Newsy

Coraz mocniejszy segment baby tech. Inteligentna butelka podgrzeje pokarm w kilkadziesiąt sekund i będzie utrzymywać optymalną temperaturę

2022-10-17  |  06:15

Obyte z nowymi technologiami i używające ich na co dzień młode pokolenia oczekują cyfrowych rozwiązań w każdym aspekcie życia, również przy wychowywaniu dzieci. Rynek rozwiązań z zakresu baby tech oferuje coraz więcej innowacji, które mają ułatwiać opiekę nad niemowlakami i starszymi pociechami. Przykładem może być inteligentna butelka podgrzewająca pokarm do odpowiedniej temperatury i alarmująca, gdy zajdzie ryzyko poparzenia dziecka przy karmieniu. Jeszcze w tym roku rozwiązanie koreańskiego start-upu ma być dostępne na europejskim rynku.

– To pierwsza inteligentna butelka dla niemowląt. Podgrzewa mleko, kiedy na przykład wykonujemy ćwiczenia, uprawiamy sport na zewnątrz albo jesteśmy w domu. Można ją włączyć za pomocą aplikacji lub ręcznie, aby sterować temperaturą i monitorować czas. Jeśli ust5awimy przypomnienia o karmieniu, wysyła nam powiadomienia – mówi agencji Newseria Innowacje Sheila Marie Brugger, dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Jak wyjaśnia producent, Smart Bottle ma precyzyjny czujnik, który utrzymuje pokarm w optymalnej temperaturze, dzięki czemu mleko nie traci składników odżywczych.

– Jeśli ustawimy temperaturę na 30 stopni, dno butelki może podgrzać się bardziej ze względu na gromadzenie się tam ciepła, co jest niepożądane. Nasza butelka powiadomi o tym wibracjami, dzięki czemu będziemy wiedzieć, że w danej chwili nie możemy podać dziecku mleka – wyjaśnia Sheila Marie Brugger. – Korzystamy z opatentowanego rozwiązania, które oblicza dokładną temperaturę i inne parametry. Dzięki temu otrzymujemy bardziej intuicyjny produkt z powiadomieniami dla rodzica, co pozwala maksymalnie uprościć proces przygotowania karmienia.

Wibracje ostrzegają również w przypadku, kiedy butelka jest ustawiona pod niewłaściwym kątem i dziecko ma problem ze ssaniem pokarmu. Dodatkowo funkcja automatycznego dzienniczka pozwala kontrolować czas karmienia i przerwy między posiłkami, dzięki czemu rodzicom łatwiej planować karmienie i podgrzanie mleka z odpowiednim wyprzedzeniem.

– To inteligentna butelka, do której nie są potrzebne żadne inne podłączane akcesoria. Całe zaplecze inteligentnych rozwiązań jest już z nią zintegrowane, na przykład bateria – mówi dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Zaprezentowana na targach IFA w Berlinie butelka jest już dostępna w USA, Japonii, Korei i Rosji. W grudniu ma się pojawić w europejskich sklepach.

Inne inteligentne rozwiązania LittleOne to m.in. Smart Pee Pee, czujnik przyczepiany do pieluchy, który zawiadomi o konieczności jej wymiany. Firma pracuje także nad aplikacją, dzięki której będzie można również odbywać zdalne konsultacje z pediatrą, wykorzystując do tego informacje gromadzone przez smart produkty.

Eksperci oceniają, że światowy rynek baby tech będzie się rozwijał, stymulowany tym, że pokolenie młodych rodziców to osoby przyzwyczajone do wykorzystywania najnowszych technologii w codziennym życiu. Opieka rodzicielska jest więc kolejnym aspektem, w którym będą poszukiwać ułatwień, oferowanych przez innowatorów. Wśród nich są różne urządzenia do monitorowania dziecka, czego przykładem mogą być nie tylko elektryczne nianie, lecz również inteligentne skarpetki rejestrujące poziom tlenu i tętno dziecka oraz inne urządzenia do monitorowania snu i oddechu dziecka. Inne przykłady nowoczesnych rozwiązań to elektryczny wózek, inteligentna kołyska, gadżety wspomagające proces karmienia, kąpania i przewożenia dzieci. Inteligentne mogą być także prześcieradła, które pomogą zmierzyć i zważyć dziecko.

Firma Absolute Markets Insight wyceniała rynek baby tech w 2021 roku na prawie 200 mld dol. Jej analitycy oceniają, że średnioroczne tempo wzrostu sięgnie w kolejnych latach prawie 9 proc. (do 2030 roku). Jako największy hamulec w rozwoju rynku wskazują na ceny tych nowinek technologicznych, przez co nie wszyscy mogą sobie na nie pozwolić.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.