Przegląd mediów

sierpień 2018

Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?

2018-08-27  |  15:46
Przegląd mediów

Według danych Forbesa deficyt w polskim handlu zagranicznym w pierwszej połowie roku wyniósł 1,2 mld euro. Import rośnie szybciej niż eksport, co może skutkować tym, że po trzech latach dodatniego bilansu 2018 rok skończy się deficytem.

Pamiętając o wszystkich obiektywnych uwarunkowaniach, uważa się także, że polscy przedsiębiorcy, szczególnie z sektora MŚP, nie są szczególnie zainteresowani wchodzeniem na zagraniczne rynki. W opinii Tomasza Pisuli, prezesa PAIH, aby ten trend odwrócić, rynek należy edukować.

– Po co sprzedawać produkty za granicą, po co nam eksport? – zadaje pytanie dr Jerzy Tuszyński, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing, kierownik naukowy Międzynarodowej Konferencji „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?”. I zaraz odpowiada: – Eksport to szansa na zwiększenie obrotów przy nasyconym rynku wewnętrznym, szansa na zdobywanie doświadczeń i umiejętności. Kontakty zagraniczne ułatwiają firmom dostęp do nowych technologii, know-how, co w konsekwencji znacznie przyspiesza ich rozwój.

– W skali makro eksport to nowe miejsca pracy, rosnący PKB, rozwój gospodarki. Doskonale widać to na przykładzie takich potęg gospodarczych, jak: Stany Zjednoczone, Chiny czy Niemcy. Państwa te eksportują średnio 70-80% swojej produkcji. W przypadku Polski jest to ok. 20% – dodaje Tuszyński.

Z obserwacji dr. Tuszyńskiego wynika, że wiele polskich firm bardzo by chciało rozpocząć przygodę z eksportem, ale nie do końca wie jak. Zdarza się także nierzadko, że nawet doświadczonym eksporterom nie udaje się uniknąć błędów wynikających z niepełnej znajomości rynków, na których się poruszają. Tutaj mamy do zaproponowania konkretną wiedzę – wyjaśnia Tuszyński. –  Podczas październikowej konferencji na przykładzie konkretnych firm, które z powodzeniem eksportują, pokażemy, jak taką działalność rozpocząć i sukcesywnie prowadzić, unikając meandrów i raf.

– Aby odnieść sukces na rynkach międzynarodowych, niezmiernie ważne jest stworzenie odpowiedniej strategii eksportowej, która powinna być poprzedzona analizą rynków zagranicznych, konkurencji zagranicznej i poszukiwaniem przewag na wybranych rynkach. Na konferencji przedstawimy najważniejsze aspekty które powinny być brane pod uwagę w tym zakresie – wyjaśnia Grzegorz Bratek, dyrektor zarządzający EuroSpektrum, twórca zespołu Export-Experts, partner zarządzający w firmie GoEast. i dodaje: – Najlepsi eksporterzy tworzą przemyślane modele biznesowe, oparte o unikalne potrzeby klienta na danym rynku. Potrafią odpowiednio dobrać strategię produktu, ukazując kluczowe korzyści z rozwiązań, jakie niesie ich produkt w obszarze ekspansji. Dobierając do tego odpowiednie kanały dystrybucji, promocji jesteśmy w stanie wygenerować na eksporcie maksymalną marżę. Niestety – kontynuuje Bratek – wciąż dla wielu eksporterów główną przewagą jest cena. Jest to efektem nieodrobionej lekcji u podstaw, co prowadzi do drastycznego pogorszenia rentowności z takiej sprzedaży.

– W czasie konferencji pokażemy również, jak negocjować kontrakty z partnerami z zagranicy, by budować długofalową współpracę i odnieść maksymalne korzyści – obiecuje potencjalnym słuchaczom Grzegorz Bratek.

Pomogą w tym także zagraniczni eksperci, zaproszeni do Katowic na październikową konferencję. Hongzi Huang opowie, jak poruszać się na trudnym chińskim rynku. – Scharakteryzuję podstawowe typy przedsiębiorstw, z jakimi polscy biznesmani zetkną się w Państwie Środka, trendy rozwojowe, zakres swobody gospodarczej. Postaram się przybliżyć słuchaczom kulturę, obyczaje, biznesowy savoir-vivre – tak przecież odmienny od europejskiego – obiecuje Hongzi.

