Newsy

Magda Gessler zamierza otworzyć restaurację w Chicago lub Toronto. W maju planuje inaugurację restauracji w Brukseli

2018-03-19  |  06:15

Restauratorka twierdzi, że polska tradycja kulinarna jest wybitna, łączy w sobie bowiem zwyczaje i przepisy wielu narodowości. Na świecie kojarzona jest jednak z tak prostymi daniami jak pierogi czy kotlet schabowy. Z tego względu gwiazda TVN zamierza otworzyć restaurację za granicą, prawdopodobnie w Toronto lub w Chicago. Na 15 maja w Brukseli zaplanowane jest wielkie otwarcie restauracji The Ultimate Hallucination, w której Magda Gessler została ambasadorem i szefem kuchni. 

Jak informuje Magda Gessler, otwarcie restauracji w Brukseli będzie trwało trzy dni, codziennie na sali będzie 250 osób, a wśród nich m.in. belgijska arystokracja i polscy politycy. Restauracja The Ultimate Hallucination będzie się specjalizowała w starej polskiej kuchni w połączeniu z dawną kuchnią belgijską z początku XX wieku.

Gwiazda stacji TVN planuje także otwarcie restauracji w Ameryce.

– Może to być Toronto lub Chicago. Chciałabym pokazać prawdziwą polską kuchnię, ale nie tę emigracyjną, ludzi, którzy byli bardzo biedni, musieli wyjechać za chlebem i ich kuchnia była tak biedna jak oni, czyli schabowy i kiełbasa – mówi Magda Gessler agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Restauratorka podkreśla, że na świecie polska kuchnia uznawana jest za mało wykwintną i kojarzona jest właśnie z kotletem schabowym, bigosem i pierogami. Zdaniem gwiazdy jest to błędny pogląd, polska tradycja kulinarna jest wybitna i ma charakter kuchni fusion, a więc łączącej przepisy z całego świata, powstawała bowiem pod wpływem wielu zamieszkującej Polskę narodowości.

– Trzeba mieć do tego ogromną wrażliwość, wyobraźnię, wiedzę historyczną i szacunek do tego, co nasze, nie lecieć za internetowymi pewniakami, co się bardzo często zdarza młodym kucharzom, tylko zrobić dobry rosół, co jest wielką sztuką, np. z bażanta, z perliczki – mówi Magda Gessler.

Gwiazda przekonuje, że niegdyś do Warszawy przyjeżdżali smakosze z całej Europy, by spróbować polskich dań. Podkreśla również, że chciałaby wrócić do tych czasów, dlatego w swoich restauracjach oferuje tradycyjne polskie menu. Taką kuchnię zamierza również serwować w swoim zagranicznym lokalu. Choć nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie do lokalizacji, już szuka personelu m.in. poprzez ogłoszenia w mediach społecznościowych.

– Mamy bardzo duży plik z CV ludzi naprawdę z całego świata, bardzo dużo również cudzoziemców, ale też Polaków, którzy pracują za granicą – mówi.

Magda Gessler to jedna z najbardziej znanych polskich restauratorek. Jest właścicielką kilku restauracji, m.in. U Fukiera i AleGloria, autorką licznych książek o tematyce kulinarnej, gospodynią programów telewizyjnych związanych z gotowaniem, m.in. „Kuchenne rewolucje” oraz „Sexy kuchnia”, a także jurorką w programie „MasterChef”.

Czytaj także

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.