Newsy

Katarzyna Zielińska: Uwielbiam Nowy Jork. To jest jedno z trzech miejsc na Ziemi, gdzie chciałabym spróbować choć przez chwilę pomieszkać

2019-01-16  |  06:50

Aktorka przyznaje, że pokochała Nowy Jork od pierwszego wyjazdu. Jej zdaniem, to miasto nigdy nie zasypia, ma niepowtarzalny klimat i potrafi nieźle zawrócić w głowie. Katarzyna Zielińska kilka lat marzyła o tym, by stworzyć spektakl, którego akcja będzie się rozgrywać w Nowym Jorku. W końcu udało się spełnić to pragnienie. Najnowsza propozycja Teatru Roma to muzyczna opowieść o wielkiej amerykańskiej metropolii z lat 20. ubiegłego stulecia, którą rządziły jazz, mafia i prohibicja.

Uwielbiam Nowy Jork. To jest jedno z trzech miejsc na Ziemi, gdzie chciałabym spróbować pomieszkać chwilę – wszystko przede mną, może taki czas nastąpi w moim życiu – mówi agencji Newseria Katarzyna Zielińska, aktorka.

Jako producentka teatralna Katarzyna Zielińska zadebiutowała w 2012 roku. Na deskach małej sceny w Teatrze Roma wystawiła wtedy spektakl „Berlin. 4.00 rano” – widowisko z piosenkami z kabaretów berlińskich z lat 20. i 30 ubiegłego wieku. „Nowy Jork. Prohibicja” jest swoistą kontynuacją tej historii. Tym razem aktorka zabiera widzów w podróż po amerykańskiej metropolii – po jej ulicach, nocnych barach wypełnionych oparami dymu i jazzem oraz najciemniejszych mafijnych zakamarkach.

– Uwielbiam lata 20., 30., ten czas  pięknych kostiumów, tego podziemia nowojorskiego, tego szaleństwa, życia bez telefonów, bez e-maili. Wtedy nie byliśmy tak oceniani, tak kontrolowani, wszystko działo się gdzieś w ukryciu, ludzie na więcej sobie pozwalali, to było fajne, więc cieszę się, że możemy kawałek tego szaleństwa tutaj pokazać widzom – mówi Katarzyna Zielińska.

Aktorka tłumaczy, że spektakl „Nowy Jork. Prohibicja” to nie tylko wycinek historii i podróż retro, lecz współczesne spojrzenie na tamte czasy, artystyczne balansowanie pomiędzy przeszłością a teraźniejszością i zabawa konwencją.

– Każdy krok, każdy detal, każdy śpiew, każda nutka, ruch nogą, to wszystko jest wypracowane setkami godzin prób. Składowa wszystkiego: muzyka na żywo, scenariusz, teksty, kostiumy, wspaniali, zdolni aktorzy, choreografia – to wszystko ma tutaj teraz swój czas i myślę, że bardzo chciałabym zachwycić widzów – mówi Katarzyna Zielińska.

Czytaj także

Żywienie

Katarzyna Bosacka: Nie należy zbyt długo grillować mięsa. Powstają w nim substancje rakotwórcze

Dziennikarka przekonuje, że nieumiejętne grillowanie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia. W swoich programach niejednokrotnie udowadniała już, że wdychanie dymu i spalin z grilla zwiększa ryzyko powstania chorób nowotworowych. Dodatkowo naukowcy alarmują, że 200 gramów kiełbasy przyrządzonej na tradycyjnym grillu węglowym dostarcza nam 100 razy więcej szkodliwego benzo(a)pirenu niż 20 wypalonych papierosów. Tego typu urządzenia szkodzą zarówno na etapie rozpalania, jak i przyrządzania żywności.

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Maja Hyży: jestem bardzo rodzinna. Tak jestem wychowana i nie wyobrażam sobie spędzać świąt bez mojej rodziny

Wokalistka podkreśla, że jest bardzo przywiązana do tradycji i z przyjemnością kultywuje świąteczne zwyczaje. Wielkanoc kojarzy jej się z czasem spędzonym z rodziną, z koszyczkiem przystrojonym bukszpanem i okolicznościowymi dekoracjami. Wokalistka zdradza, że chętnie maluje wtedy z dziećmi pisanki, piecze swój popisowy sernik i przygotowuje jajka faszerowane w skorupce.

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Moda

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu.