Przegląd mediów

czerwiec 2018

Branża czystości nie dla Millenialsów?

2018-06-07  |  13:18
Przegląd mediów
Do pobrania

    docx 0.02 MB

Nie jest tajemnicą, że branża sprzątająca się starzeje, a dokładniej ludzie, którzy w niej pracują. Pracodawcy mają coraz większy problem ze znalezieniem młodych i prężnych pracowników, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w firmie sprzątającej. Niestety powoli zaczyna tworzyć się spora pustka, która jak łatwo można zauważyć wypełniana jest przez przybyszów z Ukrainy.

Do 2020 roku połowa globalnej siły roboczej będzie składała się z następnej generacji. Właściciele firm sprzątających nie mają innego wyjścia jak zacząć docierać do pokolenia Millenialsów, aby wypełnić lukę, a następnie kształtować nowe kadry, które będą miały odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby wypełnić lukę po odejściu na emeryturę „starych” pracowników.

Niestety nie jest to łatwe zadanie, da się słyszeć głosy, że nie po to idzie się na studia lub kończy szkołę, aby pracować w firmie sprzątającej. Jest to dość powszechna opinia, jednakże właśnie branża profesjonalnego utrzymania czystości w rzeczywistości oferuje wiele możliwości rozwoju, jak i samego awansu. Jednym z błędów, jaki jest popełniany to brak promocji branży wśród osób wchodzących na rynek pracy oraz brak zmian wizerunkowych tej grupy zawodowej.

Czego szukają Millenialsi?

Problemem może być to, że aż 80% Millenialsów ma aspiracje stać się liderami. Branża Utrzymania Czystości odznacza się właśnie tym, że jeżeli posiadasz predyspozycje, szybko się uczysz i jesteś pracowity drzwi do rozpoczęcia kariery. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Millenialsi także chcą obcować z najnowszymi i najnowocześniejszymi technologiami. Przeświadczenie niestety jest takie, że ta branża jest zacofana i nie ma tutaj nic ciekawego, tylko mop, wiadro i jakiś środek czyszczący. Jeżeli ktoś był na targach Interclean Amsterdam 2018 to doskonale wie, że najnowsze technologie i rozwiązania techniczne nie omijają branży, wręcz ją wspierają i są bardzo ważnym elementem.

Gonienie za firmami, które praktykują odpowiedzialność za środowisko naturalne, także jest w modzie wśród Millenialsów. I tutaj także duży ukłon w stronę branży utrzymania czystości, ponieważ takie działania są już nie dobrą wolą a wymogiem stawianym przez usługodawców i obowiązujące prawo.

Główne zadanie to promocja branży

Problem z doborem nowych pracowników nie mają firmy handlowe – dystrybutorzy oraz producenci działający w branży utrzymania czystości. Jest to spowodowane tym, że praca ma całkiem inny charakter – praca w biurze, magazynie na produkcji. Jeżeli firmy sprzątające a głównie ich właściciele nie skupią się na promocji swojej działalności jako dobrego miejsca do pracy i rozwoju osobistego może się okazać, że w niedługim czasie będą narzekać na brak dobrych i wykwalifikowanych pracowników.

Bardzo niewiele w tym kierunku robią organizacje mające na celu dbać o rozwój branży. Na nich powinien spoczywać główny obowiązek promocji i zachęcania do pracy. Co więcej, w Polsce istnieje tylko jedna organizacja, która ma za zadanie wspierać rozwój branży i reprezentować jej interesy przed instytucjami. Czas pokaże jak będzie.


Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 7 czerwca

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Paula Tumala: Mam kompleksy i chciałabym wyglądać zupełnie inaczej

Modelka nie ukrywa, że nie jest zadowolona ze swojego powrotu do formy po porodzie. Tu i ówdzie pozostały jeszcze dodatkowe kilogramy i trudno jest jej się ich pozbyć. Podkreśla też, że w obecnej sytuacji opieka nad córeczkami pochłania jej wiele czasu, a kiedy znajdzie się już wolna chwila, to jest zbyt zmęczona, by zadbać o siebie. Najbardziej doskwiera jej brak snu.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Sztuka

Agata Załęcka: W trakcie pandemii zorganizowałam wernisaż, wzięłam ślub i namalowałam ponad 45 obrazów

Aktorka tłumaczy, że kwarantanna spowodowana pandemią była dla niej bardzo trudnym czasem. Starała się jednak spędzić go produktywnie. Odganiała smutek, strach i lęk, tworząc i rozwijając się. Dzięki planowaniu kolejnych dni w mniejszym stopniu odczuwała przerwę od spektakli teatralnych. Agata Załęcka zaznacza, że przed nią sporo artystycznych wyzwań. Podczas pandemii w jej głowie zrodziły się bowiem zupełnie nowe, ciekawe pomysły. Ma nadzieję, że powrót do normalności umożliwi ich wykonanie.

Handel

Ekologia zdominowała rynek opakowań. W najbliższych latach nie wyprze jednak tworzyw sztucznych

Na rynku pojawia się coraz więcej biodegradowalnych i kompostowalnych opakowań. Producenci w ten sposób chcą nadążyć za modą na ekologię. – Pomimo tego w ciągu najbliższych kilku lat plastik nie zniknie całkowicie z rynku opakowań. Wygoda jego użytkowania przewyższa na razie aspekty ekologiczne – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora w Polskiej Izbie Opakowań.

Biotechnologia

Epigenetyka przyczyni się do lepszego zrozumienia mechanizmów powstawania chorób cywilizacyjnych. Już za kilka lat pozwoli opracować skuteczniejsze leki

Epigenetyka pozwoli lepiej zrozumieć czynniki determinujące występowanie chorób cywilizacyjnych, a więc i umożliwi skuteczniejsze ich leczenie – twierdzą eksperci. Już dziś pozwala tworzyć leki wykorzystujące mechanizm umożliwiający dostarczanie substancji bezpośrednio do chorych komórek. Dzięki niej będzie też można z nawet dwuletnim wyprzedzeniem stwierdzać ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2.