Mówi: | Marcin Tyszka |
Funkcja: | fotograf |
Marcin Tyszka: Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych. Interesuje mnie piękno, a nie fabuła
Fotograf chce się mocniej zająć reżyserią, interesuje go jednak wyłącznie tworzenie spotów z dziedziny mody i urody. Nie widzi się natomiast w roli twórcy filmów fabularnych. Zdaniem Marcina Tyszki w Polsce jest wielu zdolnych reżyserów filmowych, brakuje natomiast twórców zajmujących się dziedziną beauty.
Marcin Tyszka, najsłynniejszy polski fotograf mody, od dłuższego czasu próbuje swoich sił także w reżyserii. Ma już na swoim koncie materiały filmowe, z których powstało kilka spotów reklamowych firmy jubilerskiej Apart, w tym roku natomiast zrealizował film promocyjny dla firmy Avon. Zdjęcia kręcone były w Tajlandii, a w roli głównej wystąpiła Małgorzata Kożuchowska. Fotograf nie wyklucza, że w przyszłości jeszcze niejednokrotnie zajmie się reżyserią, jednak wyłącznie filmów reklamowych.
– Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych, ponieważ nie interesuje mnie fabuła, mnie interesuje tylko piękno, piękny obraz, czyli to, co widzę w okienku swojego aparatu, bardzo lubię poruszyć – mówi Marcin Tyszka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Artysta nie ukrywa, że po blisko dwudziestu latach pracy w charakterze fotografa ma się ochotę zająć inną dziedziną sztuki. Podoba mu się możliwość łączenia ruchu z sensualnością obrazu, interesuje go jednak wyłącznie piękno, a nie opowiadanie fabularnych historii. Fotograf jest przekonany, że właśnie ze względu na te konkretne zainteresowania otrzymuje coraz więcej propozycji reżyserskich.
– Mamy fantastycznych twórców filmowych w Polsce, świetnych reżyserów, operatorów, ale żaden z nich nie zajmuje się beauty, żaden z nich nie pracował nad kampaniami kosmetycznymi ze świata – mówi Marcin Tyszka.
Fotograf jest zdania, że polscy filmowcy mają świetne wizje opowiadanych przez siebie historii. Zapominają jednak, że to uroda kobiety powinna znajdować się na pierwszym miejscu, to natomiast stanowi punkt wyjścia w przypadku filmów reklamowych z dziedziny mody czy kosmetyki.
Czytaj także
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-04-08: Aleksandra Popławska: To jest oczywiste, że powinniśmy mieć tantiemy z internetu. Platformy streamingowe nie chcą stracić, więc pewnie obciążą kosztami klientów
- 2024-03-28: Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
- 2024-04-05: Marcin Bosak: Przygotowujemy się z moim przyjacielem do ciekawego projektu. Będzie to polsko-grecka koprodukcja, kino drogi
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-26: Aleksandra Popławska: Spektakl „Wyjątkowy prezent” jest komedią, ale pod spodem niepozbawioną tragicznego rysu. To dobra i mądra rozrywka
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
- 2024-02-09: Ewa Minge: Są już pewne ruchy filmowców wokół trylogii „Gra w ludzi”. Mam więc nadzieję, że doczekam się ekranizacji moich książek, bo jest to chyba marzeniem każdego pisarza
- 2023-11-28: Stacje kontroli pojazdów w kryzysie. Stawki za badania techniczne nie były waloryzowane od 19 lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.