Przegląd mediów

luty 2018

Branding szeroko pojęty

2018-02-14  |  13:54
Przegląd mediów

Bezsprzecznym jest fakt, że branding to istotny aspekt marketing, strategii komunikacji wizualnej i szerszej  holistycznej wizji biznesowej. Najczęściej branding bywa kojarzony z większymi firmami, których portfele budżetowe bywają szerszej wypchane aniżeli ich mniejszych biznesowych rówieśników. Ostatnio jednakże mniejsze organizacje liczące od kilku do kilkudziesięciu pracowników coraz bardziej zaczęły interesować się tym, co ich własne marki oznaczają na rynku bądź mają szansę reprezentować.

 

Czym właściwie jest marka? Marka jest pewną obietnicą, jaką firma składa klientowi. Klarownie komunikuje klientowi, czego można oczekiwać od produktów i usług. Organizacje używają brandingu, aby odróżnić swoją ofertę od konkurencji. Marka określa, czym jest firma, czym chce być i czym klienci ją postrzegają.

 

Marka to nazwa, pojęcie, znak, symbol lub wzór lub ich klarowna kombinacja, mająca na celu identyfikację towarów i usług jednego sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienie ich od produktów konkurencji, mowi Phillip Kotler, autor Marketing Management.

 

Na dzisiejszym rynku pełnym tysięcy produktów i usług, z których wszystkie są szybko poddawane marketingowej obróbce, marka wyróżnia się z bałaganu i przyciąga uwagę.

Nazwa marki może tworzyć lojalność, zaufanie, wiarę, premię lub popularność na rynku masowym, a także lojalność, zaufanie w zależności od tego, jak marka jest reklamowana i promowana.

Marka odróżnia produkt od podobnych innych produktów i umożliwia mu naliczanie wyższej składki, w zamian za wyraźną tożsamość i większą wiarę w jego funkcję. Marka prawdopodobnie przetrwa dłużej niż niezróżnicowany produkt.

Marka jest podobna do żywej istoty: ma tożsamość, kulturę, wizję, emocje i inteligencję. Wszystkie te dane są przyznawane przez właściciela marki i muszą być stale sprawdzane, aby marka była odpowiednia do celu, który zamierza sprzedać.

 

Marka to umiejętne przetłumaczenie wizji, misji i priorytetów jakimi kieruje się organizacja, to zbiór obietnic doświadczeń, na relacje z jakimi decyduje się konsument.; marka to również kreacja omni-obecnego image-u firmy wraz z jej wizją. Branding, aby byl efektywny musi byc skuteczny.. co to tak właściwie oznacza?

 

Większość konsumentów uważa markę za logo, a niewielu zdaje sobie sprawę, że branding to czcionka użyta w podpisie elektronicznym, odcień papieru korespondecji biznesowej czy format zaproszenia jakie rozsyłamy do klintów na targi branżowe, branding obejmuje również stronę internetową, opakowania i materiały promocyjne. Konsumenci mogą zauważyć każdy element związany z organizacją i jej produktami w mgnieniu oka … dlaczego?

Słowo klucz to: KONSYSTENCJA ponieważ skuteczny branding oznacza konsystencję strategii komunikacji wizualnej. Wszystko co wpływa na markę musi wyraźnie I konsekwentnie reprezentować najmniejszą komórkę "ciała biznesowego".

Często tożsamość marki jest wyraźnie powiązana z producentem produktu. Jest to marka producenta lub krajowa, lokalna. Zadanie marketingowego teamu leży w wyborze właściwego podejścia do strategii brandingowej.

Lokalne marki robią inwazje na wielu rynkach. Wielu konsumentów stara się kupować lokalne produkty i usługi i czerpać korzyści z unikalnych aspektów odróżniających produkty lokalne od dużych marek. Tutaj więc leży siła mniejszych firm w dotarciu do widowni, która docenia firmy, za którymi stoją prawdziwe twarze, nazwiska I ambicja do stworzenia czegoś autentycznego, unikatowego i oryginalnego.

 

Jak zatem wzmocnić branding firm nie mających ogromnego budżetu?

Nr 1 Dress code tzw kod wyglądu bądź poprostu image.

Ten dość trywialny dla niektórych sposób ma szczególnie ważne znaczenie dla sprzedawców, którzy pozostają w nieustannym kontakcie z klientem. Wygląd, sposób ubioru i zachowania pracowników odgrywają ważną rolę we firmie. Pracownicy bowiem są "twarzą" organizacji i stoją za wizją, jaką komunikuje organizacja światu. dlatego tez ważne jest, aby ich ubiór, sposób interakcji z klientami I partnerami biznesowymi odzwierciedlał i wzmacniał pozycje marki firmy.