Luis González Fernández dla odmiany opowie, jak robi się interesy w Hiszpanii. – Podobnie jak Hongzi, przestawię kulturę i obyczaje biznesowe panujące w moim kraju, wszystko to, co trzeba wiedzieć, żeby efektywnie rozmawiać z hiszpańskim przedsiębiorcą i odnieść sukces. Scharakteryzuję ważniejsze instytucje, z którymi zetkniecie się, wchodząc na nasz rynek, strukturę hiszpańskiego importu, potrzeby i trendy rozwojowe.

 

Po rynku międzynarodowym nie sposób poruszać się, niewykorzystując możliwości, jakie stwarzają nowoczesne narzędzia marketingowe. – Jak klienci poruszają się, szukając

produktów w sieci? Co to jest marketing SEO i jak działa? Jakie narzędzia do pozycjonowania oferuje nowoczesny portal B2B? Jakie korzyści osiągamy, budując landing page – docelową stronę eksportową dla klienta planującego wejście na dany rynek? O tym wszystkim dowiecie się z mojej prezentacji – mówi Silvio Haase, CMO w Deutscher Medien Verlag, którego wykład zamknie konferencję.

Międzynarodowa Konferencja „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?” odbędzie się 24 października 2018 roku w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Szczegółowy program i formularz rejestracyjny czytelnicy znajdą na http://konferencjaeksport.elamed.pl.

Organizatorem jest redakcja https://www.industrystock.pl, globalnej platformy B2B, której misją jest zaspokajanie potrzeb informacyjnych i komunikacyjnych przedsiębiorstw (producentów, dystrybutorów i usługodawców) działających we wszystkich segmentach gospodarki oraz ułatwianie zainteresowanym firmom nawiązywania kontaktów handlowych i kooperacyjnych w skali globalnej.

(MAJ)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 sierpnia

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Lider zespołu Łzy: Zawsze mi mówiono: nie zakładaj rodziny, bo osierocisz dzieci. Teraz dzięki leczeniu mogę funkcjonować jak zdrowy człowiek

W najgorszych dniach zmagałem się z krwotokami płucnymi. Płuca po prostu nie wytrzymywały, pękały tkanki w płucach i były zalewane krwią, dusiłem się nią. To było po prostu straszne – mówi Adam Konkol, lider zespołu Łzy, który od dziecka choruje na rzadką chorobę – tętnicze nadciśnienie płucne. Kardiolodzy odradzali mu założenie rodziny i przygotowywali do jednoczesnego przeszczepu serca i płuc. Ratunkiem okazało się jednak nowoczesne leczenie farmakologiczne, dzięki któremu dzisiaj muzyk prowadzi całkiem normalne życie.

Gala Złote Spinacze 2019

Psychologia

Natalia Kukulska: Jako rodzice często przenosimy nasze problemy na dzieci. One idą do szkoły z głową pełną tego, co dzieje się w domu

Ze statystyk przedstawionych przez SOS Wioski Dziecięce wynika, że aż 41 proc. dzieci w wieku szkolnym doświadczyło przemocy ze strony bliskiej osoby, a ponad milion wychowuje się w rodzinach dotkniętych problemem alkoholowym. Oznacza to, że w każdej klasie jest przynajmniej jedno skrzywdzone dziecko. Natalia Kukulska, ambasadorka Stowarzyszenia, podkreśla, że odbudowanie dziecięcego świata, który runął jak domek z kart, jest niezwykle trudne. W tych dramatycznych sytuacjach ogromne znaczenie ma wsparcie i zrozumienie – zarówno ze strony najbliższych, jak i nauczycieli i wychowawców.

Robotyka i SI

Coraz bliżej komercjalizacji polskiego robota kardiochirurgicznego. Ma być konkurencją dla robota Da Vinci

Coraz więcej procedur przeprowadzanych na salach operacyjnych może być wykonywanych z użyciem robotów chirurgicznych. Ich zaletą jest m.in. wysoka precyzja, co pozwala na stosowanie ich w najbardziej ryzykownych zabiegach. Polacy są już coraz bliżej komercjalizacji robota kardiochirurgicznego, nad którym prace trwają od dwóch dekad. Ma się on cechować dużo większą automatyzacją, niż ma to miejsce w przypadku robota Da Vinci.