Przegląd mediów

styczeń 2016

Śnieżka zdobyta! Akcja Fundacji Wygrajmy Zdrowie i TENA Men

2016-01-18  |  14:24
Przegląd mediów
Do pobrania

    prasowa 0.02 MB

Walka z dolegliwościami zdrowotnymi jest jak zdobywanie najwyższych szczytów – mówi Edward Sech, jeden z uczestników wyprawy TENA MEN Expedition 2015, który 17 października zdobył wierzchołek Karkonoszy – Śnieżkę. Akcja zorganizowana przez Fundację Wygrajmy Zdrowie i markę TENA Men ma na celu zwrócenie uwagi na problem nietrzymania moczu (NTM) u mężczyzn i pokazanie, że mimo przeciwności nadal można prowadzić aktywne życie i realizować swoje pasje.

Dolegliwość NTM była w moim przypadku zapowiedzią poważnej choroby – raka prostaty. Mimo, że zdawałem sobie sprawę z tego, jak ważne jest regularne wykonywanie badań, niestety zaniedbałem tę kwestię. Diagnoza była dla mnie zaskoczeniem. Początkowo nie wiedziałem czy będę nadal mógł prowadzić aktywne życie, a problem NTM nie stanie się na tyle dotkliwy, że całkowicie uniemożliwi normalne funkcjonowanie. Spotkałem jednak wielu mężczyzn, którzy również borykają się z tym problemem. Ich historie pokazały mi, że zawsze warto walczyć o swoje zdrowie i nie rezygnować z rzeczy, które sprawiają nam radość. Akcja TENA MEN Expedition 2015 była więc świetną okazją, aby nie tylko zmierzyć się ze swoimi słabościami, ale też przekonać innych panów do tego, aby wykonywali badania profilaktyczne i nie obawiali się rozmawiać o swoich dolegliwościach zdrowotnych, bo to może tylko nam pomóc – tłumaczy Julian Wąszewski, uczestnik wyprawy na Śnieżkę.

Dlaczego akurat wyprawa na Śnieżkę? Szczyt Karkonoszy mierzący 1603 m.n.p.m. stanowi wyzwanie zwłaszcza o tej porze roku. Średnia roczna temperatura nieznacznie przekracza tu 0 stopni C, a pokrywa śnieżna zalega zazwyczaj już od października. Najbardziej charakterystyczne są jednak huraganowe wiatry oraz częste zamglenia (nawet 300 dni w roku). Jednak w chorobie, podobnie jak w górach, trzeba pokonać strach i stawić czoła własnym słabościom.

Akcję TENA MEN Expedition wspiera Fundacja Wygrajmy Zdrowie, której działalność skupia się na podnoszeniu wiedzy społeczeństwa na temat nowotworów oraz promocji badań profilaktycznych pozwalających na wczesne wykrycie raka, skuteczne leczenie oraz wsparcie pacjentów onkologicznych i ich bliskich. Fundacja często podkreśla, jak w walce o zdrowie ważne jest pozytywne nastawienie i chęć do działania  Te czynniki są niezwykle istotne na każdym etapie leczenia czy terapii – zarówno w momencie zauważenia zmian i podjęciu decyzji o zgłoszeniu się do lekarza, jak i później, gdy musimy dostosować się do nowej sytuacji. Ten okres wymaga od nas mobilizacji psychicznej i przekonania, że musimy dobrze go wykorzystać, a nie tracić energii i radości życia na zamartwianie się. Dodatkowo, poprzez tą akcję chcemy podkreślić, jak ważny i powszechny jest problem NTM u mężczyzn – panowie często go ignorują, a niewielu z nich wie, że zaniedbanie tej dolegliwości może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. W projekcie wzięli więc udział panowie, dla których wyprawa na Śnieżkę była wyzwaniem podobnym jak codzienna walka o zdrowie. Dzięki pozytywnemu zakończeniu akcji, panowie przekonali się, że nie ma szczytów nie do zdobycia - tłumaczy prezes Fundacji Wygrajmy Zdrowie, Szymon Chrostowski.

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) nietrzymanie moczu jest jednym z dziesięciu najpoważniejszych problemów zdrowotnych współczesnego społeczeństwa, którego na pewnym etapie życia doświadcza co 4. kobieta i co 8. mężczyzna[1]. Mężczyźni bardzo często ignorują ten problem ponieważ jest on dla nich krępujący i stosują nieodpowiednio dobrane produkty o zbyt niskiej chłonności. Warto więc, aby wiedzieli, że istnieje oferta dopasowana do ich potrzeb i anatomicznej budowy ciała. Na rynku dostępne są specjalne wkładki TENA Men, przeznaczone dla panów, u których NTM występuje w małym i średnim stopniu. Wkłady doskonale zabezpieczają przez przeciekaniem i zapewniają uczucie świeżości. Z zagadnieniami związanymi z problemem NTM można dodatkowo zapoznać się za pośrednictwem  strony www.TENA.pl.

 


[1] [1] U.S. Census Bureau, International Data Base

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 18 stycznia

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Gala Złote Spinacze 2019

Gwiazdy

Patrycja Sołtysik: Dzielimy z mężem życie na dwa miasta. Ale Kraków ma to coś, czego nie ma Warszawa

Blogerka podkreśla, że jest rodowitą krakowianką i wręcz uwielbia to miasto. I choć ze względu na obowiązki zawodowe męża często bywają też w Warszawie, to jednak jej zdaniem w stolicy nie ma już tej wyjątkowej atmosfery. Nie może ona też poszczycić się tak dużym bogactwem kulturowym, jak jej rodzinny Kraków.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

 

Farmacja

Problem infekcji bakteriami antybiotykoopornymi coraz poważniejszy. Rocznie z tego powodu umiera ok. 2 mln osób

18 listopada obchodzimy Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach. To ważna data, bo antybiotykooporność to jedno z największych współczesnych zagrożeń dla zdrowia i życia ludzi. Naukowcy szukają sposobów, by przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się opornych na antybiotyki szczepów bakterii. Te wywołują zakażenia trudne do wyleczenia. Raport Najwyższej Izby Kontroli potwierdza, że jedną z istotnych przyczyn powstawania lekooporności jest nadużywanie i niewłaściwe stosowanie antybiotyków. Ministerstwo Zdrowia rozważa utworzenie systemu monitoringu obrotu i zużycia antybiotyków w Polsce.