Newsy

Powstała kolejna edycję charytatywnego kalendarza „Businesswoman & life”. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie działalności Fundacji „Akogo?” i Kliniki „Budzik”

2017-11-22  |  06:41
Mówi:Ewa Błaszczyk, aktorka
Sylwia Gruchała, florecistka
Agnieszka Zydroń, dziennikarka, felietonistka
Jaga Hupało, stylistka fryzur
  • MP4
  • To bardzo cenna inicjatywa, bo dzięki niej zyskujemy dodatkowe finanse na naszą działalność, a ludzie mają większą empatię. Chcą dowiedzieć się więcej o tym, co robimy – podkreśla Ewa Błaszczyk. W przygotowaniu kalendarza „Businesswoman & life 2018” wzięło udział 28 wyjątkowych kobiet: reprezentantki polskiego biznesu, show-biznesu, dziennikarki, aktorki i piosenkarki. Ekskluzywne zdjęcia wykonała Katarzyna Marcinkiewicz, a panie pozowały w duetach. To już siódme wspólne wydawnictwo redakcji czasopisma „Businesswoman & life” i Fundacji „Akogo?”.

    Można powiedzieć, że już po raz kolejny jesteśmy małżeństwem. Pani Ela Jeznach wybrała naszą fundację i przy nas trwa, co jest bardzo cenne. Zawsze pozyskuje się osoby ze świata biznesu, ze świata artystów, łączy się w pary i potem odbywa się licytacja kalendarzy, a dochód wspiera nas finansowo. To bardzo cenna inicjatywa, bo dzięki niej ludzie mają większą empatię, chcą dowiedzieć się więcej o naszej działalności – mówi agencji Newseria Ewa Błaszczyk, aktorka.

    Zaproszenie do współtworzenia tego wyjątkowego kalendarza przyjęła florecistka Sylwia Gruchała.

    – To jest dla mnie wielki zaszczyt, że zostałam zaproszona do tego projektu. Nie wyobrażam sobie odmówić, bo to jest dla mnie wyróżnienie, że mogę swoją cegiełkę przyłożyć do tak wspaniałego projektu. Cieszę się, że coś takiego zostało zorganizowane, coraz fajniej się to rozwija, ludzie są chętni, cieszy mnie przede wszystkim to, że mimo tego, jakie mamy czasy, jeszcze ciągle pamięta się o tych potrzebujących. Jeśli ktoś uczciwie działa i ma dużą wiarygodność, to ludzie chcą pomagać i to jest bardzo budujące. Myślę, że w życiu warto iść tą drogą – mówi Sylwia Gruchała, florecistka.

    Dziennikarka i felietonistka Agnieszka Zydroń podkreśla z kolei, że bardzo ceni Ewę Błaszczyk za upór i konsekwencję w dążeniu do celu.

    – Ewa Błaszczyk to niesamowity człowiek, niesamowita osobowość ze względu na to, co robi, co udało jej się stworzyć. Dlatego też każda z osób, która tutaj przybyła i wzięła udział w kalendarzu, czuje się wyróżniona, że może wesprzeć akurat panią Ewę Błaszczyk. Jest to na rzecz fundacji, która zajmuje się wybudzaniem dzieci, teraz także dorosłych, ta śpiączka, czyli stan pomiędzy śmiercią a życiem, bardzo tajemniczy dla nas wszystkich, tak naprawdę może dotknąć każdego w każdej chwili, dlatego cudownie, że tyle osób się angażuje, tyle osób jest tu dzisiaj z nami, jestem bardzo szczęśliwa, że też zostałam zaproszona do tego projektu – mówi Agnieszka Zydroń, dziennikarka, felietonistka

    Stylistka fryzur Jaga Hupało podkreśla z kolei, że pomaganie powinno być wpisane w nasze życie. Jej zdaniem znane osoby powinny się jak najczęściej udzielać charytatywnie. Ze względu na swoją rozpoznawalność i stałą obecność w mediach są bowiem w stanie bardziej zwrócić uwagę innych na określone problemy.

    – To piękne zaproszenie do wzięcia udziału w tak szlachetnej misji. Celebrowanie życia, pomaganie w jakiejkolwiek formie, która może poprawić jakość życia i pomóc drugiej osobie, zawsze bardzo chętnie biorę udział. Akcje charytatywne są częścią mojej misji życiowej, też wpisane po części w naszą twórczość i działalność, zajmowanie się pięknem ludzi jest ściśle związane ze zdrowiem, więc wszystko, co ma połączenie, czy to jest forma spotkań w pracowni z klientami czy wyjście w miejsca, gdzie potrzebna jest pomoc charytatywna, jest dla mnie naturalne i bardzo chętnie to czynię – mówi Jaga Hupało, stylistka fryzur.

