Przegląd mediów

sierpień 2018

Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?

2018-08-27  |  15:46
Przegląd mediów

Według danych Forbesa deficyt w polskim handlu zagranicznym w pierwszej połowie roku wyniósł 1,2 mld euro. Import rośnie szybciej niż eksport, co może skutkować tym, że po trzech latach dodatniego bilansu 2018 rok skończy się deficytem.

Pamiętając o wszystkich obiektywnych uwarunkowaniach, uważa się także, że polscy przedsiębiorcy, szczególnie z sektora MŚP, nie są szczególnie zainteresowani wchodzeniem na zagraniczne rynki. W opinii Tomasza Pisuli, prezesa PAIH, aby ten trend odwrócić, rynek należy edukować.

– Po co sprzedawać produkty za granicą, po co nam eksport? – zadaje pytanie dr Jerzy Tuszyński, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing, kierownik naukowy Międzynarodowej Konferencji „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?”. I zaraz odpowiada: – Eksport to szansa na zwiększenie obrotów przy nasyconym rynku wewnętrznym, szansa na zdobywanie doświadczeń i umiejętności. Kontakty zagraniczne ułatwiają firmom dostęp do nowych technologii, know-how, co w konsekwencji znacznie przyspiesza ich rozwój.

– W skali makro eksport to nowe miejsca pracy, rosnący PKB, rozwój gospodarki. Doskonale widać to na przykładzie takich potęg gospodarczych, jak: Stany Zjednoczone, Chiny czy Niemcy. Państwa te eksportują średnio 70-80% swojej produkcji. W przypadku Polski jest to ok. 20% – dodaje Tuszyński.

Z obserwacji dr. Tuszyńskiego wynika, że wiele polskich firm bardzo by chciało rozpocząć przygodę z eksportem, ale nie do końca wie jak. Zdarza się także nierzadko, że nawet doświadczonym eksporterom nie udaje się uniknąć błędów wynikających z niepełnej znajomości rynków, na których się poruszają. Tutaj mamy do zaproponowania konkretną wiedzę – wyjaśnia Tuszyński. –  Podczas październikowej konferencji na przykładzie konkretnych firm, które z powodzeniem eksportują, pokażemy, jak taką działalność rozpocząć i sukcesywnie prowadzić, unikając meandrów i raf.

– Aby odnieść sukces na rynkach międzynarodowych, niezmiernie ważne jest stworzenie odpowiedniej strategii eksportowej, która powinna być poprzedzona analizą rynków zagranicznych, konkurencji zagranicznej i poszukiwaniem przewag na wybranych rynkach. Na konferencji przedstawimy najważniejsze aspekty które powinny być brane pod uwagę w tym zakresie – wyjaśnia Grzegorz Bratek, dyrektor zarządzający EuroSpektrum, twórca zespołu Export-Experts, partner zarządzający w firmie GoEast. i dodaje: – Najlepsi eksporterzy tworzą przemyślane modele biznesowe, oparte o unikalne potrzeby klienta na danym rynku. Potrafią odpowiednio dobrać strategię produktu, ukazując kluczowe korzyści z rozwiązań, jakie niesie ich produkt w obszarze ekspansji. Dobierając do tego odpowiednie kanały dystrybucji, promocji jesteśmy w stanie wygenerować na eksporcie maksymalną marżę. Niestety – kontynuuje Bratek – wciąż dla wielu eksporterów główną przewagą jest cena. Jest to efektem nieodrobionej lekcji u podstaw, co prowadzi do drastycznego pogorszenia rentowności z takiej sprzedaży.

– W czasie konferencji pokażemy również, jak negocjować kontrakty z partnerami z zagranicy, by budować długofalową współpracę i odnieść maksymalne korzyści – obiecuje potencjalnym słuchaczom Grzegorz Bratek.

Pomogą w tym także zagraniczni eksperci, zaproszeni do Katowic na październikową konferencję. Hongzi Huang opowie, jak poruszać się na trudnym chińskim rynku. – Scharakteryzuję podstawowe typy przedsiębiorstw, z jakimi polscy biznesmani zetkną się w Państwie Środka, trendy rozwojowe, zakres swobody gospodarczej. Postaram się przybliżyć słuchaczom kulturę, obyczaje, biznesowy savoir-vivre – tak przecież odmienny od europejskiego – obiecuje Hongzi.

Luis González Fernández dla odmiany opowie, jak robi się interesy w Hiszpanii. – Podobnie jak Hongzi, przestawię kulturę i obyczaje biznesowe panujące w moim kraju, wszystko to, co trzeba wiedzieć, żeby efektywnie rozmawiać z hiszpańskim przedsiębiorcą i odnieść sukces. Scharakteryzuję ważniejsze instytucje, z którymi zetkniecie się, wchodząc na nasz rynek, strukturę hiszpańskiego importu, potrzeby i trendy rozwojowe.

