacyjne powrócą do firm najwcześniej w połowie przyszłego roku. Organizatorzy liczą straty i apelują o pomoc rządu
- 2020-04-17: Stworzona przez Polaków aplikacja zamienia mowę na logiczny i składny tekst, zrobi też notatki ze spotkania. Rozwiązanie może ułatwić pracę w czasie pandemii
- 2019-11-25: Joanna Racewicz: Razem z synem zdecydowaliśmy, że nie będziemy ukrywać jego twarzy. Nie ma to nic wspólnego z jakąś ciągotą celebrycką
- 2019-11-05: Kompetencje przyszłości to nie tylko umiejętności cyfrowe. Aby przygotować się do pracy w nowo tworzonych zawodach, potrzebna jest kreatywność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Gwiazdy
Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
Była prezenterka podkreśla, że spędzanie świąt z dala od domu to duży komfort. Wtedy bowiem zamiast robić wielkie zakupy i stać godzinami w kuchni, przygotowując tradycyjne menu, można naprawdę odpocząć i nacieszyć się spotkaniem z bliskimi. Monika Richardson z ekscytacją czeka więc na wyjazd do Wielkopolski, gdzie od lat celebruje Wielkanoc w dużym, rodzinnym gronie.
Gwiazdy
Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.
Gwiazdy
Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.