Mówi: | Zygmunt Chajzer |
Funkcja: | prezenter |
Zygmunt Chajzer: Dzieci z domów dziecka na Boże Narodzenie marzą o miłości i bezpieczeństwie. To są najważniejsze rzeczy w czasie świąt
Domy dziecka powinny zniknąć z mapy Polski – uważa prezenter. Jego zdaniem znacznie lepszym rozwiązaniem są wioski dziecięce, zapewniające swoim podopiecznym poczucie bezpieczeństwa i przynależności do rodziny. Zygmunt Chajzer namawia do wspierania tej organizacji i umilenia osieroconym dzieciom świąt Bożego Narodzenia.
SOS Wioski Dziecięce w Polsce to istniejąca od ponad 30 lat organizacja pozarządowa, której celem jest opieka nad dziećmi osieroconymi lub opuszczonymi przez rodziców. Obecnie organizacja zajmuje się blisko 1,5 tys. dzieci, zapewniając im dom oraz dając szansę na lepszą przyszłość. Dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czas Bożego Narodzenia jest wyjątkowo trudny – znacznie mocniej odczuwają one bowiem swoją samotność. Organizacja apeluje więc o pomoc osieroconym dzieciom, w czym w tym roku wspierają ją takie gwiazdy, jak Natalia Kukulska, Anna Dereszowska, Wojciech Mecwaldowski oraz Zygmunt Chajzer.
– Właściwie czekałem na taką propozycję, dlatego że z problemem samotności dzieci, sieroctwa stykam się nie od dzisiaj. Miałem okazję współpracować z kilkoma domami dziecka i wiem, że są to smutne miejsca, które powinny zniknąć z mapy Polski – mówi prezenter agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zdaniem Zygmunta Chajzera istnieć powinny jedynie placówki do interwencji kryzysowych, które pomagałaby dzieciom w nagłych przypadkach. Umieszczanie najmłodszych w domach dziecka na wiele lat prezenter uważa natomiast za niekorzystne rozwiązanie. Tym bardziej podoba mu się idea Wiosek Dziecięcych, które w większym stopniu niż tradycyjne domy dziecka dają swoim podopiecznym poczucie bezpieczeństwa i przynależności do wspólnoty.
– To dla tych dzieci jest rodzina, także z całego serca wspieram całą akcję i z wielką przyjemnością wezmę udział w realizacji tego spotu – mówi Zygmunt Chajzer.
Prezenter wziął udział w nagraniu świątecznych spotów SOS Wiosek Dziecięcych, w których zachęca do wsparcia finansowego organizacji i umilenia jej podopiecznym zbliżających się świąt. W spotach tych pojawiają się również dzieci znajdujące się pod opieką Wiosek Dziecięcych, które dzielą się z widzami swoimi marzeniami w związku z Bożym Narodzeniem. W przeciwieństwie do większość dzieci marzenia te dotyczą raczej uczuć niż prezentów materialnych, takich jak nowoczesne gadżety elektroniczne lub zabawki.
– To są najważniejsze rzeczy w czasie świąt, wcale nie najnowsze smartfony, tylko to, żeby rodzina zasiadła przy stole, żeby była choinka, kilka fajnych potraw, prezenty oczywiście, ale te prezenty nie muszą być wielkie. Najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa i miłości – mówi Zygmunt Chajzer.
Czytaj także
- 2023-12-20: Edyta Zając: Prezenty świąteczne dla bliskich kolekcjonuję już od pół roku. Po prostu lubię być przygotowana
- 2023-12-22: Boże Narodzenie skłania do dobroczynności. Dwie trzecie Polaków czuje się w tym okresie zmotywowanych do pomagania
- 2023-11-06: Ilona Łepkowska: Od pewnego czasu się przyjęło, że ledwo z supermarketów znikną cmentarne znicze, to pojawiają się bombki choinkowe. Dla mnie to jest trochę za szybkie przejście
- 2023-09-18: Filip Chajzer: Po naszej pierwszej audycji w Radiu ZET rozdzwoniły się telefony i zaczęły spływać gratulacje. Kocham reporterkę radiową, bo uruchamia wyobraźnię
- 2023-10-03: Filip Chajzer: Postanowiłem oderwać od siebie hasło show-biznes i postawić tylko na biznes
- 2023-02-21: Ewa Drzyzga: Nie jeżdżę na nartach, bo po prostu nie umiem. Stromizna mnie paraliżuje
- 2023-03-07: Andrzej Sołtysik: Z kamerą powinniśmy wybierać się poza Warszawę, a nie tylko być w tej zamkniętej, warszawskiej szklanej kuli
- 2022-12-23: Pandemia, inflacja i wojna wpłyną na to, jak spędzimy tegoroczne święta. Ponad 90 proc. Polaków uważa, że będą wyglądać inaczej niż w poprzednich latach
- 2022-12-22: Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji i rezygnują z droższych produktów
- 2022-12-21: Spotkania przy wigilijnym stole dla wielu osób są źródłem frustracji i stresu. Ćwiczona asertywność pomoże przetrwać rodzinne niesnaski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Tomasz Dedek: Trzy dekady temu wziąłem udział w zdjęciach do „Listy Schindlera” Stevena Spielberga. Film był za długi i niestety cały mój wątek wycięli
W „Liście Schindlera” Tomasz Dedek wcielił się w rolę gestapowca. Niestety wątek z jego udziałem został wycięty z filmu. Mimo wszystko aktor cieszy się, że dane mu było współpracować ze Stevenem Spielbergiem, bo to dla niego prawdziwy wirtuoz kina, którego podziwia od wielu lat. Jak wspomina, na planie wiele wymagał, ale nie tworzył niepotrzebnych barier i nie dystansował się, natomiast był niezwykle otwarty i życzliwy.
Gwiazdy
Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały
Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.