Newsy

AGD produkowane w Polsce coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Konsumenci oczekują inteligentnych rozwiązań

2019-04-05  |  06:21
Mówi:Paweł Rydz, dyrektor marketingu Amica

Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży eksportowej, Amica

  • MP4
  • Polacy kochają gotować, ale w codziennym życiu stawiają raczej na odgrzewanie, odsmażanie i szybkie przygotowywanie posiłków – wynika z szeroko zakrojonych badań konsumenckich, które przeprowadziła firma Amica. W odpowiedzi na te potrzeby jeden z największych producentów AGD wprowadził nową linię sprzętów, m.in. automatycznie otwierane piekarniki oraz okapy sterowane gestem. Polscy producenci prześcigają się w ostatnich latach w tworzeniu technologii ułatwiających życie. Inteligentne i intuicyjne sprzęty made in Poland zaczynają królować w domach nie tylko w Polsce, lecz także za granicą.

    Wszystkie nowe technologie, które wprowadzamy na rynek, muszą pozytywnie wpływać na życie ich użytkowników. Tworząc je, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i klientów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży w Amica Handel i Marketing.

    Producenci AGD prześcigają się w tworzeniu technologii, które ułatwiają codzienne życie. Tego oczekują sami konsumenci, którzy chcą, żeby domowe sprzęty były inteligentne, intuicyjne w obsłudze, a nawet wyręczały użytkownika. Stąd w polskich kuchniach zaczynają królować coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, które oferują przydatne i użyteczne funkcje.

    Na bazie ubiegłorocznych badań po raz pierwszy dostaliśmy bardzo ciekawe insighty konsumenckie odnośnie trendów, tego, jak i co gotujemy, ile czasu spędzamy w kuchni i co jest w niej potrzebne. O ile wszyscy Polacy lubią gotować, co potwierdza popularność kuchennych show w telewizji, o tyle w codziennym życiu stawiamy raczej na odgrzewanie, odsmażanie oraz szybką obsługę sprzętów, żeby móc szybko przygotować posiłek – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

    Na podstawie wyników badań konsumenckich powstała nowa linia urządzeń AGD do zabudowy Amica X-type, prezentowana premierowo podczas Międzynarodowej Wystawy Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD w Berlinie (IFA) w 2018 roku.

    Na podstawie badań doszliśmy do wniosku, że w pierwszej kolejności musimy spełnić podstawową potrzebę, która kryje się za użytkowaniem piekarnika, a zatem jakość wypieku i przygotowanych potraw. W drugiej kolejności skupiliśmy się na cechach funkcjonalnych takich jak OpenUp!, czyli automatyczne otwieranie drzwi, sterowanie dotykowe, funkcja pieczenia na parze. Na to nakłada się element estetyczny, bo piekarnik, lodówka czy okap muszą ładnie wyglądać i wkomponowywać się w charakter kuchni – wymienia Andrzej Sas.

    Żeby otworzyć drzwiczki piekarnika, wystarczy delikatnie dotknąć uchwyt, np. łokciem, a piekarnik otworzy się automatycznie. To funkcja przydatna np. w sytuacji, kiedy użytkownik trzyma w rękach ciężką blachę. Nowością jest też BakingPro System, zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości wypieków, oparty na szeregu użytecznych rozwiązań w konstrukcji piekarnika.

    Kolejna innowacja to pierwszy na rynku okap sterowany gestem – bez pilota i bez dotyku. Wystarczy ruch dłoni, żeby uruchomić okap, zmienić jego moc czy włączyć światło. Płyty Amica z linii X-type z funkcją Hob&Go wykrywają pole, na którym stawiany jest garnek i same je aktywują. Z kolei w lodówkach marka wprowadziła m.in. innowacyjny system zarządzania przestrzenią, który zapobiega marnotrawstwu żywności.

    Wdrożenie takie jak X-type zdarza się raz na kilka lat. Jednak innowacyjności i przełomowości nowości technologicznych nie da się przewidzieć, więc trudno ocenić, jakie będą kolejne trendy. Możemy przypuszczać, że konsumenci będą oczekiwać obsługi sprzętów w sposób zdalny – mówi Paweł Rydz. – Już dzisiaj pojawiają się rozwiązania, dzięki którym będąc poza domem, jesteśmy w stanie sprawdzić, czego brakuje nam w lodówce. Być może to będzie kierunek za 5 czy 10 lat.

    Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. Ma w ofercie pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, opartych na nowoczesnych technologiach i designie. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA grupa generuje ponad 70 proc. przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych.

    Amica eksportuje od przeszło 20 lat, a zatem wychowaliśmy już na rynkach zagranicznych grupę użytkowników, która kupuje nasz produkt drugi, trzeci czy kolejny raz. Konsumenci w Niemczech, Skandynawii czy Rosji wracają do naszych produktów, a pozytywne doświadczenia z ich użytkowania powodują, że rekomendują nasze urządzenia swoim rodzinom czy przyjaciołom i dzięki temu możemy zwiększać sprzedaż eksportową – mówi Andrzej Sas.

    Ja podkreśla, wprowadzając nową linię sprzętów X-type na rynek polski marka liczy na wzmocnienie swojej pozycji jako lidera i zwiększenie udziałów rynkowych.

    – Z kolei za granicą, wprowadzając nowy produkt, który jeszcze lepiej odpowiada na oczekiwania konsumentów, liczymy na dalszy rozwoju rynków eksportowych – mówi Andrzej Sas. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

    W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

    Edukacja

    Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

    Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

    IT i technologie

    Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

    Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.