Newsy

Polskie gwiazdy preferują naturalny makijaż. Pokochały nowy trend baby face

2015-10-09  |  07:15
Mówi:Kamila Szczawińska, modelka

Patricia Kazadi, prezenterka

Zosia Ślotała, stylistka

Helena Norowicz, aktorka, modelka

Natalia Klimas, aktorka

Katarzyna Zielińska, aktorka

  • MP4
  • Gwiazdy pokochały najnowsze trendy makijażowe. Dla Zofii Ślotały, Natalii Klimas i Kamili Szczawińskiej hitem nadchodzącego sezonu jest promienna, rozświetlona cera. Patricia Kazadi stawia natomiast na konturowanie twarzy, dzięki któremu zawsze dobrze wygląda na zdjęciach. Helena Norowicz za najciekawszy trend uznaje podkreślenie oczu w klasycznym stylu smoky eyes.

    Najsilniejsze trendy w makijażu na sezon jesień–zima 2015/2016 to promienna, gładka skóra, mocne usta oraz klasyczne smoky eyes. Polskim gwiazdom szczególnie przypadł do gustu efekt baby face, czyli rozświetlonej, młodzieńczej cery. Można go osiągnąć, używając lekkich baz i podkładów, które nie tylko delikatnie rozświetlają skórę, lecz także wygładzają ją i wyrównują jej koloryt.

    – Skóra wygląda trochę jak spocona po treningu, jest rozświetlona i tak naprawdę niewiele jest tego makijażu. Nie jest to efekt maski, tylko takiej bardzo naturalnej, dobrze nawilżonej, młodej skóry – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamila Szczawińska.

    – Fajny jest delikatny makijaż baby face, bardzo mi się podoba. Jestem zwolenniczką bardzo delikatnego makijażu. Czasem lubię nałożyć tylko jakąś szminkę i nic więcej mówi Katarzyna Zielińska.

    Wygląd w stylu baby face wzmocni także użycie różu do policzków w delikatnym odcieniu, który nada cerze dziewczęcą świeżość. Taki efekt nawilżonej, promiennej cery bardzo lubi także Zofia Ślotała, choć róż najczęściej zastępuje bronzerem.

    – To też daje nam efekt baby doll. Nie jest to dla każdej osoby, ale my, Słowianki, mamy tę przewagę nad innymi kobietami, że nasza karnacja i przeważnie blond włosy pozwalają na to, żeby uzyskać ten efekt mówi Zofia Ślotała.

    W jesiennym makijażu wizażyści nie rezygnują z konturowania twarzy. Proponują natomiast nowość, czyli strobing. Jest to konturowanie za pomocą tylko jednego produktu, jakim jest rozświetlacz. Dzięki temu proces konturowania jest znacznie łatwiejszy do wykonania, a twarz wygląda bardziej świeżo i delikatnie. Fanką konturowania jest Patricia Kazadi.

     Kompletnie zmienia się twarz, szczególnie na zdjęciach, kiedy jest dobrze wyprofilowana. Uważam, że to jest w ogóle podstawa w makijażu w tym sezonie –  mówi Patricia Kazadi.

    Wokalistka jest też miłośniczką pomadek. Zawsze stara się mieć przy sobie dwie jaśniejszą i ciemniejszą na wypadek, gdyby prosto z zakupów miała iść na imprezę. W nadchodzącym sezonie, także w makijażu dziennym, modne będą szminki w mocnych kolorach: jeżyny, jagód, śliwek i brązów. Mają one dać drapieżny look w stylu grunge.

    – Grungowe, ciemne usta są fantastyczne, niestety, ja tego trendu nie będę mogła zastosować, ponieważ jestem za blada. tę usta są takie bardzo dramatyczne, bordowe, niemalże czarne, a ja jest taka Courtney Love z lat 90., więc nie mogę tego zrobić, bo będę wyglądała jak wampir – mówi Natalia Klimas.

    Zdaniem Heleny Norowicz najciekawszym trendem na nadchodzący sezon są smoky eyes. Makijażyści znacznie uprościli metodę ich wykonywania. Proponują m.in. używanie mniejszej liczby produktów, m.in. matowych cieni, o fakturze ułatwiającej ich aplikację.

    – Oczy są zwierciadłem duszy, a podkreślone makijażem są jeszcze bardziej wyraziste i mogą nam więcej duszy ukazać mówi Helena Norowicz.

    Najnowsze trendy w makijażu można było poznać podczas trzydniowej imprezy Sephora Trend Report, która odbyła się w warszawskiej Arkadii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

    Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

    Media

    Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

    Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

    Edukacja

    Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

    Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.