Przegląd mediów

styczeń 2016

Śnieżka zdobyta! Akcja Fundacji Wygrajmy Zdrowie i TENA Men

2016-01-18  |  14:24
Przegląd mediów
Do pobrania

    prasowa 0.02 MB

Walka z dolegliwościami zdrowotnymi jest jak zdobywanie najwyższych szczytów – mówi Edward Sech, jeden z uczestników wyprawy TENA MEN Expedition 2015, który 17 października zdobył wierzchołek Karkonoszy – Śnieżkę. Akcja zorganizowana przez Fundację Wygrajmy Zdrowie i markę TENA Men ma na celu zwrócenie uwagi na problem nietrzymania moczu (NTM) u mężczyzn i pokazanie, że mimo przeciwności nadal można prowadzić aktywne życie i realizować swoje pasje.

Dolegliwość NTM była w moim przypadku zapowiedzią poważnej choroby – raka prostaty. Mimo, że zdawałem sobie sprawę z tego, jak ważne jest regularne wykonywanie badań, niestety zaniedbałem tę kwestię. Diagnoza była dla mnie zaskoczeniem. Początkowo nie wiedziałem czy będę nadal mógł prowadzić aktywne życie, a problem NTM nie stanie się na tyle dotkliwy, że całkowicie uniemożliwi normalne funkcjonowanie. Spotkałem jednak wielu mężczyzn, którzy również borykają się z tym problemem. Ich historie pokazały mi, że zawsze warto walczyć o swoje zdrowie i nie rezygnować z rzeczy, które sprawiają nam radość. Akcja TENA MEN Expedition 2015 była więc świetną okazją, aby nie tylko zmierzyć się ze swoimi słabościami, ale też przekonać innych panów do tego, aby wykonywali badania profilaktyczne i nie obawiali się rozmawiać o swoich dolegliwościach zdrowotnych, bo to może tylko nam pomóc – tłumaczy Julian Wąszewski, uczestnik wyprawy na Śnieżkę.

Dlaczego akurat wyprawa na Śnieżkę? Szczyt Karkonoszy mierzący 1603 m.n.p.m. stanowi wyzwanie zwłaszcza o tej porze roku. Średnia roczna temperatura nieznacznie przekracza tu 0 stopni C, a pokrywa śnieżna zalega zazwyczaj już od października. Najbardziej charakterystyczne są jednak huraganowe wiatry oraz częste zamglenia (nawet 300 dni w roku). Jednak w chorobie, podobnie jak w górach, trzeba pokonać strach i stawić czoła własnym słabościom.

Akcję TENA MEN Expedition wspiera Fundacja Wygrajmy Zdrowie, której działalność skupia się na podnoszeniu wiedzy społeczeństwa na temat nowotworów oraz promocji badań profilaktycznych pozwalających na wczesne wykrycie raka, skuteczne leczenie oraz wsparcie pacjentów onkologicznych i ich bliskich. Fundacja często podkreśla, jak w walce o zdrowie ważne jest pozytywne nastawienie i chęć do działania  Te czynniki są niezwykle istotne na każdym etapie leczenia czy terapii – zarówno w momencie zauważenia zmian i podjęciu decyzji o zgłoszeniu się do lekarza, jak i później, gdy musimy dostosować się do nowej sytuacji. Ten okres wymaga od nas mobilizacji psychicznej i przekonania, że musimy dobrze go wykorzystać, a nie tracić energii i radości życia na zamartwianie się. Dodatkowo, poprzez tą akcję chcemy podkreślić, jak ważny i powszechny jest problem NTM u mężczyzn – panowie często go ignorują, a niewielu z nich wie, że zaniedbanie tej dolegliwości może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. W projekcie wzięli więc udział panowie, dla których wyprawa na Śnieżkę była wyzwaniem podobnym jak codzienna walka o zdrowie. Dzięki pozytywnemu zakończeniu akcji, panowie przekonali się, że nie ma szczytów nie do zdobycia - tłumaczy prezes Fundacji Wygrajmy Zdrowie, Szymon Chrostowski.

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) nietrzymanie moczu jest jednym z dziesięciu najpoważniejszych problemów zdrowotnych współczesnego społeczeństwa, którego na pewnym etapie życia doświadcza co 4. kobieta i co 8. mężczyzna[1]. Mężczyźni bardzo często ignorują ten problem ponieważ jest on dla nich krępujący i stosują nieodpowiednio dobrane produkty o zbyt niskiej chłonności. Warto więc, aby wiedzieli, że istnieje oferta dopasowana do ich potrzeb i anatomicznej budowy ciała. Na rynku dostępne są specjalne wkładki TENA Men, przeznaczone dla panów, u których NTM występuje w małym i średnim stopniu. Wkłady doskonale zabezpieczają przez przeciekaniem i zapewniają uczucie świeżości. Z zagadnieniami związanymi z problemem NTM można dodatkowo zapoznać się za pośrednictwem  strony www.TENA.pl.

 


[1] [1] U.S. Census Bureau, International Data Base

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 18 stycznia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Paula Tumala: Moje córeczki karmiłam piersią tylko przez trzy miesiące. Niestety mój organizm nie nadążał produkować pokarmu dla dwóch dziewczynek

Modelka podkreśla, że zależało jej na tym, by móc jak najdłużej karmić piersią swoje córeczki. Niestety jej organizm nie nadążał z produkcją pokarmu dla bliźniczek, które miały spory apetyt. Tumala zachęca jednak inne kobiety do tego, żeby, jeśli mają takie możliwości, nie rezygnowały zbyt szybko z karmienia tylko dlatego, że ktoś je krytykuje lub wyśmiewa. Podkreśla też, że mleko matki to prawdziwa „bomba witaminowa" dla dziecka i żaden zamiennik nie jest w stanie zaoferować mu tylu składników odżywczych.

Muzyka

Piotr Lato: Nie uda mi się pojechać w żadną trasę. Planuję jeden duży koncert

Wokalista zyskał rozpoznawalność dzięki udziałowi w pierwszej edycji programu „Big Brother”. Po 20 latach od premiery kontrowersyjnego show Lato wydał swój debiutancki album pod tytułem „Dust Bowl Desert Night Fantasies”. Cieszy się, że dzięki zmniejszeniu obostrzeń pandemicznych będzie mógł zaprezentować nowy materiał podczas koncertów. Tłumaczy jednak, że nie zamierza ruszyć w tradycyjną trasę, ponieważ jego podejście do koncertowania w trakcie ostatnich miesięcy znacznie się zmieniło.

Finanse

Nieruchomości premium zyskały dzięki pandemii. Nabywcy szukają atrakcyjnych lokalizacji, większych metraży i dostępu do tarasu lub ogródka

Dobrze zlokalizowane nieruchomości o wysokim standardzie okazały się szczególnie odporne na rynkowe wahania spowodowane pandemią. Zainteresowanie wykazywali nie tylko inwestorzy, którzy ten segment traktują jako dobrą lokatę kapitału, lecz także klienci, którzy dla siebie szukają większych metraży. Pandemia wyraźnie zmieniła preferencje nabywców: ważniejszy stał się dostęp do zieleni i naturalnego światła, a także własny balkon lub taras. Odporność rynku premium pokazują m.in. dane KPMG na temat segmentu luksusowych nieruchomości. Rekord padł w Stanach Zjednoczonych, gdzie w III kwartale ub.r. sprzedaż nieruchomości premium wzrosła aż o ponad 60 proc. r/r.