Newsy

Marki coraz częściej wykorzystują wizerunek sportowców. Kampanie z ich udziałem zwiększają sprzedaż nawet o 30 proc.

2017-03-21  |  06:30

Kampanie z udziałem sportowców przynoszą większą sprzedaż produktów i usług nawet o 30 proc. – przekonuje Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group. Wykorzystanie wizerunku sportowca sprawia, że reklamy wydają się bardziej wiarygodne. Dlatego marki coraz częściej zapraszają do współpracy tych, którzy osiągają sukces w Polsce lub na arenie międzynarodowej. Kampanie reklamowe z udziałem sportowców mogą pełnić istotną rolę edukacyjną. Dlatego powinni oni promować produkty i usługi kojarzące się z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia.

– Badaliśmy, jak kampanie ze sportowcami wpływają na działalność naszych klientów. Za każdym razem jest to wzrost o minimum 30 proc. Wizerunek sportowca sprawia, że kampania jest bardziej wiarygodna. Wiarygodność zaś coraz trudniej uzyskać na rynku w ogromie informacji, jaki nas codziennie zalewa. Gwiazdy, które korzystają z danych produktów, uwiarygadniają je, wyróżniają kampanie, a to ma wielkie znaczenie dla sprzedaży produktów i usług – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group, firmy specjalizującej się w marketingu sportowym.

Marketing sportowy jest w Polsce znacznie mniej popularny niż na Zachodzie. Coraz więcej firm decyduje się jednak na wykorzystanie w kampanii reklamowej wizerunku sportowca. Największą wartość mają najbardziej rozpoznawalni przedstawiciele sportów popularnych na całym świecie: piłki nożnej czy tenisa. Coraz częściej rodzime firmy wykorzystują też wizerunek gwiazd lekkoatletyki.

– Wykładnikiem tego, co dobre i wiarygodne, jest to, kto tego używa. Jeżeli używają tego uznani sportowcy, to wydaje nam się, że ten produkt jest lepszy i wyróżnia się na rynku. Jeżeli polscy sportowcy osiągają duże sukcesy i towarzyszą temu duże kampanie, to chętniej wybieramy promowane przez nich produkty. Dlatego marki tak chętnie zapraszają ich do współpracy. Myślę, że ten trend będzie coraz silniejsi i będziemy mieć jeszcze więcej dużych kampanii z udziałem czołowych polskich gwiazd – prognozuje Wojciech Szaniawski.

Aby kampania przyniosła odpowiedni skutek, istotny jest produkt, który reklamuje sportowiec. Reklama używek, alkoholu czy zakładów bukmacherskich nie tylko nie będzie wiarygodna, lecz także może nadszarpnąć wizerunek sportowca.

– Warto, żeby sportowcy promowali zdrowy tryb życia, bo ich wizerunek jest nieodłącznie związany ze zdrowiem, dietą, siłownią, dzięki czemu osiągają sukcesy. Sportowcy powinni brać udział w kampaniach dla zdrowia, żeby one też budowały wizerunek osoby dbającej o swoje zdrowie, której zależy na zdrowiu Polaków – ocenia prezes Arskom Group.

Dlatego sportowcy najczęściej udostępniają swój wizerunek w reklamie odzieży sportowej, suplementów diety, również wody mineralnej czy napojów izotonicznych.

– Jest kilka bardzo dużych marek sportowych, które robią kampanie nie tylko pod daną dyscyplinę, lecz także ogólne kampanie, związane z siłownią czy bieganiem. Dobrze, żeby sportowcy promowali bieganie, fitness, siłownię tak, żeby skorzystali na tym Polacy – podkreśla ekspert.

Polacy coraz częściej deklarują aktywność fizyczną. Wprawdzie ponad 1/3 wskazuje, że nie uprawia żadnego sportu, ale już blisko połowa twierdzi, że aktywnie spędza czas wolny (badanie TNS Polska). Wpływ na podejście społeczeństwa mogą mieć sukcesy osiągane przez reprezentantów kraju.

– To widać nie tylko po kampaniach z udziałem sportowców, lecz także po kampaniach społecznych. Dużo marek klientów reklamowych jest zainteresowanych kampaniami społecznej odpowiedzialność biznesu, dbają o to, żeby społeczeństwo było zdrowe – mówi Szaniawski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.