    Do poszczególnych zdjęć kalendarza pozowały następujące duety: Dominika Stelmach i Lucyna Pleśniar, Joanna Racewicz i Lucyna Sobieszek, Beata Tadla i Beata Trawińska, Anna Jurksztowicz i Irena Kurdziel, Ewa Minge i Beata Drzazga, Lidia Kopania i Agnieszka Zydroń, Katarzyna Pakosińska i Małgorzata Cegiełkowska, Jaga Hupało i Katarzyna Bender, Grażyna Torbicka i Magdalena Szczęsna, Olga Frycz i Anna Skórzyńska, Olga Borys i Agnieszka Krzyżanowska, Magdalena Stużyńska i Lilianna Kupaj, Sylwia Gruchała i Katarzyna Michniewska, Ewa Błaszczyk i Barbara Woźniak.

    Klinika „Budzik” została uruchomiona w lipcu 2013 roku jako pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Budowa kliniki, której koszt wyniósł ponad 20 mln zł, została sfinansowana przez Fundację „Akogo?” dzięki ofiarności wielu darczyńców indywidualnych, firm, fundacji oraz środków UE. Klinika ma 15 łóżek, z pełną infrastrukturą niezbędną do hospitalizacji i rehabilitacji neurologicznej dzieci po ciężkich urazach mózgu. Do tej pory udało się wybudzić 39 dzieci.

    – W tej chwili fokusujemy się na naukę, na nowe procedury medyczne, to bardzo ważne, to, co jest przyszłością, co jeszcze można zrobić dla takiego pacjenta i myślimy w Warszawie o neurocentrum, gdzie byłby „Budzik” dla dorosłych i stacja naukowo-badawcza. Chodzi o to, żeby ludzie mogli mieć wybór, czy lecieć na koniec świata, czy zrobić coś rękami polskich neurochirurgów. Jest różnica, czy coś zrobić pięć razy taniej, w obecności rodziny, polskiego języka i poczucia bezpieczeństwa z tego wynikającego. Myślimy też o współpracy z kliniką 3N, to będzie prywatna klinika – neurochirurgia, neurologia, neurorehabilitacja – mówi Ewa Błaszczyk.

    W niedzielę w hotelu Bellotto w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Charytatywna na rzecz fundacji „Akogo?” oraz Kliniki „Budzik”, zorganizowana przez redakcję magazynu „Businesswoman & life”. Podczas spotkania miała miejsce premiera wyjątkowego wydawnictwa i licytacja obrazów – kart z kalendarza. W ten sposób udało się zebrać kwotę 31 tys. zł.

    Czytaj także

    Gwiazdy

    Sara Boruc-Mannei: mąż nie jest ogromnym kibicem piłki nożnej, ale kadrze narodowej będziemy kibicować

    W moim domu nie rządzi mundial  mówi wokalistka. Twierdzi, że jej mąż nie należy do zagorzałych kibiców piłki nożnej, oboje zamierzają jednak oglądać mecze polskiej reprezentacji. Gwiazda obstawia, że dzisiejsze spotkanie Polski z Senegalem zakończy się zwycięstwem kadry Adama Nawałki 2:1.

     

    Gwiazdy

    Joanna Brodzik: Rodzice często niefrasobliwie upubliczniają zdjęcia swoich dzieci. Musimy dostrzegać niebezpieczeństwa

    Internet może być zarówno szansą, jak i zagrożeniem – uważa aktorka. Twierdzi, że Polacy powinni się nauczyć funkcjonowania w sieci i bronić swojego prawa do prywatności. Tylko drogą edukacji można zrozumieć możliwości, jakie daje wirtualny świat, i dostrzegać zagrożenia. Gwiazda podkreśla, że wiedzę tę dorośli powinni przekazywać dzieciom na równi z normami moralnymi i zasadami zachowania.

     
     

    Handel

    85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

    Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają zwykle za długi czas oczekiwania na kontakt z konsultantem oraz złą organizację wsparcia. To może zaważyć na wynikach firmy, dlatego coraz częściej stawiają one klientów w centrum zainteresowania. Do starań w tym kierunku mają zachęcać ich także takie inicjatywy jak Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których niczym na boisku piłkarskim najlepsze pod kątem obsługi klienta firmy walczą o bramki, czyli dobre opinie konsumentów.

    Gwiazdy

    Paulina Smaszcz-Kurzajewska: obecnie w związkach brakuje komunikacji i wyrozumiałości

    Gdy pobieraliśmy się z mężem, to ustaliliśmy listę wartości i priorytetów. Jej podstawą była wzajemna lojalność i tak zostało do tej pory – podkreśla Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Wraz z Maciejem Kurzajewskim są razem ćwierć wieku i uchodzą za jedną z najbardziej zgranych par w polskim show-biznesie. Zdaniem dziennikarki, każdy ma inną receptę na udany związek. U nich liczy się wzajemny szacunek, cierpliwość i tolerancja dla odmiennych poglądów partnera. Ważne jest to, żeby nie próbować narzucić komuś siebie, swoich ideologii i swoich racji.