Strona główna

styczeń 2019

Portal Niewidzialni.eu ma 10 lat

2019-01-20  |  01:41

Od 10 lat publikujemy historie ludzi, którym niepełnosprawność nie przeszkodziła w osiąganiu wyznaczonych celów i sukcesów, relacjonujemy wydarzenia sportowe i kulturalne, sprawdzamy dostępność transportu publicznego dla osób niepełnosprawnych, promujemy nowatorskie metody leczenia i rehabilitacji. Radzimy jak żyć aktywnie i zdrowo się odżywiać.

Prosta strona internetowa, która stała się portalem

– Dziesięć lat temu przygotowywałem reportaż telewizyjny o stronach internetowych prowadzonych przez osoby z niepełnosprawnościami. Temat aż tak bardzo mnie wciągnął, że stopniowo zacząłem się uczyć ich obsługi. W maju 2009 roku, podliczyłem drobne oszczędności i postanowiłem zainwestować te środki w prostą stronę internetową – wspomina Bartosz Szpurek, dyrektor Fundacji Kreatywni Niewidzialni i redaktor naczelny portalu Niewidzialni.eu. – Podchodziłem do tego przedsięwzięcia trochę sceptycznie. Nie do końca wierzyłem w powodzenie tego projektu, ponieważ trudno jest zrobić coś z niczego, a następnie utrzymać. Ale… Zaryzykowałem… Zleciłem wykonanie strony, dodałem kilka tekstów i zacząłem szukać możliwości pozyskania stałych czytelników – dodaje.

Początki były bardzo trudne. Portal przez blisko dwa lata działał i był utrzymywany bez żadnego wsparcia finansowego.

– Ciężko jest wypromować projekt adresowany do wąskiej rzeszy odbiorców. Tematyka niepełnosprawności nie jest medialna i interesująca dla reklamodawców. W tym czasie nie dysponowałem żadnym budżetem na promocję i reklamę, nikt też nie wykupiłby usługi reklamowej na portalu, którego nikt nie znał – tłumaczy Bartosz Szpurek. – W pierwszych miesiącach działalności skupiliśmy się głównie na aktualnościach, wydarzeniach krajowych i regionalnych. Codziennie rozwój naszego serwisu śledziło około 50 osób. Z miesiąca na miesiąc liczba ta sukcesywnie rosła, co motywowało nas do dalszej pracy nad udoskonalaniem serwisu – mówi redaktor naczelny portalu Niewidzialni.eu.

Praca i wiarygodność kluczem do sukcesu

– Jeżeli coś otwieramy tylko po to by na tym zarabiać, to prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu jest nikłe. Oczywiście prowadzenie każdej działalności wiąże się z jakimiś kosztami i wydatkami, ale pieniądze to nie wszystko. Praca, którą wykonujesz powinna być twoją pasją, dawać radość i satysfakcję. Ja ten cel osiągnąłem, nawet jeśli pracuję dwanaście godzin dziennie, również w weekendy – nie czuję zmęczenia – wyjaśnia Bartosz Szpurek.  

Z roku na rok coraz więcej dużych firm chce się promować na portalu Niewidzialni.eu i pozostałych serwisach internetowych prowadzonych przez Fundację Kreatywni Niewidzialni. Dzięki ich wsparciu radio Niewidzialni FM może promować bezpłatnie w blokach reklamowych te mniejsze, które oferują rabaty na różne usługi osobom z niepełnosprawnościami.

– U nas wszystko jest przejrzyste. Reklamy publikowane na naszych portalach pokrywają koszty ich działalności oraz realizacji produkcji dźwiękowych dla radia Niewidzialni FM – mówi Bartosz Szpurek. – Nasze serwisy nie są dotowane przez instytucje administracji publicznej, czy PFRON. I dobrze. Dzięki temu możemy być niezależni i obiektywni!  Prowadząc portal, tytuł prasowy, czy inne medium informacyjne należy pamiętać, że zawsze najważniejszy jest adresat informacji – czyli czytelnik. To on jest naszym pracodawcą i recenzentem – dodaje redaktor naczelny portalu Niewidzialni.eu.

Do chwili obecnej na portalu Niewidzialni.eu zostało opublikowanych ponad 4900 tekstów poświęconych tematyce niepełnosprawności, nowatorskim metodom leczenia i rehabilitacji. Z oferty serwisu skorzystało ponad 5 milionów czytelników w przedziale wiekowym od 15 do 75 lat. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 20 stycznia

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Iwona Węgrowska: Bardzo chciałabym ważyć 50 kg. Mam jednak problem z zatrzymywaniem się wody w organizmie i często nawet jak mało jem, to wyglądam jak balon

Wokalistka postanowiła wykorzystać ostatnie tygodnie na to, żeby zadbać o formę, zrzucić kilka zbędnych kilogramów i z gracją zaprezentować się na plaży w kostiumie kąpielowym. Założyła sobie, że chce osiągnąć wagę 50 kg. Dlatego też stosuje oczyszczającą dietę dr Dąbrowskiej i całkowicie zrezygnowała z jedzenia mięsa. Piosenkarka przyznaje też, że niezwykle uciążliwe jest dla niej zatrzymywanie się wody w organizmie. Przez to czuje się bardzo niekomfortowo.

Media

Piotr Gruszka: Cierpliwość przydała się w programie „Power Couple”. Pierwszy raz byliśmy tak długo bez dzieci i to był dla nas test

Nowy program TVN „Power Couple” był sprawdzianem zaufania dla par, które wzięły w nim udział. Uczestnicy, aby potwierdzić siłę związku, wykonują ciekawe, a niekiedy czasami nawet ekstremalne zadania. Wśród par, które walczą w pierwszej edycji show, znaleźli się siatkarz Piotr Gruszka wraz z żoną Aleksandrą Szettel-Gruszką. Małżeństwo bardzo dobrze się bawiło na planie programu. Sportowiec zaznacza, że dzięki trudnym konkurencjom jeszcze lepiej poznał swoją żonę i docenił jej wytrwałość.

Robotyka i SI

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje futbol. Analizuje mecz i zagrania zawodników oraz pozwala opracować strategię pod konkretnego przeciwnika

Według szacunków 30–35 proc. bramek podczas meczów piłki nożnej pada w wyniku stałych fragmentów gry. Dogłębna analiza działań ma kluczowe znaczenie, aby móc je maksymalnie zoptymalizować, a tym samym uzyskać przewagę nad rywalami. Dzięki sztucznej inteligencji można łatwo zanalizować wybrane fragmenty gry poszczególnych zawodników czy sprawdzić taktykę. Kamery wspierane przez SI pozwalają mierzyć prędkość podań, rotację piłki czy śledzić pozycje zawodników. Co równie ważne, sztuczna inteligencja może przewidywać szanse powodzenia dla różnych taktyk gry. Takie rozwiązania są już dostępne w polskiej piłce.