Newsy

Wyjazdy first minute najkorzystniejsze dla rodzin z dziećmi

2014-01-14  |  06:00
Obecnie biura podróży oferują klientom wyjazdy first minute, czyli zakup wycieczek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Oferty mają promocyjne ceny i są najkorzystniejsze dla rodzin, które planują urlop z dziećmi w czasie wakacji szkolnych.

 – Niektórzy touroperatorzy dają zniżki przekraczające 30 procent. Część hoteli jest tańszych o 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Puchajda z biura podróży Neckermann.
 
Najkorzystniejsze oferty dotyczą kierunków, które trudniej sprzedać. W ubiegłym roku był to Egipt z powodu niejasnej sytuacji politycznej.

Skorzystanie z oferty first minute najbardziej opłaca się rodzinom z dziećmi. Wtedy zapłacą mniej niż w przypadku zakupu wycieczki na kilka tygodni przed planowanym urlopem.  Touroperatorzy dają swoim klientom gwarancję niezmienności ceny.

W momencie rezerwacji wyjazdu nawet z półrocznym wyprzedzeniem, można być pewnym, że ich cena nie ulegnie podwyższeniu. Nie ważne, czy złotówka straci na wartości, czy ceny ropy pójdą do góry – wyjaśnia Jakub Puchajda.

W ubiegłym roku, według badań firmy Mondial Assistance, ponad 6 mln Polaków planowało wakacyjny wyjazd za granicę. Najchętniej wybieranym kierunkiem była Chorwacja, a także Hiszpania, Włochy i Grecja.

W tym roku z kolei, jak wynika z danych portalu turystycznego wakacje.pl, najwięcej Polaków jest zainteresowanych letnimi wyjazdami do Grecji. Na drugim miejscu uplasował się Egipt, a potem Turcja, Tunezja i Hiszpania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.