 

Nr 2 Social czyli media społecznościowe.

Social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w tworzeniu image biznesowego dla wszystkich rozmiarów firm. To, co konsumenci mówią o produktach firmy na blogach, vlogach i innych portalach społecznościowych, może wpłynąć na to, jak konsumenci postrzegają produkt i firmę. Ważnym jest zatem, aby firma zainwestowała czas i doświadczenie w wykreowaniu głosu, jakim chce przemawiać.

 

Nr 3 Branding personalny

Osobisty branding to koncepcja, która dotyczy wszystkich. Osobisty branding to ludzie promujący siebie i swoje kariery jako marki. Czy to robi się celowo, czy przez przypadek, wszyscy nieustannie i czasem bezwiednie kreujemy osobistą markę. Przykladem jest serwis społecznościowy LinkedIn , zaprojektowany po to, aby umożliwić osobom tworzenie i udostępnianie profesjonalnych informacji. LinkedIn ma około 500 milionów członków w 200 krajach. Umożliwia uczestnikom tworzenie profili i powiązań z innymi w sieci społecznościowej, która często prowadzi do prawdziwych relacji zawodowych.

 

Zarówno na poziomie organizacyjnym, jak i osobistym, marki są ważne i kształtują percepcję innych. Niesamowicie ważnym jest jednak fakt, aby dokładnie wiedzieć, jak chcemy aby nasza firma widziana byla przez potencjalnego konsumenta oraz zdać sobie sprawę, że pomimo ogromu dostępnych narzędzi do budowania brandingu… ważna jest jakość aniżeli rozmiar!

 

Autor: Ania Drzewiecka | doctoral researcher @ Paris University, France |  konsultant ds wizualnej komunikacji i brandingu

Kontakt: contact@dotinspiring.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 14 lutego

Gwiazdy

Brandon Howard chce nagrać płytę z artystami z Polski. Chciałby trafić na polski rynek ze swoją muzyką

Jako dziecko grał na pudełkach po butach, dziś nazywany jest księciem popu. Brandon Howard właśnie nagrał piosenkę z bratankiem Michaela Jacksona i przewiduje, że kawałek ten szybko stanie się hitem. Koncertuje głównie w Azji, gdzie jego muzyka jest szczególnie popularna, nie wyklucza jednak, że ponownie zawita do Polski. Spotkał tu bowiem utalentowanych artystów, z którymi chętnie nawiązałby współpracę.

Uroda

Zosia Ślotała: Zwykle lubię naturalny, delikatny i rozświetlony makijaż. Moim trendem na ten sezon są krwisto-czerwone usta

Na co dzień Zosia Ślotała stawia na dziewczęcą naturalność i make'up niemal niewidoczny. Najchętniej podkreśla oczy, wykorzystując w tym celu zagęszczające tusze do rzęs. Z kolei na czerwonym dywanie, stylistka często zniewala spojrzeniem w makijażu smoky eyes lub zmysłowymi ustami w kolorze krwistej czerwieni. Jeśli natomiast chodzi o pielęgnację skóry twarzy i włosów, to jej ulubionym kosmetykiem jest olejek arganowy.

Psychologia

Polkom brakuje samoakceptacji. Najbardziej nie mogą się pogodzić z kształtem swojego brzucha, nóg i nosa

Badania przeprowadzone na zlecenie WHO pokazują, że co najmniej 90 proc. młodych Polek narzeka na swój wygląd, a jedynie 5 proc. ankietowanych w pełni akceptuje swoje ciało i dobrze czuje się nago. Najczęstszym powodem kompleksów jest kształt brzucha i dodatkowe kilogramy. Zdaniem dr Katarzyny Jasiewicz w większości przypadków taka postawa wynika z niskiego poczucia własnej wartości pielęgnowanego od pokoleń.

Podróże

Ładna pogoda sprzyja hotelarzom. W sezonie jesiennym pobyt nad Bałtykiem kosztuje nawet o 40 proc. mniej niż w wakacje

Jesienny pobyt nad morzem kosztuje nawet o 40 proc. mniej niż w wakacje – wynika z danych platformy rezerwacyjnej VacationClub. Z pozasezonowych obniżek korzysta coraz więcej Polaków. Hotelarze i właściciele apartamentów w nadmorskich kurortach szacują, że liczba rezerwacji na październik i listopad jest o 9 proc. wyższa niż rok temu, choć coraz więcej turystów podejmuje decyzję o wyjeździe na ostatnią chwilę.