 

Po rynku międzynarodowym nie sposób poruszać się, niewykorzystując możliwości, jakie stwarzają nowoczesne narzędzia marketingowe. – Jak klienci poruszają się, szukając

produktów w sieci? Co to jest marketing SEO i jak działa? Jakie narzędzia do pozycjonowania oferuje nowoczesny portal B2B? Jakie korzyści osiągamy, budując landing page – docelową stronę eksportową dla klienta planującego wejście na dany rynek? O tym wszystkim dowiecie się z mojej prezentacji – mówi Silvio Haase, CMO w Deutscher Medien Verlag, którego wykład zamknie konferencję.

Międzynarodowa Konferencja „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?” odbędzie się 24 października 2018 roku w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Szczegółowy program i formularz rejestracyjny czytelnicy znajdą na http://konferencjaeksport.elamed.pl.

Organizatorem jest redakcja https://www.industrystock.pl, globalnej platformy B2B, której misją jest zaspokajanie potrzeb informacyjnych i komunikacyjnych przedsiębiorstw (producentów, dystrybutorów i usługodawców) działających we wszystkich segmentach gospodarki oraz ułatwianie zainteresowanym firmom nawiązywania kontaktów handlowych i kooperacyjnych w skali globalnej.

(MAJ)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 sierpnia

Więcej ważnych informacji

Media

Małgorzata Leitner: Pandemia koronawirusa miała duży wpływ na branżę rozrywkową. Wielu artystów zostało pozbawionych zarobku [DEPESZA]

W wywiadzie dla PRoto.pl menedżerka podkreśla, że kryzys i społeczna izolacja wywołane koronawirusem całkowicie zaburzyły rytm funkcjonowania zarówno branży rozrywkowej, jak i modowej. Wiele gwiazd z dnia na dzień zostało pozbawionych dochodów.  Nie udało się też zrealizować zagranicznych kontraktów, co więcej, nie wiadomo też, kiedy zostanie wznowiona ta współpraca. Leitner zapewnia jednak, że jej firma skupiła się na takiej formie działalności, dzięki której pomimo kryzysu nadal może oferować podopiecznym sporo zleceń.

 

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Leczenie alergii na jad owadów żądlących w dobie COVID-19 nie powinno być przerywane. Jest to terapia ratująca życie

Lekarze podkreślają, że chociaż w dobie pandemii ogranicza się procedury medyczne do minimum, to zabiegi odczulania na jad owadów są  wykonywane nadal, zgodnie ze schematem leczenia. Wynika to z tego, że traktowane są jako terapia ratująca życie. Zwykle reakcja na jad owadów żądlących, typu osy, szerszenie czy pszczoły, oznacza miejscowy obrzęk i świąd w miejscu użądlenia, jednak dla niektórych osób może skończyć się wstrząsem anafilaktycznym, który zagraża życiu. Jedynym sposobem leczenia alergii na jad owadów jest odczulanie, czyli immunoterapia alergenowa. Jej skuteczność sięga 80–90 proc.

Problemy społeczne

Nadopiekuńczość i brak konsekwencji to jedne z najczęstszych błędów wychowawczych. Współczesnym rodzicom trudno ich uniknąć [DEPESZA]

– Nie ma idealnych rodziców i wszyscy popełniają jakieś błędy – mówi psycholog, dr Iwona Krosny-Wekselberg. Jak podkreśla, współczesnym rodzicom trudno uniknąć błędów wychowawczych, chociażby z powodu pośpiechu i braku czasu, nagromadzenia sprzecznych informacji czerpanych z portali czy książek o rodzicielstwie, a czasem też przez własne doświadczenia z dzieciństwa, oczekiwania rodzinne i rady mam czy teściowych. Często powodem są też popularne wśród rodziców stereotypy – np. ten, że dzieciństwo powinno być najszczęśliwszym okresem w życiu. Takie przekonanie skutkuje roztoczeniem nad dzieckiem parasola ochronnego, co zaburza rozwój jego osobowości.

Medycyna

Zużyliśmy miliony ton maseczek i rękawiczek. Polscy naukowcy zbadają, jak bezpiecznie dla środowiska zutylizować odpady [DEPESZA]

W USA produkuje się fartuchy wielokrotnego użytku z poduszek powietrznych, które można prać nawet 50 razy. Naukowcy z Uniwersytetu w Nebrasce testują, czy światło ultrafioletowe odkazi i przedłuży żywotność masek medycznych. Wszystko po to, by zmniejszyć ilość odpadów. Maseczki czy rękawiczki, które chronią przed koronawirusem, dla środowiska mogą być dużym zagrożeniem. Polscy naukowcy angażują się w projekt badawczy UPS-Plus, który ma zbadać, w jaki sposób bezpiecznie utylizować zużyty sprzęt ochronny.