Mówi: | Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland Katarzyna Kaszubkiewicz, PR Manager Hyundai Motor Poland |
Sponsoring sportowy wspiera sprzedaż koncernów motoryzacyjnych. Hyundai angażuje się w kolejną dyscyplinę sportu
Marki o znanej i ugruntowanej pozycji na rynku coraz częściej podejmują współpracę ze światem sportu na zasadzie sponsoringu. Wspierając sportowców, wzmacniają świadomość marki wśród klientów, a co za tym idzie – globalną sprzedaż. Przykładem jest firma Hyundai, która od lat jest partnerem FIFA i UEFA oraz rajdów WRC, a od dwóch lat wspiera także Tour de Pologne. Na potrzeby organizatorów wyścigu koncern przekazał blisko 60 aut.
– Hyundai jest zorientowany na sport, jest zorientowany na swoich klientów kibiców. Chce być z nimi i wspólnie przeżywać wielkie emocje sportowe, które następnie kojarzą się pozytywnie z poszczególnymi wydarzeniami. To największa zaleta działalności sponsorskiej – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland.
Hyundai jest wieloletnim partnerem międzynarodowych organizacji piłkarskich UEFA i FIFA. Na potrzeby trwających we Francji mistrzostw koncern przeznaczył do dyspozycji UEFA ponad 360 samochodów do obsługi logistycznej wydarzenia.
Oprócz partnerstwa z międzynarodowymi organizacjami Hyundai podejmuje także inicjatywy lokalne. Od ubiegłego roku koncern wzbogacił portfolio wspieranych przez siebie wydarzeń sportowych o prestiżowy Tour de Pologne.
– Podobnie jak w ubiegłym roku teraz także jesteśmy dostawcą logistyki. Dostarczamy flotę prawie 60 samochodów do obsługi logistycznej tego ważnego przedsięwzięcia kolarskiego. Jesteśmy także sponsorem koszulki dla najlepszego sprintera – mówi Leszek Płonka.
W ubiegłym roku w ramach projektu TdP wprowadzono do sprzedaży nowy model Hyundai Tucson w najwyższej wersji wyposażeniowej. Jak podkreśla dyrektor koncernu w Polsce, była to świetna promocja nowego SUV-a, która ułatwiła jego rynkowy debiut.
– Tucson sprawdził się doskonale w realiach Tour de Pologne i zyskał dużą popularność wśród naszych klientów – mówi Płonka.
Tegoroczna flota samochodów Hyundai składa się m.in. z samochodów Tucson, które będą jechały w peletonie i pozostaną do dyspozycji sędziów oraz H350, które będą służyć głównie do transportu sprzętu kolarskiego i innego ciężkiego sprzętu. We flocie znajdą się również auta i40 wagon, Santa Fe oraz flagowe limuzyny Genesis – samochody z segmentu premium, którymi będą poruszać się specjalni goście.
– Przygotowanie floty 57 samochodów było dosyć dużym wyzwaniem, ponieważ musimy pamiętać o tym, że auta będą eksploatowane w nietypowym, trudnym terenie – szczególnie mam tu na myśli odcinki na południu Polski. Do tego samochody będą użytkowane w sposób nietypowy technicznie. Podczas wyścigu mamy do czynienia z dynamicznym przyspieszaniem, zwalnianiem, dlatego musieliśmy zabezpieczyć całą flotę w taki sposób, żeby rzeczywiście te samochody były niezawodne i nie sprawiały problemu organizatorom – mówi Katarzyna Kaszubkiewicz, PR Manager Hyundai Motor Poland
Hyundai jest także sponsorem nagród głównych 73. Tour de Pologne. Dla najlepszej zawodniczki tegorocznego wyścigu przewidziano nowy model Hyundai Elantra, natomiast na zwycięzcę edycji dla mężczyzn czeka Hyundai Tucson, będący najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia w Europie.
– Sądzę, że nasza współpraca ze sportem w dalszym ciągu będzie polegała głównie na działalności sponsorskiej imprez sportowych, wsparciu m.in. w postaci udostępniania floty samochodów, spotkaniach czy wspieraniu wybitnych sportowców – mówi Leszek Płonka.
Inną dyscypliną, w którą Hyundai jest mocno zaangażowany, są rajdy WRC. Hyundai i20 WRC, który w nich startuje, jest doskonałą promocją standardowego modelu i20, na bazie którego zbudowano auto rajdowe. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że niedługo pojawi się nowa linia modelowa samochodów sportowych.
Czytaj także
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-01-30: Ewa Minge: Trenuję z synem kickboxing. W ten sposób daję odpocząć mojej psychice, bo wyrzucam na worku złe emocje
- 2024-01-08: Rozwój analiz laboratoryjnych pozwala skuteczniej wykrywać doping, także po latach. Pomóc w walce z niedozwolonymi substancjami w sporcie mogłoby także zaostrzenie kar
- 2023-12-29: Od 1 stycznia obowiązuje nowa lista substancji zakazanych w sporcie. Znalazł się na niej popularny, silny lek przeciwbólowy
- 2023-12-27: Marek Kaliszuk: Aktywność fizyczna jest dla mnie świętością. Na siłowni spędzam przynajmniej pięć dni w tygodniu po dwie godziny dziennie
- 2023-09-15: Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-09-12: Sylwia Gliwa: Do gry w tenisa skłonił mnie w młodości pewien piękny brunet z rakietą. Długie lata nie grałam, a 10 lat temu wróciłam na kort
- 2023-08-01: Szachy biją rekordy popularności wśród fanów e-sportu. Społeczność graczy wciąż czeka na uznanie ich za dyscyplinę olimpijską
- 2023-08-03: Aktywność fizyczna zwiększa tolerancję na ból. Może to być element strategii w łagodzeniu bólu przewlekłego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.