Newsy

Sylwia Nowak: Miałam swoje dołki, załamania i gorsze chwile. I wtedy zawsze pojawiał się ktoś z pomocą

2017-12-21  |  06:21

Aktorka ze swojego doświadczenia wie, że dobro wysłane w świat zawsze do nas powróci w takiej czy innej formie. Los bowiem bywa przewrotny i nigdy nie wiadomo, kiedy sami będziemy potrzebować pomocy, dlatego jeśli tylko możemy, powinniśmy wyciągać życzliwą dłoń do innych, a tym najbardziej do potrzebujących – oferować również wsparcie finansowe. Aktorka podkreśla, że ona sama, ilekroć tylko miała w życiu momenty zwątpienia, zwłaszcza na polu zawodowym, zawsze otrzymywała pomoc – nie tylko ze strony rodziny, lecz także osób z branży.

Zdaniem Sylwii Nowak, gdy pomagamy, a jest to nawet bardzo drobny gest, to mamy poczucie, że jesteśmy potrzebni innym i że w życie drugiego człowieka wnosimy coś dobrego.

– Uważam, że warto jest pomagać, że to, co dajemy, prędzej czy później do nas wróci. Tak naprawdę, nie wiadomo, kiedy my sami będziemy potrzebować czyjejś pomocy – mówi agencji Newseria Sylwia Nowak, aktorka.

Aktorka wspomina, że sama niejednokrotnie znajdowała się w sytuacji podbramkowej i by wyjść na prostą, potrzebowała pomocy. Zawsze jednak było tak, że miała wokół siebie grono życzliwych osób, które służyły wsparciem. To bardzo cenne, zwłaszcza w środowisku zawodowym, gdzie często panuje zawiść, zazdrość i niezdrowa konkurencja.

– Takich sytuacji było kilka w moim życiu, szczególnie na polu zawodowym, kiedy nie zawsze wszystko się układało po mojej myśli i kiedy miałam swoje dołki, załamania i gorsze chwile, nagle ktoś zjawiał się z dobrym słowem, dobrą radą czy pomocą, żeby myśleć pozytywnie. Wsparcie rodziny, najbliższych dzięki Bogu tak naprawdę zawsze miałam bardzo dobre, ale ta kwestia zawodowa – to się bardzo docenia, kiedy jesteś w jakimś dole i ktoś zupełnie bezinteresownie ci pomaga – mówi Sylwia Nowak.

Sylwia Nowak jest blogerką, aktorką i piosenkarką. Na blogu zajmuje się tematyką lifestyle'ową, pisze przede wszystkim o modzie, pielęgnacji urody i sporcie. Ma na swoim koncie również role w takich produkcjach jak „Miłość na bogato”, „Na Wspólnej” i „Wkręceni 2”. Jeśli chodzi o karierę muzyczną, to artystka przygotowuje się do wydania swojej debiutanckiej płyty. Na razie wydała dwa single: „Ukradnij” i „Silniejsza”. Obydwa kawałki utrzymane są w klimacie popowo-elektronicznym.

Czytaj także

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.