Newsy

Temat nowych „Gwiezdnych Wojen” hitem wśród internautów. Sukces filmu murowany

2014-12-10  |  06:25
Mówi:Barbara Koziar
Funkcja:specjalista ds. mediów społecznościowych
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Polską wersję trailera najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” obejrzano w ciągu kilku dni 50 tysięcy razy. Wersja oficjalna ma ponad 43 miliony wyświetleń. Zainteresowanie filmem jest ogromne, co widać również w komentarzach internautów – najczęściej publikowano treści na Facebooku i Twitterze. Komentarze dotyczyły zarówno oczekiwania na trailer, samej zapowiedzi, jak i oczekiwania na film – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

    To była jedna z najbardziej oczekiwanych premier zapowiedzi filmowych – trailer najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” o tytule „Przebudzenie mocy” ukazał się w Polsce 28 listopada. Premiera wzbudzała wiele emocji – informację o niej dalej podało 6 176 użytkowników Twittera. Trailer z polskimi napisami obejrzano już blisko 50 000 razy, podczas gdy wersja oficjalna ma około 43 miliony wyświetleń.

    W samym dniu premiery komentarzy było około 1,4 tys. W tygodniu, w którym była premiera, było ich 2 tys. na Facebooku i ponad 800 na Twitterze. Ludzie głównie podawali sobie trailer, dyskutowali o tytule filmu, rozważali, czy jest fajny, czy nie. Trailer doczekał się także swoich parodii, jak by wyglądał w reżyserii innych twórców – mówi Barbara Koziar, specjalista ds. mediów społecznościowych z Instytutu Monitorowania Mediów.

    Sama filmowa zapowiedź trailera miała globalnie ponad 11 milionów wyświetleń. Do premiery „Gwiezdnych Wojen” przygotowują się też firmy takie jak np. MarvelComics, który wyda specjalną serię okładek o tej tematyce.

    Z komentarzy i częstych publikacji wynika, że fani oczekiwali nowej części z utęsknieniem. Sama wiadomość o tytule już stanowiła temat do ożywionej dyskusji, użytkownicy mediów społecznościowych chętnie o tym pisali.

    Jak zaobserwowaliśmy w sieci każda informacja jest bardzo ważna. Poznaliśmy tytuł, więc setki osób publikuje na ten temat posty. Ludzie piszą o tym, że komiksy będą robiły okładki, Lego zrobi kolekcję. Wszystko jest bardzo szeroko dyskutowane, omawiane, czyli ciekawe dla fanów – mówi Barbara Koziar

    Na Facebooku i Twitterze pojawiło się wiele publikacji filmu wraz z linkiem do trailera lub zapowiedzią premiery.

    Premiera trailera i samego filmu była popularnym tematem również w serwisie Kwejk.pl – można tam znaleźć zdjęcia, obrazki zawierające motywy z filmu. Większość publikacji (również w social mediach) miała charakter neutralny. Popularność tego tematu oznacza, że już dziś możemy spodziewać się dużej popularności nowego odcinka „Gwiezdnych Wojen”.

    IMM przeanalizował ponad 3 tysiące ogólnodostępnych publikacji w internecie i mediach społecznościowych, opublikowanych od 25 listopada do 05 grudnia, w których pojawiły się wypowiedzi dotyczące trailera siódmej części „Gwiezdnych Wojen”. Monitoring internetu i social mediów obejmował m.in. frazy „Gwiezdne Wojny” oraz „Przebudzenie Mocy”.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.